Gå til innhold

Forenklet forelegg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde et stygt brudd med en gift elsker, og han anmeldte meg og fikk idømt besøksforbud fordi jeg fortalte om hans utroskap til kona. Saken ble henlagt.

I januar sendte jeg en sen kveld en mail til henne hvor jeg skrev noen lite flatterende ting om deres forhold - informasjon han, mannen, hadde kommet med til meg mens vi hadde et forhold.

Nå har da hans advokat tatt kontakt med politijurist som da har gjenåpnet den henlagte saken, og nå snakket med en fra politiet i et såkalt telefonavhør, hvor han fortalte meg at et forenklet forelegg kan være en mulighet i denne saken.

For meg virker det som en vanvittig overreaksjon, så mye at jeg ikke har noen tiltro til politiet og rettssystemet lenger. Saker hvor man får bot, som jeg kjenner til fra media, er jo med folk som har sendt hundrevis av sms på et døgn, oppsøkt ekser, sendt brev, mailer i hytt og pine.....

Men dette virker veldig urettferdig.

Noen juskyndige som har noen ide om hvor sannsynlig det er med en bot i dette tilfellet, eller kan saken bare bli henlagt? Kontaktet kona, og det er mannen jeg har besøksforbud mot vel å merke. Men han jeg snakket med mente at "truende, plagsom, skremmende" atferd-anmeldelsen som ble henlagt, ble åpnet og mailen ses i sammenheng med denne - selv om jeg altså ikke har prøvd å kontakte ham, gi ham beskjeder e.l.

Anonym poster: 8eac742a2cd9ec576f7f8448ebba012e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What goes around comes around. Du har fått nøyaktig som fortjent.

Du holdt på med en gift mann, ble ilagt besøksforbud fordi du sladret til kona for å hevne deg og så bryter du forbudet?!?

Karma is a funny thing ;)

Anonym poster: 324b6fd1d90dd59742e71d47f4fdc8a6

• Liker 4
Skrevet

Er du lærer?

Anonym poster: 6fee402842a96b0654306eac62dbf24d

Skrevet

Du holdt på med en gift mann, ble ilagt besøksforbud fordi du sladret til kona for å hevne deg og så bryter du forbudet?!?

Boom.

Anonym poster: 985dc46539fdc970261a5eb9575793dd

• Liker 1
Skrevet

Skrevet

Hvorfor i alle dager tok du kontakt med kona hans?

Anonym poster: 3bbfc71d2bc03dddeef036b84decd678

Skrevet

Jeg har ikke brutt besøksforbudet.

Skrevet

Hvorfor i alle dager tok du kontakt med kona hans?

Anonym poster: 3bbfc71d2bc03dddeef036b84decd678

Fordi han har gjort masse stygt og ondskapsfullt mot meg, han er ikke noe godt menneske.

Skrevet (endret)

Den forrige tråden din ble jo på 30 sider eller noe og til slutt stengt, den handlet om "jeg, kvinne, anmeldt for voldtekt".

Anonym poster: 4b0fac9962852af3f65f6f991cfa657c

Endret av Rainbow81
Gjest Spiderpig
Skrevet

Foreslår at du flytter til andre delen av landet og sletter fyren (og den stakkars kona) fra livet ditt.

Kom deg videre, herregud.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personhets.

Rainbow81, mod

Skrevet

Synes du skal være glad du slipper med maks et forenklet forelegg, jeg, fremfor et vanlig forelegg. Nå får du det i hvert fall ikke på rullebladet.

Anonym poster: 6307249808a3f01d5dc66f1892fb5a55

Skrevet

Synes du skal være glad du slipper med maks et forenklet forelegg, jeg, fremfor et vanlig forelegg. Nå får du det i hvert fall ikke på rullebladet.

Glad? Er du gal? Han ødelegger livet mitt.

Skrevet

Ja, det tror jeg så gjerne. Og du prøver nå å ødelegge hans også. Uavhengig av hvem som har vært mest dust, er det helt tydelig skikkelige, infantile overreaksjoner begge veier.

Jeg tar ikke hans parti, han må veldig gjerne få seg en smekk dersom han har gjort noe ulovlig. Jeg mener likevel at det er helt fortjent at du får en selv.

• Liker 2
Skrevet

Hadde et stygt brudd med en gift elsker, og han anmeldte meg og fikk idømt besøksforbud fordi jeg fortalte om hans utroskap til kona. Saken ble henlagt.

I januar sendte jeg en sen kveld en mail til henne hvor jeg skrev noen lite flatterende ting om deres forhold - informasjon han, mannen, hadde kommet med til meg mens vi hadde et forhold.

Nå har da hans advokat tatt kontakt med politijurist som da har gjenåpnet den henlagte saken, og nå snakket med en fra politiet i et såkalt telefonavhør, hvor han fortalte meg at et forenklet forelegg kan være en mulighet i denne saken.

For meg virker det som en vanvittig overreaksjon, så mye at jeg ikke har noen tiltro til politiet og rettssystemet lenger. Saker hvor man får bot, som jeg kjenner til fra media, er jo med folk som har sendt hundrevis av sms på et døgn, oppsøkt ekser, sendt brev, mailer i hytt og pine.....

Men dette virker veldig urettferdig.

Noen juskyndige som har noen ide om hvor sannsynlig det er med en bot i dette tilfellet, eller kan saken bare bli henlagt? Kontaktet kona, og det er mannen jeg har besøksforbud mot vel å merke. Men han jeg snakket med mente at "truende, plagsom, skremmende" atferd-anmeldelsen som ble henlagt, ble åpnet og mailen ses i sammenheng med denne - selv om jeg altså ikke har prøvd å kontakte ham, gi ham beskjeder e.l.

Strafferammen for "stalking" ble nylig økt til 4 års fengsel. Ville vært glad om jeg slapp med et foreligg om jeg var du. Om jeg var han, ville jeg hyret inn en flink jurist og "most" deg økonomisk og psykisk.

Anonym poster: 654b88e5f898662163aa532aebb6e897

Skrevet

Strafferammen for "stalking" ble nylig økt til 4 års fengsel. Ville vært glad om jeg slapp med et foreligg om jeg var du. Om jeg var han, ville jeg hyret inn en flink jurist og "most" deg økonomisk og psykisk.

Anonym poster: 654b88e5f898662163aa532aebb6e897

Du har tydeligvis ikke peiling. Det er politiet og ikke en privathyret jurist som avgjør hva som skjer. Snakket med advokat selv i dag, og forklarte saken (mye mer enn det lille som står her), og han syntes det ville være uannsynlig og urimelig om jeg får forelegg for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...