Gå til innhold

Kalorifattig mat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger noen tips til mat som er kalorifattig da jeg holder på å slanke meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjampignon, brokkoli, grønnsaker generelt.

Anonym poster: 3c42bb4bb7e5e5872c68ea445c00478e

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Wok med kyllingfilet er ganske kalorifattig og mettende. Samt supper og salater. Spis mye grønnsaker, det er sunt og kalorifattig og metter godt.

Skrevet

Supper, gulrotsuppe, bortsj, osv.

Skrevet

Vet grønnsaker og frukt er kalorifattig, trenger tips til andre ting også :-)

Skrevet

Cottage Cheese og tunfisk.

Anonym poster: 75d5780c3ee5ae670c47ac0b6865d376

Skrevet

Vet grønnsaker og frukt er kalorifattig, trenger tips til andre ting også :-)

Frukt er absolutt ikke kalorifattig! Det er veldig sunn mat, men hvis du er "redd" for kaloriene, burde du holde deg unna dem.

Du kan spise Spinat, Tomat, Salat, Brokkoli, Blomkål, løk osv.

Proteiner inneholder like mye kalorier som karbohydrater, men kroppen håndterer dem på en annen måte, så det er fortsatt ikke like lett å legge på seg av dem, så da kan du spise reint, magert kjøtt som feks kylling, strimla svin, karbonadedeig...

Torsk, og hvit fisk generelt, er veldig bra greier, også kan du spise eggehviter... Det er veldig mye du kan spise, så det er vanskelig å lage en liste, men dette var noen eksempler.

• Liker 1
Gjest Ambitions
Skrevet

Når det gjelder frukt: Det er stor forskjell på et eple og en banan, noen frukt er bedre å spise enn andre, og det er lurere å spise en klementin (ca 35kcal) i stedet for en sjokolade om man er fysen :)

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder frukt: Det er stor forskjell på et eple og en banan, noen frukt er bedre å spise enn andre, og det er lurere å spise en klementin (ca 35kcal) i stedet for en sjokolade om man er fysen :)

Det er alltid lurer å spise frukt, hvis man har søtsug, men i likhet med godteri, må man moderere seg. Kroppen er ikke lagd for slanking, så den har en del mekanismer som jobber litt imot deg... Hvis man øser innpå med frukt, sånn at man får i seg over 50 gram fruktsukker, vil resten gå direkte til fettlagrene. Fra naturens side er det veldig bra, men for en som slanker seg, er det dumt.

Gjest Ambitions
Skrevet

Det er alltid lurer å spise frukt, hvis man har søtsug, men i likhet med godteri, må man moderere seg. Kroppen er ikke lagd for slanking, så den har en del mekanismer som jobber litt imot deg... Hvis man øser innpå med frukt, sånn at man får i seg over 50 gram fruktsukker, vil resten gå direkte til fettlagrene. Fra naturens side er det veldig bra, men for en som slanker seg, er det dumt.

Det visste jeg ikke, takk for at du delte dette! Puh.. Kroppen er så innfløkt.. :fise:
Skrevet

Kyllingsalat, cottage cheese, fun-light gele, de fleste supper, hvit fisk.

Skrevet

Det visste jeg ikke, takk for at du delte dette! Puh.. Kroppen er så innfløkt.. :fise:

Det er litt mer innvikla enn det jeg fremstilte det, men utfallet er jo uansett det samme. Jeg vil også tro at man skal spise en del frukt for å få i seg 50 gram fruktose, så man skal på ingen måte være redd for å spise frukt, selvfølgelig :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Blomkål"ris" er knallgodt, kjempesunt og nesten blottet for kalorier. Mett blir du også : ) Du kan krydre det etter egen smak, jeg liker det spicy.

Skrevet

Kalkun har ca 30-35% mindre kalorier enn kylling og du kan bruke det til så og si hva som helst.

Gjest NozMonster
Skrevet

mhm :Nikke: - så det jeg synes er et veldig viktig tips, det er å fokusere på hva man KAN spise fremfor hva man IKKE KAN spise!

Man har bestandig sååå mye mer lyst til det man IKKE kan spise! Og jo mer man tenker på det, dess større er sjangsen for at hele slankekuren går rett i dass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...