Gå til innhold

Hyppig vannlating.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må på do hele tiden, bare tisser. Gjør ikke vondt ingenting.. Jeg kan gå på toalettet, så kan det gå bare en halvtime før jeg må ordentlig på toalettet igjen og må bare løpe til toalettet. Hva kan dette være for noe?Vært slik de siste 2-3 ukene..

Anonym poster: b3e06131291f842f8a5488df5cafd5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være UVI, klamydia, stress, cyster på eggstokker (hvis du er kvinne), og mye mer. Begynn med en tur til legen og be han sjekke det han kan, og få evnt utredning til urolog hvis det ikke gir seg.

Jeg hadde det sånn i over 1 år, gikk på do 40 ganger i døgnet minst, styrte totalt livet mitt. Leger/spesialister fant ingenting.

Skrevet

Det kan være UVI, klamydia, stress, cyster på eggstokker (hvis du er kvinne), og mye mer. Begynn med en tur til legen og be han sjekke det han kan, og få evnt utredning til urolog hvis det ikke gir seg.

Jeg hadde det sånn i over 1 år, gikk på do 40 ganger i døgnet minst, styrte totalt livet mitt. Leger/spesialister fant ingenting.

har tatt to klamydia tester for senest et par måneder siden, men begge har vist negativ. Sjekket for cyster, og uvi.

Anonym poster: 77ed809a5ff98cd82ed4841e961b0b04

Skrevet

har tatt to klamydia tester for senest et par måneder siden, men begge har vist negativ. Sjekket for cyster, og uvi.

Hvis du har blitt utredet hos gynekolog med innvendig UL, celleprøver osv, og tatt de prøvene som kan taes hos fastlegen, bør du be om henvisning til urolog for videre testing.

Skrevet

Hvis du har blitt utredet hos gynekolog med innvendig UL, celleprøver osv, og tatt de prøvene som kan taes hos fastlegen, bør du be om henvisning til urolog for videre testing.

Ikke tatt celleprøver og slikt, har tatt GY og dette. Hvorfor celleprøve?Blir så nervøs her.. Har ubeskyttet sex, men fast samboer.

Skrevet

Ikke tatt celleprøver og slikt, har tatt GY og dette. Hvorfor celleprøve?Blir så nervøs her.. Har ubeskyttet sex, men fast samboer.

Rart de ikke tok celleprøver og innvendig UL når de først utredet deg for hyppig vannlating? Jeg gregner med at du tok GU etter problemet oppstod, eller hadde du undersøkelse kort tid før? Hyppig vannlatning kan komme av så mye, skulle du ha noen unormaliteter i livmor/eggstokker (trenger ikke være alvorlig!), så er det greit å bare utelukke slike ting med en gang. Celleprøver skal jo uansett taes hvert 3dje (?) år når man er over 30 år, vet ikke hvor gammel du er?

Det er helt sikkert ingenting å bekymre seg for, kjære deg :klemmer: Det er bare greit å være obs på kroppen sine unormaliteter, og sjekke opp om det finnes en fysisk årsak. Stress er en veldig vanlig årsak til hyppig vannlatning, kanskje du har noe uro/stress i deg som trenger frem og manifisterer seg via vannlatning. Sånn var det for meg :)

Skrevet

Har det sånn jeg også! Og har skjønt at set henger sammen med psyken, og er verst i perioder med stress.....:-/....

Anonym poster: e4dec9d356ddc2913e4b4ed7d2b110e5

Skrevet

Sukker/karbo kan fremskynde vannlating.

Dessuten: ikke undervurder antall dl du drikker...

Har selv brent meg på dette og det er ikke noe gøy å springe på do nærmest hele tiden :)

Anonym poster: eea79bc53e0344a779982cd8507ea820

Skrevet

NB. Ang. antall dl mener jeg at det kan være greit å passe på hvor mye man drikker om gangen:) Det holder lenge med et glass i timen for å dekke væskebehovet :)

Skrevet

Sukker/karbo kan fremskynde vannlating.

Dessuten: ikke undervurder antall dl du drikker...

Har selv brent meg på dette og det er ikke noe gøy å springe på do nærmest hele tiden :)

Det er helt riktig, men man skal tåle å drikke et par liter fordelt på en dag uten at man får sjenerende mye vannlatning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...