AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Del Skrevet 13. februar 2013 Babyen vår (6 mnd) har ikveld lav temperatur på 36,4. Den bruker å være 37,8 på kvelden. Noen som vet hva dette kan ha seg? Jeg sjekka fordi han våknet etter to timer natt, og det bruker han ikke å gjøre. Litt hysterisk gråt en liten stund. Han klør i gommene og han fikk ut litt luft. Roet seg etter ikke så lenge og sover nå. Har ellers vært blid og rask i hele dag. Mvh førstegangs hønemor Anonym poster: 924633a1bbc14fff7390394328fe8b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 14. februar 2013 #2 Del Skrevet 14. februar 2013 Ikke vet jeg om det kan være relevant, men min "naturlige" kroppstemperatur ligger på 36,8 til vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #3 Del Skrevet 14. februar 2013 I dag tidlig var den tilbake på normalen (37,4) igjen. Synes fortsatt det er rart at den var så lav. Jeg blir jo helt koko. Klarte å Google meg frem til at lav temperatur sammen med utslett kan bety hjernehinnebetennelse, så jeg har jo knapt nok sovet i natt (babyen har bittelitt prikker og tørr hud) Anonym poster: 924633a1bbc14fff7390394328fe8b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #4 Del Skrevet 14. februar 2013 Mine barn har alltid hatt så lav temp. Her er 37,8 feber altså. tror ikke du skal bekymre deg før den er under 36. Anonym poster: ad268ee70626e73ac91b2bed4b4cce21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #5 Del Skrevet 15. februar 2013 Her kommer ulempen med å måle temperaturer og søke på nettet frem, Hvorfor måle temp hvis du ikke synes han er varm og bare for litt gråt?? Da blir du bare ennå mer bekymret. Så lenge allmenntilstanden er bra er de som regel friske... Anonym poster: 6cda31db23c39670b860bf043218c858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. februar 2013 #6 Del Skrevet 15. februar 2013 Enig med AB over. Det er unødvendig å drive å måle regelmessig på den måten. Greit nok å måle noen ganger for å sjekke normaltemperatur, men å måle så mye som det virker som at du gjør, det gjør deg nok bare bekymret. Det er helt normalt av temperaturen svinger litt. Så lenge den ikke er veldig lav så er det ikke noe du trenger å tenke på. Forøvrig, dersom det hadde vært hjernehinnebetennelse, så hadde det ikke gått an å "trykk" vekk utslettet. Altså at du trykker en finger på utslettet, og når du tar det bort, så er det der fortsatt. Vanlig utslett derimot blir borte (huden man trykker på blir hvit) en liten stund før det kommer tilbake. Dessuten vil et barn med hjenehinnebetennelse ha betydelig redusert allmenntilstand. Av og til er det like greit å holde seg unna internett, for det kan fort føre til unødvendige bekymriger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå