Gå til innhold

Mini-boks <3

boks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er vi ferdige! :)

Ligger i nederste sjiktet i mengde fostervann og de syns magemålet var litt lite, men ikke for lite heller. Ble satt opp på kontroll på termindagen i stede for en uke over. :) Får prøve å roe ned bekymringene mine og tro på at alt er fint :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du blir fulgt opp :) Jeg skal på kontroll dagen før termin, er normalt her å ha kontroll da og uka etter. Men har skjønt ut fra alle dagbøkene her inne at det er forskjellige rutiner rundt omkring.

Bra at SFmålet ikke er alt for lite :) Fikk du en prosent på det? Ikke at jeg er inne på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad det følges opp ja. Er det mindre vann ved termin setter de meg i gang, det er jo litt kjekt å vite sånn sett. Fikk ingen prosent på det nei. Målet var 32 for en uke siden og 31,5 på mandag så har gått fra å ligge rett under den røde linja i det grønne feltet til å ligge på det hvite feltet under det grønne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med oppfølging da, og at du vet hva du har å forholde deg til. Er jo ikke lenge igjen til termin heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra jordmor! :)

Skulle egentlig bare ha akupunktur, men siden jeg hadde heftige rier i noen timer i går kveld og kroppen har jobbet masse i natt ville hun sjekke modningen. :danse:

Livmorhalsen var blitt myk, men hun fikk bare en finger inn. Allikevel var hun veldig positiv til at den var såpass myk som den var og sa at vi fikk ha lykke til og at det kanskje skjedde noe allerede denne helgen. Tør ikke håpe i frykt for at det ikke skjer noe som helst, men allikevel moro at det skjer noe. :) Hadde vært moro om hun kom i løpet av morgendagen for da er det på dagen 6 mnd mellom meg og lille snupp sin bursdag.

Har jo virkelig gruet meg til å sjekke denne åpningen siden så mange sier at det er så sinnsykt vondt, men jeg syns en GU er tusen ganger verre! :)

Skal tilbake til kontroll på mandag og få ny runde med akupunktur. Dette er så spennende! :)

Ønsker dere alle en riktig fin helg :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veeeeeldig spennende!! :danse: Håper at frøkna kommer i morgen, skal tenke hardt på det så det skjer :fnise: Ha masse sex i kveld og få puppemassasje av din kjære :P

Har lyst å få sjekket meg jeg og men ser for meg at jordmora på tirsdag sier at det er for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeeldig spennende!! :danse: Håper at frøkna kommer i morgen, skal tenke hardt på det så det skjer :fnise: Ha masse sex i kveld og få puppemassasje av din kjære :P

Har lyst å få sjekket meg jeg og men ser for meg at jordmora på tirsdag sier at det er for tidlig.

Haha :fnise: Sex var planen i kveld ja, men så ble mannen så skeptisk fordi jordmor kjente hodet til jenta når hun sjekka modningen :fnise: Skal nok få overtalt han :P

Du får nevne alle de modningsriene du har hatt osv så kanskje hun sjekker deg. Var det som var utslagsgivende her i dag hvertfall, at jeg hadde hatt så heftige greier i intervaller i går kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende her ja! :danse: Satser på at du får overtalt mannen :fnise: Hadde min mann hørt noe slikt hadde det neppe blitt noe på meg før ungen var ute! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lite modningsrier de siste dagene, får håpe at jeg får mer av de i helgen :P Er så lite motivert for overtid.

Neppe lurt å fortelle mennene det om hodet til babyen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de har godt av å høre om noe sånt nei :fnise: Og under fødselen får han fint holde seg laaangt unna det området, får ikke se noe som helst som er på vei ut, før det faktisk er ute. Enkelte sexrelaterte greier er allerede problematisk for han siden han kjenner magen og at noe rører på seg til tider :ler: Jeg ler meg ihjel, mens han bare "neineineineinei, snu deg eller hvafaensomhelst"! Stakkars mannfolk, alt de må slite med :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lite modningsrier de siste dagene, får håpe at jeg får mer av de i helgen :P Er så lite motivert for overtid.

Neppe lurt å fortelle mennene det om hodet til babyen :fnise:

Jeg ville aldri fortalt han det, men jordmor bare "og der kjenner jeg hodet hennes ja". Og da så han jo at hun ikke akkurat hadde hånda inn til albuen så da freaket han litt ut kan du si :fnise:

Får håpe dine modningsrier har effekt også. Kjente jeg ble veldig lettet over at det har hatt noen form for mening :)

Tror ikke de har godt av å høre om noe sånt nei :fnise: Og under fødselen får han fint holde seg laaangt unna det området, får ikke se noe som helst som er på vei ut, før det faktisk er ute. Enkelte sexrelaterte greier er allerede problematisk for han siden han kjenner magen og at noe rører på seg til tider :ler: Jeg ler meg ihjel, mens han bare "neineineineinei, snu deg eller hvafaensomhelst"! Stakkars mannfolk, alt de må slite med :P

Samme har jeg sagt, han får står med ryggen mot alt som skjer der nede og se oppover :fnise:

Vi prøvde oss på litt kos her nå, men uten spesielt mye hell kan du si. Jeg har tydeligvis blitt en gigantisk klønete kjempeballong siden sist så det gikk ikke så lenge og greit kan du si :fnise: Stakkars mannen. Tror han hadde dette hodet surrende og :P Uffamei. Godt det hele snart er over så vi kan få vært alene i kosen hvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veeldig frem til å være alene om den delen av livet vårt ja :fnise: Ihvertfall gjør mannen det! Og jeg skjønner det jo, kan ikke være noe særlig for han å se og kjenne babykulen, og plutselig kjenner jeg at mini sparker vilt. Det legger en liiiiten demper på stemninga ja :ler: Og det går jo ikke an å ignorere det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser veeldig frem til å være alene om den delen av livet vårt ja :fnise: Ihvertfall gjør mannen det! Og jeg skjønner det jo, kan ikke være noe særlig for han å se og kjenne babykulen, og plutselig kjenner jeg at mini sparker vilt. Det legger en liiiiten demper på stemninga ja :ler: Og det går jo ikke an å ignorere det heller!

Haha, I know. Prøver best jeg kan å late som ikke noe når hun setter i gang der inne, men han ser jo at det skjer noe :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, I know. Prøver best jeg kan å late som ikke noe når hun setter i gang der inne, men han ser jo at det skjer noe :fnise:

Hehehe, ja ikke sant :P Nei her nekter han alle posisjoner som kan medføre at han merker bevegelser, eller at han merker at jeg merker bevegelser :fnise: Vet ikke om jeg helt ser for meg at det blir så mye bedre eller lettere når ungen er kommet heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutten min har alltid vært i ro når vi har holdt på, trur han skjønner at mamma og pappa trenger litt alenetid ;)

Veldig spennende ennå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble ikke helt som vi hadde tenkt. Lille gull hadde ikke gitt livstegn fra seg i det hele tatt på 6-9 timer og uroen vår bare økte. Prøvde alle triks i boka: ikke noe liv! Ringte derfor føden for å høre hva vi skulle gjøre; de ville ha oss inn. Kl 22 var vi på sykehuset og ble koblet opp på CTG-registrering. Heldigvis livnet lille litt til ganske umiddelbart (hva-da typisk :fnise: ) Ble liggende ganske lenge og klarte å få roet meg ned, for hjertet hennes hamret avsted som det skulle og hun begynte å bevege seg igjen. Ikke så mye som jeg er vant med at hun holder på, men absolutt bevegelse.

Også kom bekreftelsen på at det er rier jeg har, maskinen registrerte mange lange og fine rier. Hurra! De har ikke tatt seg opp i regelmessighet enda, de blir liggende på 8-10 minutter mellom og har gjort nå siden i går.

Følte meg veldig teit etter registreringen siden hun våknet (endelig), men vi følte det absolutt var innenfor etter SÅ mange timer, spesielt siden snuppa egentlig er veldig aktiv av seg gjennom en dag! Heldigvis var de helt enige på sykehuset og alt var bra!

Nå håper jeg virkelig at jeg ikke skal sette mine føtter på det sykehuset før fødselen virkelig er i gang! :)

I dag kommer pappa en tur på besøk, blir koselig. Ikke sett han på 7 mnd nå. Ha en fin dag alle, jeg ligger her og nyter reine mine og snuppas bevegelser mens mannen sover søtt ved siden av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...