Gå til innhold

Stemor, kranglet med mor ang klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mitt nye stebarn på besøk i helga, nydelig jente på 4 år. Jeg la merke til i helgen at mange av klørne er for store, litt er for smått, osv... Og jentas vintersko var trange og dressen tynn... Det er mor som kjøper klær og sånnt.

Skrev en liste til mor ang klærne til barnet som jeg la i bæggen sammen med klærne da hun dro hjem i går. Nå er biomamma lynsint på meg, har laget et sant helvete og satt barnefar opp mot meg. Jeg har ingenting med barnets klær, bla, bla blA. Dette var jo bare ment som en veiledning til mor, for å hjelpe.. Er helt rystet her, hun kalte meg barnslig unge, og samboer er sur på meg... Jeg er 23, mor og far nærmer seg 30, er jeg en unge da??? Hva gjør jeg nå? Er litt fortvilet over at veiledning i beste mening skulle bli mottatt slik...

Anonym poster: 3b050f47c418e2a72b528023bc464e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du troller nå.

Anonym poster: 6a024a671b601cb418fce1b857839539

• Liker 6
Skrevet

Dette burde du egentlig ikke blande deg opp i nei..!

Anonym poster: dde98f3d605dec9bc3b1908bcefb77b5

• Liker 2
Skrevet

Du tror du er i en posisjon, hvor du kan kommentere klærne til datteren hennes?

• Liker 12
Skrevet

Det var jo bare ment som en veiledning! :-(

Anonym poster: 3b050f47c418e2a72b528023bc464e31

Skrevet

Ditt nye stebarn,sier du.Så sender du en liste til mor ang. barnets klær.Hadde blitt sinna selv,jeg altså.Belærende "bessevisser".kommer her å blander deg inn,så du vet bedere enn mor (og far) hilke klær i hvilken strl. som passer barnet best.Ikke rart de blir sinte.Ligg unna dette,bli voksen og vær litt mer ydmyk og imøtekommende,ellers er det ikke siskkert kjæresten holder ut med deg.

• Liker 7
Skrevet

TS troller, garantert.

Anonym poster: 6a024a671b601cb418fce1b857839539

• Liker 3
Skrevet

Dette var ikke særlig lurt, nei. Om du anså situasjonen som problematisk burde du først tatt det opp med far. Om han var enig, kunne han ha snakket med mor på en ok måte. En lapp i en bag? Wow, ikke rart dama er sint.

Angående alder trenger ikke 23-30 å betyr unge-voksen, men om du tror det du gjorde var ok har du i det minste i denne situasjonen vært ganske umoden.

Skrevet

Håper du har lært av dette! Neste gang det er noe du stusser/reagerer på iht din samboers datter så tar du det opp med samboeren din. Hvis han er enig i at dette er noe å ta tak i, så tar HAN, ikke du, det opp med barnets mor.

Jeg skjønner godt at både jentas mor og samboeren din er forbanna på deg.

• Liker 7
Skrevet

Veiledning? Ærlig talt. Med hvilken rett mener du at du er bedre i stand til å vurdere barnets garderobe enn de som har det daglige ansvaret?

Du har ikke barn selv? Vit da at det er tider i et barns oppvekst hvor alle klærne plutselig er for små, og det er et digert hopp opp til neste klesstørrelse. Da er alle klærne enten for små eller for store en periode mens ungen får vokst litt mer. Og kanskje pleier ungen ha på ulltøy under dressen? Det er faktisk bedre med flere lag klær enn et kjempetykt lag. De beste dressene mine unger har hatt har vært ganske tynne, men de har aldri frosset. Og noen ganger er faktisk sko plutselig for små.

Legg deg flat, og la foreldre være foreldre. Hjelp til der du kan, men bland deg ikke inn i oppdragelsen. Hvis du ønsker å bli i forholdet til faren, ha et godt forhold til ham og barnet og moren, så ikke nevn klær de neste to årene, og da kun forsiktig. Herregud, menneske!

• Liker 4
Skrevet

Men herregud som dere overreagerer.. Er selv mamma og eksen har ny kone. Om hun hadde nevnt for meg, om det så hadde vært en lapp i en bag, at "jeg har sett at sånn og sånn begynner å bli litt smått" så hadde jeg da klart å ta det for det det var! At hun heller burde tatt det med far er en ting. Men snakk om å blåse ting ut av proporsjoner.

TS: nå har du lært at mor er en smule hysterisk. Ta det med far neste gang, men ikke slutt å bry deg OM barnet heller.

Anonym poster: 7e68473f7d240ade5e728da6f14c0e64

• Liker 10
Skrevet

Men herregud som dere overreagerer.. Er selv mamma og eksen har ny kone. Om hun hadde nevnt for meg, om det så hadde vært en lapp i en bag, at "jeg har sett at sånn og sånn begynner å bli litt smått" så hadde jeg da klart å ta det for det det var! At hun heller burde tatt det med far er en ting. Men snakk om å blåse ting ut av proporsjoner.

TS: nå har du lært at mor er en smule hysterisk. Ta det med far neste gang, men ikke slutt å bry deg OM barnet heller.

Virker vel ikke akkurat at det var ene liten lapp som kom om få klesplagg, men absolutt alt i bagen.

Og første gang noen er hos deg, da tar du det litt med ro. Om situasjonen har stabilisert seg gjennom måneder/år så er det noe helt annet. Da er det naturlig å kommunisere mer med partner også.

Hadde blitt forbannet selv jeg. For faktisk så er det som det skrives over her, brått er ting for smått og andre klær for store.

Anonym poster: 1becaaa98412a095a792257974b60841

• Liker 2
Skrevet

Ditt nye ste barn,hørest ut som du nettopp har flyttet inn hos en far som har ett barn du knapt har møtt.

du har ikke barn selv og skal leke mor,-spar deg!!!!!!!!!

Ja jeg hadde ogsåå blitt fly forbannet for en slik lapp!

- Det er far som skal mene noe om barnets klær evt? Vis skoene er for trange,hvorfor oppdaget ikke far og mor dette? Vis dressen er for tynn,hvorfor mener du det og hvorfor la ikke far merke til dette. Har du sett hvilken dersser barn bruker for tiden? Dette er absolutt noe du må holde deg for godt til. La foreldrene være foreldre. vis du blir mor en gang,kan du jo tenke tanken om x dama til mannen kom og sa at buksen ikke passa til genseren og burde byttes ut,trass barnets ønske om å ha dette på!!!!

Skrevet

Jaja, enda godt verken jeg eller min sønns stemor er overfølsomme, så det faktisk går an å prate med hverandre.. Ja, jeg syns dere overreagerer. Og selvsagt er det perioder der ting er for smått/stort, dette vet kanskje ikke TS. Dette er sikkert ei som ikke har vært mor eller stemor før, shit happens. Ta det for det det var, be henne holde seg unna om det er så innmari farlig, og let it go..

• Liker 2
Skrevet

Sånn som Ts skriver så er dette nytt, og da har faktisk Ts ingenting med å sende mor ei veiledningsliste i bagen sammen med klærne.

Det er noe helt annet hvis far og samboer har vært sammen lenge, da er gjerne alle parter kjent med hverandre og.

• Liker 2
Skrevet

Sånn som Ts skriver så er dette nytt, og da har faktisk Ts ingenting med å sende mor ei veiledningsliste i bagen sammen med klærne.

Det er noe helt annet hvis far og samboer har vært sammen lenge, da er gjerne alle parter kjent med hverandre og.

Vel, som jeg har skjønt på alle de bitre eksdamene her inne, så skal ikke en stemor blande seg i noe som har med barna å gjøre uansett. Gud forby om de kanskje skulle like den nye damen, og at hun kanskje har noe lurt å komme med.

• Liker 2
Skrevet

Ja, dette var jo utrolig korttenkt av deg, om dette stemmer.

Ny stemor, og tramper rett i salaten med èn gang, med å legge deg opp i klærne jenta har på seg ved å skrive en liste, som "veiledning" til mor?

Selvfølgelig vil det skape reaksjoner.

• Liker 2
Skrevet

Vel, som jeg har skjønt på alle de bitre eksdamene her inne, så skal ikke en stemor blande seg i noe som har med barna å gjøre uansett. Gud forby om de kanskje skulle like den nye damen, og at hun kanskje har noe lurt å komme med.

Det er overhode ikke hva som er blitt sagt her. De fleste reagerer på at den helt ferske stemora blander seg inn og sender en liste!!! til mor.

Jeg har stemor til mine barn og vi har aldri hatt noen problemer med hverandre. Men så tråkker vi ikke over hverandres grenser heller.

Anonym poster: df535f700977fc1473094c958ac1150b

• Liker 1
Skrevet

Det er overhode ikke hva som er blitt sagt her. De fleste reagerer på at den helt ferske stemora blander seg inn og sender en liste!!! til mor.

Jeg har stemor til mine barn og vi har aldri hatt noen problemer med hverandre. Men så tråkker vi ikke over hverandres grenser heller.

Anonym poster: df535f700977fc1473094c958ac1150b

Men igjen: hva så?! Hun er fersk stemor, og vet vel ikke om alle de 'uskrevne reglene' som finnes der ute. Hun ville hjelpe, og skrev en liste. En mindre hysterisk dame ville tatt det opp med faren, sagt at hun ikke ønsker hjelp, og stemoren hadde fått beskjed om at hun skulle la det ligge.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller kjøpt inn ekstra klær til barnet slik at barnet var skikkelig kledd når hun var hos meg, og latt mor bestemme selv når barnet var hos henne.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...