Gå til innhold

Nordmenn i innvandrersjapper og -restauranter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så idag tok jeg meg en tur innom Grønland for å handle, og selvsagt var det den vanlige grupperingen av unge norske kvinner som blokkerer hyller og veier i butikken. Jeg forstår at en tyrkersjappe er mer eksotisk enn Rema 1000, men kan dere ikke gå på skattejakt på et annet tidspunkt enn i ettermiddagsrushet?

Det er så jævlig plagsomt med folk som skal utforske halve butikken, stå i veien for oss andre osv, bare for så å ende opp med en krydderboks eller en sjokolade.

De samme gjengangerne er å se i innvandrerrestauranter, igjen er det norske kvinner på mellom 20-30 som skal spørre om hva hver jævla rett inneholder, hvor mye mat man får, hvor sterk "medium sterkt" etc-etc

Bare bestill noe fra menyen og hold kjeft. Når dere får en hel middagsrett for 79 kroner så ikke still spm. som om dere er på en 3-stjerners restaurant.

Anonym poster: 05e94c221ae5451ebb5df7592bf9e704

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, det er ikke bra for blodtrykket å irritere seg sånn.

• Liker 20
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hvorfor så travelt?

Om det irriterer deg at andre er i butikken så anbefaler jeg deg at heller DU handler på andre tider en midt i ettermiddagsrushet ;)

• Liker 25
Skrevet

Kvinner i alderen 0-50 og over middels kjekke menn vet ikke hva konseptet folkeskikk innebærer - de har aldri hatt behov for å lære det.

• Liker 1
Skrevet

Ja fysj. Hvordan våger butikken å tillate....... Kunder........ ;)

• Liker 20
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Gikk du inn i butikken på tom mage i dag?

Skrevet

Jeg handler/kikker hvor jeg vil og når jeg vil og ikke når det måtte passe deg.

Nå er jeg stort sett alene når jeg handler så jeg tar ikke store plassen der jeg vandrer rundt og ser på og utforsker ukjente varer.

Anonym poster: f04fa09a607d3bee0d2f150b01e9d325

• Liker 6
Skrevet

Ja, det er skammelig at folk har lov å gå ut av huset om de kan risikere å stå i veien for andre! :ironi:

• Liker 10
Gjest Violetta
Skrevet

Ja, det er skammelig at folk har lov å gå ut av huset om de kan risikere å stå i veien for andre! :ironi:

Det skjer med stadig vekk! Og vet du hva jeg gjør? Går rundt!

• Liker 4
Skrevet

Tja. Det er ikke det at ikke folk kan surre og somle så mye de vil, men når det står tre stykker i den smale passasjen mellom hylleradene og vil forbi, da blir du ikke bare stående og sperre mens du sperrer dem. Det er også irriterende med folk som for eksempel ikke begynner å bestemme seg for hva de skal spise før servitøren kommer bort og spør.

TS setter selvsagt ting på spissen, men jeg er faktisk enig i en god del av det.

Anonym poster: 38abe5f3d57f2d20ad93c746d500910c

Skrevet

Det skjer med stadig vekk! Og vet du hva jeg gjør? Går rundt!

Nei, du må dytte de vekk. Skikkelig hardt. Eneste måten de lærer på. :ironi:

Skrevet

Tja. Det er ikke det at ikke folk kan surre og somle så mye de vil, men når det står tre stykker i den smale passasjen mellom hylleradene og vil forbi, da blir du ikke bare stående og surre mens du sperrer dem. Det er også irriterende med folk som for eksempel ikke begynner å bestemme seg for hva de skal spise før servitøren kommer bort og spør.

TS setter selvsagt ting på spissen, men jeg er faktisk enig i en god del av det.

Gikk litt fort i svingene der. Kjapp korrigering av eget innlegg.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Haha, minner meg om meg selv på en lørdag da det gjerne henger folk i alle butikker som skal skravle og sperre veien. Spesielt irriterende er det når de står og blokkerer noe jeg skal ha, men da bare går jeg frem og viser tydelig at jeg skal ha noe. Da flytter folk seg gjerne.

Noen ganger kan jeg være litt sånn selv også, men da sjekker jeg om det kommer andre, og flytter meg om noen kommer.

Noen ganger må man nesten bare godta at det er mye folk ute, selv om jeg skal ikke påstå at jeg aldri blir irritert av det :)

• Liker 1
Gjest Darthoven
Skrevet

Blir så jævla forbanna på sånne folk som på død og liv skal handle i innvandrerbutikker. Som oftest "fintfolk" fra langt borti vestkanten og/eller på "Oslotur" fra Follo som skal være så jævla multikulti og "tolerante" og som går i innvandrerbutikken sikkert bare for å skryte av det på face etterpå. Sånne folk som tror at Ali, etter 70 år i Norge fortsatt synes det er kult og "kontinentalt" å bli behandlet superhyggelig av nerdete nordmenn. Er det noe jeg har lært etter et halvt liv i Osamalo, så er det at man skal være ekstra SUR i innvandrerbutikker. Det er da du blir "sjef" og "kompis". Du blir faen ikke noe sjef eller kompis om du åpenbart er en multikulti. Det er ikke scpekt.

• Liker 1
Skrevet

En innvandrersjappe er ikke 7-eleven. Det er heller hulter til bulter og tusmørke. Så det er kanskje ikke rart at folk må bruke litt ekstra tid der.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hjelpemeg, for noen holdninger. Mon tro hvordan folk hadde tatt det om man snudde problemstillingen på hodet, altså at det var irriterende med innvandrere i norske matvarebutikker?

Jeg handler på den lokale innvandrerbutikken jevnlig. Ikke for å skrive om det på Facebook etterpå, men fordi de har varer som jeg ikke finner i andre matbutikker, og/eller fordi det er visse matvarer som er betydelig billigere i innvandrerbutikker.

Jeg kan ikke se hvordan det er negativt at vi tar inn matvaner fra utenfor landegrensene. Hadde vi ikke gjort det hadde vi hatt et særdeles kjedelig kosthold, og normale «norske» retter som pizza, risgrøt og taco hadde vært ukjente for oss.

Så. Jeg lager meg hummus om jeg vil det, eller linsesuppe med billige linser i kilosekker fra Asiamat. Hvis noen på butikken blir sure på meg kun fordi jeg er etnisk norsk bør de jammen revurdere holdningene sine litt.

Endret av Tonje!
  • Liker 3
Skrevet

Kvinner i alderen 0-50 og over middels kjekke menn vet ikke hva konseptet folkeskikk innebærer - de har aldri hatt behov for å lære det.

Ehh...

Anonym poster: 2150165db45357b244bcf0f077b754bb

Skrevet

Jeg handler/kikker hvor jeg vil og når jeg vil og ikke når det måtte passe deg.

Nå er jeg stort sett alene når jeg handler så jeg tar ikke store plassen der jeg vandrer rundt og ser på og utforsker ukjente varer.

Anonym poster: f04fa09a607d3bee0d2f150b01e9d325

Jeg skulle ønske du og dine likesinnede eide folkeskikk. Du er ikke alene i denne verden. Du er ikke verdens sentrum. Ta hensyn til andre rundt deg. Det er så jævlig slitsomt med folk som skal utforske midt i rushet. Jeg gjør aldri det, fordi jeg ble oppdratt til å ta hensyn til andre. Så fuck deg og resten av det motbydelige pakket som tror de kan gjøre som de vil.

Anonym poster: 5b9f13f7b1fb58a84b61f0d98e11be82

Skrevet

Hjelpemeg, for noen holdninger. Mon tro hvordan folk hadde tatt det om man snudde problemstillingen på hodet, altså at det var irriterende med innvandrere i norske matvarebutikker?

Trådstarter her. Føl fri til å skrive om innvandrere på norske butikker, har selv vært kassemedarbeider. Verstingkundene er narkiser og somalske burkakledde kvinner. Nesten umulig å kommunisere med dem, de er i veien for alle, og det er alltid noe tull med dem i kassa.

Anonym poster: 5b9f13f7b1fb58a84b61f0d98e11be82

Gjest Odd Molly
Skrevet

Ja, verden er tung. Tenk hva vi må forholde oss til. Slike situasjoner kan jo gi langvarige traumer og psykoser.

Har du hørt om konseptet Rett Hjem? Det må jo være en ide? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...