AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har så lyst til å dra ut på en lengre reise, og har funnet at det egentlig er nå eller aldri, siden jeg begynner å bli litt eldre og kanskje burde begynne å tenke på mann og barn snart. Og jeg vet at hvis jeg ikke drar ut og utforsker verden så kommer jeg til å angre når jeg blir gammel. Men det er ett stort men, for ett halvt års tid siden begynte jeg i en ny jobb. Jeg stortrives og kan gjerne tenke meg å bli der i flere år fremover, pluss at det er ett stort selskap og muligheter for å jobbe seg opp etterhvert. Men det er ikke sikkert de er villig til å gi meg permisjon, så da blir det eventuelt å si opp og dra å reise eller droppe reisen og bli i jobben. Hva hadde du valgt? Det er så vanskelig valg fordi jeg føler at jeg endelig har funnet en veldig ålreit jobb og med kjempegodt arbeidsmiljø. Så hva velger man-selvrealisering vs stabilitet? Anonym poster: baaef24dbb66591e79a63251f47e1c65
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Jeg tror du har svaret i de to første setningene. Livet er for kort til å alltid tenke fornuft eller være redd for å gjøre noe utenfor konfortsonen. Dette er ditt liv, reis! Gjør det du drømmer om, lev livet. Vi er alt for opptatt av å tenke A4, jobb, utdanning, barn, familie at vi nesten glemmer hva vi egentlig ønsker å gjøre med livene våres. Du skal mest sannsynlig jobbe meste parten av livet ditt, og hvis du ikke finner en jobb du trives i med engang, så fortsett å søk til du finner en. Ikke la det stoppe deg fra å reise. Jeg har mann og snart barn, og jeg er lykkelig, men allikevel drømmer jeg om å reise, og "angrer" på at jeg ikke gjorde det da jeg hadde muligheten. Lykke til! Anonym poster: 7133ee98e478369f3ee691e86889beb5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Takk for motiverende ord! Jeg har så og si bestemt meg og til og med begynt å planlegge så smått i hodet. Og håper virkelig jeg får det til Anonym poster: baaef24dbb66591e79a63251f47e1c65
MissCoverdale Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Har en ikke lov å ta ett år perm uansett?
Gjest Badabing Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Jeg gikk også inn i ny jobb der det første jeg spurte om var permisjon. Sjefen min sa bare at hun skulle ønske hun hadde gjort det samme selv da hun hadde hatt muligheten. Man har så mye tid igjen til å jobbe og gjøre karriere. Reis mens du har muligheten, det er fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Har en ikke lov å ta ett år perm uansett? Det er visst ikke sikkert jeg kommer til å få det Men jeg skal søke om det i første omgang. Anonym poster: baaef24dbb66591e79a63251f47e1c65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå