AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Vurderer å reise til Egypt i mai/juni, sammen med min samboer. Vi er i tjue-årene, om det har noe å si. Glad i å oppleve og kommer til å bruke meste parten av pengene på utflukter. Hvor burde vi dra og hva burde vi gjøre? Er det trygt i Egypt nå? Leser jo så mye rart. Hvor burde jeg bestille tur? Andre innspill og ord, er hjertelig velkommen. Anonym poster: cc0c086dfb1fd45379bf4b7d47b202c7
Wonders Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Bestill. Sharm el Sheik er la la land, nydelig og jeg har vært her mange ganger. Hurgada og de andre steder vil jeg ikke sin noe om for det har ikke vært, uten Kairo, som sier seg selv at ikke er bra nå. Når dette bråket først startet i 2010 var vi i Sharm, Naama Bay, og vi fra Norge av alle land der nede ble sendt hjem... haff. Jeg skal dra dit nå om ikke lenge med fatter'n, så jeg er ikke bekymret over Sharm. De andre byene...eeeemmm nei takk.
østlandsjenta Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Hei. Jeg skal selv til Sharm el Sheikh i mars. Har vært i Hurghada tidligere. Veldig fint der også, men jeg synes personlig at Sharm el Sheikh er finere. Anbefaler deg på det sterkeste å dykke. Du/dere burde også reise til pyramidene i Giza og kongenes dal (de fleste reiseselskaper arrangerer turer dit). Ellers er elvecruise på Nilen absolutt å anbefale. Jeg pleier å reise med Apollo. Synes det er bra. Regner med at Startour og Ving også reiser dit.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Vi kommer til å reise i april i stede. Vurderer sterkt å dra til Hurghada, sa det var med opptøy i Sharm el Sheik? Er så usikkre. Hvilket hotell vil dere anbefale? Så vil vi på bilsafari, er det noen mulighet for det? Anonym poster: cc0c086dfb1fd45379bf4b7d47b202c7
Wonders Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 vi reiste med Pyramidene reiser. Nå er de kjøpt opp av AmiSol....så det er hipp som happ hvem vi reiser med på charter.
freddy Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Sharm el Sheikh er mye koseligere enn Hurghada! Og ja, dere kan reise på jeepsafari i ørkenen, besøke beduinleir, ri på kameler, snorkle, se "tusen-og-en-natt-show" og svømme med delfiner i Sharm. Det går også an å reise til Kairo og se pyramidene, men det er laaangt. Vi reiste med Apollo og bodde på Sharm Dream Villas, kan absolutt anbefales. Store, flotte leiligheter, mange basseng og veldig rent og pent (det gjelder forresten de fleste hoteller i Egypt. Standarden der kan ikke sammenliknes m/f.eks. Kanariøyene). http://www.apollo.no/reiser/afrika/egypt/sharm-el-sheikh/naama-bay/hotell/hilton-sharm-dreams-villas
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Så vi får ikke sett Anubis eller pyramider, uten å ta den lange turen til Kairo? Anonym poster: cc0c086dfb1fd45379bf4b7d47b202c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå