Gå til innhold

Statens lånekasse


Thomasine

Anbefalte innlegg

Trenger et svar her nå...

Er det slik at jeg kan betale inn mere enn avdraget mitt og tjene på det hvis den flytende renta er MINDRE enn min nåværende fastrente?

Og hvis den flytende renta er større enn min fastrente da lønner det seg ikke å innbetale mere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde det var motsatt...

Når flytende rente er høyere en fast rente, kan de låne ut 'dine penger' igjen til en dyrere rente om du betaler inn mer.

Når flytende rente er lavere enn fastrente taper Lånekassen på at du betaler inn mer, og dette må du da dekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger et svar her nå...

Er det slik at jeg kan betale inn mere enn avdraget mitt og tjene på det hvis den flytende renta er MINDRE enn min nåværende fastrente?

Og hvis den flytende renta er større enn min fastrente da lønner det seg ikke å innbetale mere??

Hvis den flytende renta er lavere enn fastrenta di vil lånekassen tape på at du betaler ned lånet raskere. Dette tapet vil du måtte kompensere for ved å betale ekstra.

Anonym poster: 5418198c38aeaa75c673c8ab6e18d3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dagens rente er lavere enn din fastrente skal du betale ekstra. Og omvendt.

Pass på å sjekke at uteregninga til Lånekassen stemmer. Jeg fikk helt gal sum sist de sendte ut brev om renteerstatning.

Anonym poster: 4f0bda470827353dacf4ecae6b8a46e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dagens rente er lavere enn din fastrente skal du betale ekstra. Og omvendt.

Pass på å sjekke at uteregninga til Lånekassen stemmer. Jeg fikk helt gal sum sist de sendte ut brev om renteerstatning.

Anonym poster: 4f0bda470827353dacf4ecae6b8a46e6

Det var en feil ved noen av renteerstatningsberegningene som gjorde at noen kunder fikk feil vedtak. Alle som fikk feil skal ha fått nytt vedtak der det ble rettet opp.

Ellers er det den fastrenta du har som sammnlignes med den fastrenta som tilbys nå. Det sammenlignes altså ikke med den flytende renta: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Renter-og-gebyrer/Slik-binder-du-renta/Ekstra-innbetaling/

Anonym poster: 5b13c4421e0ef62a25c8c58228752fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...