hernes09 Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Hei! Trenger sårt et par råd angående omgangssyke. Min kjære har vært skikkelig dårlig siden tirsdag formiddag, og jeg er livredd for å bli smittet da jeg har viktige planer i helgen. I morgen er det jo valentinsdag, og da vil jeg gjerne være med han. Har lest at inkubasjonstiden er på 48 timer etter siste runde med oppkast. Hvor stor sjangse er det for at jeg blir dårlig om jeg ser han 24 timer etter siste runde? Tar imot all hjelp med stor takk!!
plix Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Vask hendene ofte, ikke bruk samme håndklær- generelt hold deg unna hele fyren Omgangssyke (oppkast og diaré) er veldig smittsomt, så pass på God bedring til han, og lykke til! Oj, svarte vel helt egentlig ikke på spm ditt. Utifra det jeg har opplevd, så er sjansen stor. Hadde en real runde med dette tidligere i år, og da ble alle smittet. Uken etter siste runde på badet med oppkast fikk vi besøk. Noen dager senere var omgangssyken og herjet i den familien. Ops. (Og da hadde vi vasket rundt, hevet alt på kokvask av brukte håndklær og luftet. Merkelig.) Endret 13. februar 2013 av minibelle
Emas Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Reinsligheit frå begge si side er med på å minske smittefaren, men omgangssjuke er desverre svært smittsommt...Vask og sprit godt alle smittekjelder! Gi mannen rikelig med drikke og salte kjeks
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå