Gå til innhold

Brenner for noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg forteller at jeg har mye jeg brenner for, så virker det som at mange jenter blir interessert... Helt til jeg forteller hva dette er. At jeg driver firma og at jeg liker å reise og oppleve fremmede kulturer (utrolig lærerrikt).

Jeg har mye mer jeg brenner for, men dette er vel 2 av de viktigste.

Hva slags forestillinger har dere rundt mitt liv og hvorfor er dette turn off?

Jeg vil at dere sier rett ut hva dere tenker og mener. Det tåler jeg :-)

Anonym poster: 93ae69516e8d7e0a8e1a8fbcf84dde10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker med en gang at dette er den typen menn som er oftest utro, minst hjemme og tilstede. Derfor hadde jeg nølt fordi jeg er en hjemmekjær person som ønsker familie.

Anonym poster: ffeb1868ef5bb229aa4f85281967ced1

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker med en gang at dette er den typen menn som er oftest utro, minst hjemme og tilstede. Derfor hadde jeg nølt fordi jeg er en hjemmekjær person som ønsker familie.

Anonym poster: ffeb1868ef5bb229aa4f85281967ced1

Det forklarer mye.

Vel.. Jeg har aldri vært utro. Jeg jobber sjeldent overtid... Men jeg har nok maur i rompa og klarer ikke å sitte stille mer enn jeg må (dvs. man må hvile litt også :-P). Ikke vil jeg ha barn heller.

Så da er det nok avklart.

Skrevet

Umiddelbart tenkte jeg ikke at det var noe negativt, heller noe spennende - men det er kanskje fordi jeg er nokså rastløs selv, og generelt liker å oppleve nye ting. Det mange kanskje skremmes av er at du er nokså travel og kanskje er lite hjemme, og som AB nevnte over her - at denne type virksomhet kanskje assosieres med utroskap (ikke at tanken sneiet meg, men skjønner at mange andre tenker det).

Skrevet

Umiddelbart tenkte jeg ikke at det var noe negativt, heller noe spennende - men det er kanskje fordi jeg er nokså rastløs selv, og generelt liker å oppleve nye ting. Det mange kanskje skremmes av er at du er nokså travel og kanskje er lite hjemme, og som AB nevnte over her - at denne type virksomhet kanskje assosieres med utroskap (ikke at tanken sneiet meg, men skjønner at mange andre tenker det).

Utroskap er bare stygt. Har kompiser og har hatt med damer å gjøre som har blitt utsatt for det. En del av disse har en ting til felles og det er det at de får store problemer med å stole på folk igjen og de har gjerne lett for å bli sjalu. Det er ikke noe jeg har lyst til å ha på samvittigheten selv.

Hadde jeg fått meg dame, så måtte jeg såklart ha satt av tid til henne. Det er en viktig del av livet og et forhold må pleies :-).

Skrevet

Som du ser fra svarene du har fått har dette med forventninger damene har til den de skal dele livet med. Det har også med erfaringer og fordommer som gjør at du settes i en bås du kanskje ikke hører hjemme i. På den måten kan jo du også sortere ut de damene som ikke ville passet til deg uansett.

For du trenger en selvstendig kvinne med god selvtillit som gjør at hun ikke har noe i mot at du reiser og gjør dine ting. Ikke bare sier at hun ikke har noe i mot det og så har hun egentlig det :P

Du får bare fortsette å lete og plutselig en dag så står den dama som passer deg perfekt der.

Skrevet

Du får bare fortsette å lete og plutselig en dag så står den dama som passer deg perfekt der.

Utrolig vanskelig ihvertfall.

Etter det man leser her på forumet, så burde damene ha stått i kø for meg :-P.

For jeg har jobbet veldig hardt for å komme dit jeg er nå. Synes det er rart at jeg ikke får mer respons.

Det er ikke sutring. Jeg bare blir litt forundret når noen trekker seg unna.

Men slik er verden. En kan ikke få alt :-).

Skrevet

Det er ikke sutring. Jeg bare blir litt forundret når noen trekker seg unna.

Men slik er verden. En kan ikke få alt :-).

Ingen kan være den rette for alle, uansett hvor "perfekt" de virker være. Selv om kvinner blir oppgitte over alle mennene de treffer betyr ikke at de burde hive seg over deg som har gode egenskaper.

Jeg tror kanskje du skal ta deg en liten runde og se deg selv litt utenfra. Hvordan er du EGENTLIG som person og hvordan TROR du at du er. Kanskje du også kan høre med noen av de som avviste deg om hvorfor det skjer, fordi det kan du lære masse av.

• Liker 2
Skrevet

Ingen kan være den rette for alle, uansett hvor "perfekt" de virker være. Selv om kvinner blir oppgitte over alle mennene de treffer betyr ikke at de burde hive seg over deg som har gode egenskaper.

Jeg tror kanskje du skal ta deg en liten runde og se deg selv litt utenfra. Hvordan er du EGENTLIG som person og hvordan TROR du at du er. Kanskje du også kan høre med noen av de som avviste deg om hvorfor det skjer, fordi det kan du lære masse av.

Det er nok litt manne-mentalitet som kommer frem her. Jeg er ikke perfekt.

Kan ikke snakke for alle menn, men jeg har inntrykk av at single menn liker å ha et godt utvalg med damer å velge mellom.

Ellers blir jeg aldri avvist. Det er bare det at det er sjeldent det blir til at det utvikler seg videre. Det dør ut fordi man er for forskjellige. Ved et par anledninger har jeg vært den som har sagt i fra. Synes ikke det er noe koselig, men jeg vil heller ikke bruke tid på noe som jeg ikke tror det kan bli noe mer ut av.

Grunnen til frustrasjonen min er vel at jeg skulle ønske jeg hadde noen, men jeg føler det er for lite å velge mellom og for vanskelig å få i gang noe. Kanskje er jeg for kresen.

Jeg vil egentlig ikke være alene, men jeg vil heller ikke være med noen som ikke er rett for meg. Dermed forblir jeg alene.

Takk for tilbakemelding :-).

Skrevet

Det er nok litt manne-mentalitet som kommer frem her. Jeg er ikke perfekt.

Kan ikke snakke for alle menn, men jeg har inntrykk av at single menn liker å ha et godt utvalg med damer å velge mellom.

Ellers blir jeg aldri avvist. Det er bare det at det er sjeldent det blir til at det utvikler seg videre. Det dør ut fordi man er for forskjellige. Ved et par anledninger har jeg vært den som har sagt i fra. Synes ikke det er noe koselig, men jeg vil heller ikke bruke tid på noe som jeg ikke tror det kan bli noe mer ut av.

Grunnen til frustrasjonen min er vel at jeg skulle ønske jeg hadde noen, men jeg føler det er for lite å velge mellom og for vanskelig å få i gang noe. Kanskje er jeg for kresen.

Eller kanskje du velger det som er trygt for deg, siden du aldri blir avvist. Det som er trygt er heller ikke rett som du ser ut i fra resultatet. Du er fortsatt singel. Utvalget er ikke lite, det er bare begrenset fordi du har de kravene du har. Hvis du utvider horisonten og begynner å gi en sjanse til noe som ikke er trygt og vanlig for deg vil det kanskje åpne seg en nye verden på kjærlighetsfronten.

• Liker 1
Skrevet

Eller kanskje du velger det som er trygt for deg, siden du aldri blir avvist. Det som er trygt er heller ikke rett som du ser ut i fra resultatet. Du er fortsatt singel. Utvalget er ikke lite, det er bare begrenset fordi du har de kravene du har. Hvis du utvider horisonten og begynner å gi en sjanse til noe som ikke er trygt og vanlig for deg vil det kanskje åpne seg en nye verden på kjærlighetsfronten.

Der tror jeg du er inne på noe viktig som jeg ikke har tenkt så mye på.

Jeg har et veldig behov for trygghet pga. en turbulent oppvekst med mobbing på skolen og vold fra en av foreldrene mine som har hatt store psykiske problemer, en arbeidssituasjon som krever ufattelig mye av meg til tider og 2 tidligere forhold med jenter som rett og slett brukte og manipulerte meg. Hun ene var bipolar og hun andre tidligere rusmisbruker.

Jeg har jobbet mye med disse tingene. Tiltrekker meg ikke lenger slike jenter. Fortiden har jeg bearbeidet slik at jeg har fått selvtillit og har lært meg å verdsette meg selv slik at jeg ikke går inn i destruktive relasjoner lenger (ikke bare kjærlighetsrelasjoner, men venner og i jobbsammenheng også). Jeg kan også fint se meg i speilet, gi meg selv selvkritikk og forbedre meg selv uten større problemer, så føler ikke at dette er noe som hindrer meg lenger.

Jeg har nettopp fått ryddet opp på jobben også. Jeg kan og vet veldig mye, noe som gjør at alle skal ha noe av meg. Men har fått de andre med på laget nå slik at vi kan jobbe mer strukturert og bli flinkere til å skape et positivt arbeidsmiljø ved å prioritere mer riktig. Mangler foreløpig ansatte, så jeg sitter fortsatt med et stort ansvar her.

Familien har også vært veldig splittet. Klarte til slutt å få foreldrene mine til å gå overens for noen år tilbake. Nå de siste månedene har jeg klart å få søsknene til å ta initiativ til å samles oftere og til å bry seg mer om hverandre. Før eller siden kommer folk til å begynne og dø rundt oss av alderdom (eller annet) og da er det dumt om noen skulle ende opp som ensomme når vi egentlig kan ha hverandre.

Så da gjenstår kjærligheten..... Jeg har gitt veldig mye av meg selv. Har opplevd mye motgang uten å la meg knekke, men jeg føler et veldig behov for at ting skal være trygt og stabilt dersom jeg skal slippe noen innpå meg. Jeg trenger å ha noen jeg kan stole på som ikke gjør livet mitt mer vanskelig og komplisert, for det har jeg fått nok av.

Jeg er riktignok målrettet og kan inngå kompromisser med meg selv på dette området også, men jeg føler allikevel at jeg er "tørrlagt" når det gjelder det å gi av seg selv siden jeg har gjort det på så mange andre plan. Trenger noe som er enkelt og ukomplisert, men min erfaring er det at menneskelige relasjoner ikke finnes enkle eller ukompliserte. Det er noe av det vanskeligste som finnes.

Tidligere kunne jeg ikke prate (eller skrive) om dette uten av å grine siden jeg ble så såret sist jeg var i et forhold. Men merker at jeg har kommet ganske langt her også :-).

Skrevet

Trenger noe som er enkelt og ukomplisert, men min erfaring er det at menneskelige relasjoner ikke finnes enkle eller ukompliserte. Det er noe av det vanskeligste som finnes.

Jeg tror det er ekstremt viktig for deg at du ikke lar dine erfaringer og dine tanker omkring hvordan kjærligheten er holde deg igjen og binde deg fast. Kjærligheten er ikke det vanskeligste som finnes når den er rett. Da er den ukomplisert og enkel og givende. Det handler om å tørre å satse på noe som kan være bra for deg, på tross av risikoen for å bli såret og avvist. Først da vil du kunne finne noen som du er likestillt med, som ikke vil kreve noe av deg, men heie deg frem og støtte deg.

Man kan velge å bli værende og gå rundt i ring, eller man kan bryte sirkelen og finne det man EGENTLIG leter etter. Gi slipp på fremtiden, dropp det du ser på som det trygge, og først da vil du finne det som virkelig er trygt og godt og fantastiskt!

Skrevet

Jeg tror det er ekstremt viktig for deg at du ikke lar dine erfaringer og dine tanker omkring hvordan kjærligheten er holde deg igjen og binde deg fast. Kjærligheten er ikke det vanskeligste som finnes når den er rett. Da er den ukomplisert og enkel og givende. Det handler om å tørre å satse på noe som kan være bra for deg, på tross av risikoen for å bli såret og avvist. Først da vil du kunne finne noen som du er likestillt med, som ikke vil kreve noe av deg, men heie deg frem og støtte deg.

Man kan velge å bli værende og gå rundt i ring, eller man kan bryte sirkelen og finne det man EGENTLIG leter etter. Gi slipp på fremtiden, dropp det du ser på som det trygge, og først da vil du finne det som virkelig er trygt og godt og fantastiskt!

Jeg vet.. Jeg har heller ikke latt meg få en negativ erfaring av kjærligheten. For den har vært bra til tross for at ting har vært ukomplisert rundt meg. Dette er også noe jeg har tenkt på. Man har lett for å få negative forventninger til ting når vi har gjort oss noen dårlige erfaringer eller brent oss på noe. Mulig jeg har dette og at det ligger mye ubevisst.

Men litt av problemet også er at jeg ikke har noen kjennskap til eller noe å forholde meg til lenger i forhold til kjærligheten. Jeg visste hvordan jeg skulle finne den før, men da gikk jeg inn i noe som over tid utviklet seg til å bli komplisert og vanskelig. Årsaken til hvorfor jeg gikk inn i disse tingene har jeg jobbet med og løst, men da har jeg også underveis mistet "oppskriften" jeg hadde til å finne kjærligheten. Så den må jeg finne på nytt.

Ikke vet jeg hva slags dame jeg trenger, fordi jeg ikke kjenner typen dame.

Ikke vet jeg hvor jeg finner henne eller hva hun tiltrekkes av.

Rette damen tiltrekkes av MEG såklart, men hvilke deler av meg er det hun ser etter? Hvilke egenskaper skal jeg legge vekt på når jeg skal "markedsføre" meg selv?

Hadde jeg kjent typen, så ville det ha vært mye lettere.

Skrevet

Oppskriften er ikke noe anderledes enn før, selv om vi tror det fordi ting virker å ha blitt så kompliserte. Det handler om å leve livet, være seg selv og skape kontakt med mennesker hele tiden. Plutselig en dag dukker det opp noen som man merker at man trives ekstra godt sammen med og som man tenker litt ekstra på. Da gjelder det å bruke tid på å bli kjent, kjenne på følelsene og se hva slags energi man gir hverandre underveis.

Du skal bare være deg selv, (så lenge du har jobbet med ting du måtte jobbe med og er fornøyd med den du er) det er markedsføringen som fungerer.

• Liker 2
Skrevet

Oppskriften er ikke noe anderledes enn før, selv om vi tror det fordi ting virker å ha blitt så kompliserte. Det handler om å leve livet, være seg selv og skape kontakt med mennesker hele tiden. Plutselig en dag dukker det opp noen som man merker at man trives ekstra godt sammen med og som man tenker litt ekstra på. Da gjelder det å bruke tid på å bli kjent, kjenne på følelsene og se hva slags energi man gir hverandre underveis.

Du skal bare være deg selv, (så lenge du har jobbet med ting du måtte jobbe med og er fornøyd med den du er) det er markedsføringen som fungerer.

Du har nok rett i noe av det. Oppskriften har jeg der fortsatt... Det gjelder nok bare å bli kjent med noen jeg ser jeg kan trives med. Det har jeg ikke klart enda til tross for noen dates og at jeg har skrevet med lassevis av damer siden jeg ble singel.

Samtidig er jeg vant med å ha en agenda og jobbe mot å nå målene mine. Jeg er vant med resultater :-P. Føler ikke akkurat at jeg har hatt noen særlige resultater å gå etter i dette.

Innen nettdating kunne jeg f.eks. har presentert enkelte ting som jeg tror kunne ha vært interessante for ei dame. Har til slutt valgt å skrive så lite som mulig, mens jeg har noen få bilder som viser meg som kjærestemateriale. Dette for å slippe å bli dømt sønder og sammen.

IRL er jeg meg selv uansett. Det er jeg her også :-).

Skrevet

Innen nettdating kunne jeg f.eks. har presentert enkelte ting som jeg tror kunne ha vært interessante for ei dame. Har til slutt valgt å skrive så lite som mulig, mens jeg har noen få bilder som viser meg som kjærestemateriale. Dette for å slippe å bli dømt sønder og sammen.

Nettdating er showoff og konkurranse mot fantasier og det perfekte. Man kan fint skape nysgjerrighet og få mennesker gira der inne ved å gjøre de rette tingene, men man kan sjeldent leve opp til forventningene til de man treffer. Jeg som sikkert en av de som har mest kunnskap om nettdating i Norge og som har gjort det meste av det som er mulig der inne, anbefaler det ikke lenger. Jeg ser hvor skaderlig nettdating er for så mange flotte mennesker og unner ingen å få belastningen av å aldri føle seg bra nok.

• Liker 2
Skrevet

Nettdating er showoff og konkurranse mot fantasier og det perfekte. Man kan fint skape nysgjerrighet og få mennesker gira der inne ved å gjøre de rette tingene, men man kan sjeldent leve opp til forventningene til de man treffer. Jeg som sikkert en av de som har mest kunnskap om nettdating i Norge og som har gjort det meste av det som er mulig der inne, anbefaler det ikke lenger. Jeg ser hvor skaderlig nettdating er for så mange flotte mennesker og unner ingen å få belastningen av å aldri føle seg bra nok.

Ja, jeg ser at dette faktisk er en reaksjon på dette.

Tenkte over dette på vei hjem og så handlingsmønsteret mitt her.

Hele tråden handler om at jeg føler jeg gjør en masse uten resultater, noe som fører til at jeg overanalyserer situasjonen til de grader!

Jeg kommer ikke til å slutte å sende ut meldinger på sukker for å reklamere for meg selv, men jeg kan slutte å bry meg om at det ikke gir så mye resultater av seg. En dag er jeg _kanskje_ heldig.. Kanskje ikke på sukker, men IRL i stedet.

Jeg er fornøyd med den jeg er og så lenge jeg fortsetter å møte nye mennesker, så får det være nok. Noe mer enn det tror jeg ikke man får gjort... Bortsett fra å holde øynene åpne :-)

Gjest winston
Skrevet

Så da gjenstår kjærligheten..... Jeg har gitt veldig mye av meg selv. Har opplevd mye motgang uten å la meg knekke, men jeg føler et veldig behov for at ting skal være trygt og stabilt dersom jeg skal slippe noen innpå meg. Jeg trenger å ha noen jeg kan stole på som ikke gjør livet mitt mer vanskelig og komplisert, for det har jeg fått nok av.

Jeg er riktignok målrettet og kan inngå kompromisser med meg selv på dette området også, men jeg føler allikevel at jeg er "tørrlagt" når det gjelder det å gi av seg selv siden jeg har gjort det på så mange andre plan. Trenger noe som er enkelt og ukomplisert, men min erfaring er det at menneskelige relasjoner ikke finnes enkle eller ukompliserte. Det er noe av det vanskeligste som finnes.

Jeg kan ta deg jeg.

Skrevet

Synes du høres ut som drømmemannen jeg da.

En som har opplevd motgang i livet, men jobbet med det, blitt et bedre menneske. En som har mye å gi i et forhold. Men og en som har sitt liv utenom med mye å gjøre.

Men du vil nok møte en del som ikke er aktuelle, da du ikke ønsker deg barn. Ihvertfall ikke hvis du er relativ ung.

Sikker på at du en dag møter den rette. Finnes noen der for deg og.

Skrevet

Synes du høres ut som drømmemannen jeg da.

En som har opplevd motgang i livet, men jobbet med det, blitt et bedre menneske. En som har mye å gi i et forhold. Men og en som har sitt liv utenom med mye å gjøre.

Men du vil nok møte en del som ikke er aktuelle, da du ikke ønsker deg barn. Ihvertfall ikke hvis du er relativ ung.

Sikker på at du en dag møter den rette. Finnes noen der for deg og.

Takk :-). Det setter jeg veldig pris på at du sier :-).

Jeg er i 30-årene. Anser meg selv som relativt ung ihvertfall :-).

Greia er vel og at jeg ikke legger ut om denne biten med all livserfaringen min. Det er det mange grunner til. Først og fremst vet jeg at det kan slå negativt tilbake om jeg utleverer meg selv på den måten. En annen årsak er at jeg har lagt dette bak meg. Jeg har ikke behov for å ha fokus på det lenger. Fremtiden er det som er viktig. Ikke fortiden. Allikevel har jeg et veldig behov for noen å prate med. Noen som er villig til å lytte litt til meg og vise meg litt forståelse. Jeg trenger ikke så veldig mye mer enn det, egentlig..

Tidligere da jeg hadde fokus på å få bearbeidet alt dette, så endte jeg opp med å tiltrekke meg damer som stod i samme situasjon. Og siden jeg har mye å fare med, så endte jeg gjerne opp som psykolog som dem siden jeg gjerne ville hjelpe. Men har dessverre brent meg så fælt på dette at jeg fant ut at jeg ble nødt til å komme meg videre. Bruke energien på meg selv og bli ferdig med disse tingene, både fordi jeg tiltrakk meg jenter jeg ikke hadde godt av å være med og fordi fortiden hindret meg i å se fremover.

Det kjipe er at jeg har stilt opp så utrolig mye for så mange, mens da jeg selv havnet i den situasjonen at jeg trengte støtte og omsorg pga. stor kjærlighetssorg, så var det ikke en damn shit som gadd å stille opp for meg. Folk trakk seg unna i stedet.. Til tross for at jeg fortalte at jeg hadde det utrolig vanskelig.

Jeg er ikke bitter på dette. Bare innser at det er få som stiller opp for hverandre og at man ikke kan forvente så mye av folk. Men jeg synes allikevel det er litt trist at folk er så lite villige til å stille opp for hverandre. Det er ikke rart det er så mange det går galt med i verden når det er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...