Gå til innhold

Trekke seg som Plan-fadder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, får vond smak i munnen av hele denne tråden og helt forferdelig dårlig samvittighet.

Saken er den at samboer og jeg har vært planfadder en god stund - 250kr/mnd. Nå venter vi vårt første barn når som helst. Jeg studerer og derfor er ikke økonomien fantastisk. Vi har penger til middag, vi har penger til utstyr til hunden, vi har tatt oss råd til et videokamera nå som babyen kommer snart. Vi lider altså ingen stor nød, men med unntak av 300 kr til sparekonto hver måned er det ikke stort mer vi sparer for tiden med alle babyutstyrsutgiftene. Tidligere har vi gjerne spart 1000-1500 i mnd.

Så vi lider altså ingen nød, på noen måte. Men jeg kjenner jeg synes det er vanskelig å prioritere 250 kroner til Plan nå som babyen kommer. Vi kunne godt tenke oss å sette mer av på sparekonto og skal selvsagt kutte inn litt her og der, men samtidig vil utgiftene selvsagt øke nå. I tillegg vil vi jo gjerne kunne spare de 250 kr til oss selv som en økonomisk trygghet (nei, nå tenker jeg ikke til tv, pc, o.l., jeg tenker på uforutsette utgifter som bil, rørlegger, o.l.).

Samtidig føler jeg meg jo som en dritt som vil stoppe medlemsskapet. Men pengene går jo i en stor pott, det er ikke ett barn som plutselig ikke får de pengene..

Hva mener dere, er det helt forkastelig?

Anonym poster: e380d22044a3c717e2f335e23f40b3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at når økonomien blir litt bedre og litt mer stabil (noe som er viktigst) så vil vi gjerne være faddere igjen.

Anonym poster: 3ea3543d72307845f795f27d997fb1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke det er forkastelig.

Dere er i en kortvarig økonomisk trangere situasjon, og dere kan fint starte opp medlemskapet igjen i denne eller andre organisasjoner når du er kommet ut i jobb etter studier og har noe romsligere økonomi.