Gjest Panda Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Er det normalt å ha hodepine hver dag? Hodepinen varierer fra dag til dag, og har ofte hodepine når jeg våkner. Noen ganger er den bare på ene siden også, og bak øyet osv. Er dette normalt? Er det fordi jeg har dårlig syn og ikke bruker briller/linser? Er 16 år.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 synet kan absolutt spille en stor rolle, pga anstrengelse av øynene. Ikke minst er dette veldig lett å evt utelukke/teste. Ta en dag eller to med briller/linser, se om det gir seg da. Ellers, kontakt lege, kan være migrene, spenninger/låsninger i nakke/rygg etc. Anonym poster: 3574ddd6d21815e018e532e322f9defa
Gjest Panda Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 synet kan absolutt spille en stor rolle, pga anstrengelse av øynene. Ikke minst er dette veldig lett å evt utelukke/teste. Ta en dag eller to med briller/linser, se om det gir seg da. Ellers, kontakt lege, kan være migrene, spenninger/låsninger i nakke/rygg etc. Anonym poster: 3574ddd6d21815e018e532e322f9defa Jeg har prøvd å bruke linser, men hver gang jeg prøver i flere dager blir det bare mye verre og jeg får vondt i øynene osv. Og jeg har skjev rygg, kan det være derfor? :/
Gjest Thymus Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Har dette vart lenge? Hvor lenge varer det? Er det kun om morgenen? Har det vart en stund, så ville jeg gått til legen! Hodepine kan være mye rart, alt fra spenninger i kroppen, problemer med syn og dårlig søvn, til mer alvorlige ting som svulster (mest sannsynlig ikke, så det er ikke meningen å skremme deg ) Det er ikke normalt å ha vondt i hodet hver dag over lengre tid, så dra til legen! (:
mckinley Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Ikke vær redd for svulst og skumle sykdommer. Det er mest sannsynlig spenninshodepine. Har du vondt i skuldrene eller nakken? Bekymrer du deg mye, er du stressa? Hvis ingenting av dette appellerer til deg, bør du ta en synsstest. Men stikk til legen uansett. Jeg er selv plaget med spenningshodepine, særlig i stressede eller kjipe perioder hvor jeg ikke får gjort alt jeg bør gjøre eller hvis jeg har vært deppa over lengre tid. I tillegg har jeg vondt i skuldre og nakke og da gjør det underverker å massere seg selv. Kjenn etter i nakke og skuldre, finner du et punkt du klemmer på som gjør at du får mer vondt i hodet, så vet du hvorfor du har vondt. Fortsett å presse på de vonde punktene og det vil løsne.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Hei Får du nok søvn????????? Hvis ikke hadde jeg startet der!!!
Avalon Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Hørtes litt ut som migrene, få deg en legetime så får du kanskje prøve ut noen medisiner og kanskje henvisning til fysio hvis du er stiv i nakke osv
HeyArnold Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Skoliosen kan absolutt ha noe å si, snakk med legen din og be om henvisning til fysioterapeut. Mulig du har mange muskelspenninger som må bli løst opp i nakken, eller dårlig blodsirkulasjon pga. den skjeve ryggraden (=mindre blod/oksygen til hjernen). Jeg er ingen ekspert, men har også mye hodepine pga. både stress og den skjeve ryggen. Fikk beskjed av fysioterapeut at jeg fikk mindre blod til hjernen enn jeg burde, men min far som er lege insisterer på at hjernen alltid sørger for å få nok tilførsel av blod. De lærde strides... Uansett ville jeg som sagt forhørt meg hos legen.
Gjest Sigrun Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Det er sikkert spenningshodepine. Jeg hadde lignende før Jeg skjnte at briller var tingen. Dette var før over 20 år siden. Jeg hadde konstant vondt i hodet. Følt livet var helt forferdelig. Alt gå seg etter Jeg fikk briller.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Ikke gå mer til legen! Begynn å bruke briller slik du har fått beskjed om.Anonymous poster hash: e9e7f...b66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå