Gå til innhold

Mensen på p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynte på p-piller i desember og måtte hoppe over første menstruasjon pga ferie. Skal nå ha mensen igjen men har ikke fått den enda. Etter det jeg husker fra tidligere p-pillebruk har den alltid kommet på morgenen på pillefri dag nr 3. Er nå på dag 4 uten mens og merker jeg begynner å bli bekymret!

Når er det vanlig eller når får dere mensen/bortfallsblødning på p-piller?

Anonym poster: 791dbf17ba88e43372fd204b272922f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke alle som får mensen når de går på p-piller. Om du har byttet merke, så kan det være sånn.

Dessuten er det ikke mensen du har når du går på p-piller heller. Det heter bortfallblødning og man trenger absolutt ikke ha det siden du går på pilla, men om man hopper over mange ganger så vil livmora mest sannsynlig bygge seg opp og bli tykkere og så vil man kanskje få spotting og da kan man bare ta en pillefri uke midt på brettet.

Men om du ikke hopper over i noen måneder fremover og ikke får bortfallblødning på en tre ganger ca så kan du jo ta deg en tur til legen, da det kan være en grunn til det, men om du føler deg frisk og fin så er det helt sikkert ikke noe å bekymre seg for. At man mister ett par kilo bare kan være grunnen, eller at du har spist litt lite i det siste. :)

Anonym poster: a99355b9ab0e0681767f61e9d2e734c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...