Gå til innhold

Politianmeldt. Hjelp.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest fast bruker, anonym nå

Jeg er ikke sikker på hvor denne tråden hører hjemme, men prøver her.

Har kommet opp i en lei situasjon.

For en tid tilbake fikk jeg jobb i en butikk. Lønna var dårlig, og jeg fikk ikke mange timene i uka. Det var ufattelig kjedelig, men jeg ville jo holde ut siden det var det eneste jeg fikk der og da.

Etter en stund ble jeg kalt inn til sjefen og beskyllt for tyveri.

:o De hadde folk som testet ekspeditørene. I perioder med mye kø kom de raskt forbi og la penger på disken (mens en ekspederte andre) og viste varen og forsvannt. Dette er jo helt ok å gjøre.

Problemet mitt er at jeg i de situasjonene bare slo beløpet inn på "diverse", for jeg hadde jo ikke varenummer/strekkode etterpå. At riktig vare ikke var slått på min kasse på slutten av dagen, er altså bevis på tyveri.

Det er snakk om to eller tre episoder, ca 100,- hver gang.

På møtet med sjefen og en "butikkdetektiv"sa jeg som sant var at jeg ikke hadde stjålet, men kunne ikke si nøyaktig hva jeg hadde slått inn. Etter en time var vi ikke kommet noen vei. De satt der med sine "beviser" og jeg nektet.

Til slutt sa de at dette ikke var ting som ble anmeldt, men jeg ville uansett bli permittert med umiddelbar virkning og etterhvert oppsagt. For å slippe løs løy jeg og sa at jeg hadde stjålet den ene hundrelappen. Måtte signere på en tilståelse, og etterpå fikk jeg gå.

I dag fikk jeg telefon fra politiet. Bedriften har anmeldt, og jeg skal inn til avhør neste uke.

Kommer til være ærlig og si at jeg løy og hvorfor. Men hva kan skje fremover? Jeg har jo ingen motbevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Det burde være muligå finne igjen de 100 kr du har slått inn på kopien av kvitteringsrullen.

Dumt av deg å tilstå noe du ikke har gjort, trekk det tilbake så raskt du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja jeg også syns dette var litt merkelig. Selv om du slo inn de summene på "diverse", så blir det jo riktig når man teller opp kassa likevel.

Om de pengene du slo inn på "diverse" derimot mangler, kan jeg forstå at bedriften reagerer, men ikke ellers..

Håper uansett at dette ordner seg for deg. Må være vondt å bli beskyldt for noe slikt når man er uskyldig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har politiet virkelig ressurser til å avhøre folk som har stjålet en hundrelapp? Da har de jammen mindre å gjøre enn jeg trodde....

Uansett, lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Har politiet virkelig ressurser til å avhøre folk som har stjålet en hundrelapp? Da har de jammen mindre å gjøre enn jeg trodde....

Uansett, lykke til! :wink:

Dette var min første tanke også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Har politiet virkelig ressurser til å avhøre folk som har stjålet en hundrelapp? Da har de jammen mindre å gjøre enn jeg trodde....

Uansett, lykke til! :wink:

Kommer sikkert ann på hvor i landet man bor. Finnes en del lensmannskontorer med fint lite å gjøre i perioder, a la Kåpps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kommer sikkert ann på hvor i landet man bor. Finnes en del lensmannskontorer med fint lite å gjøre i perioder, a la Kåpps

Tror det finnes flere offentlige kontorer utover landet som har lite å gjøre...Kan være litt skremmende og det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hovedinnlegger

2/3 episoder (visstnok) à 100,- totalt 300,- Etter det jeg har forstått.

Jeg har fått gode råd av vackraflickan på pm, så jeg håper det ordner seg.

Regner ikke med at politiet har så veldig mange ressurser å sette inn på dette (jeg bor i en av landets største byer) men de er vel nødt til å gjøre noe når det kommer en anmeldelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Regner ikke med at politiet har så veldig mange ressurser å sette inn på dette (jeg bor i en av landets største byer) men de er vel nødt til å gjøre noe når det kommer en anmeldelse?

Tja.

Ofte ser de på saken at den er liten og henlegger den pga bevisets stillingn , fordi de ikke har tid til å sjekke bavisene nærmere. En politijurist i Oslo har ca 2000 saker i året som skal behandles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke egentlig være noe problem. De har nok tatt vare på kassarullene - så da kan du jo bare selv be om dem og gå gjennom dem for å finne beløpene du har slått inn under diverse. Det er ikke noe problem i det hele tatt, og dersom butikken eller du ikke har tatt vare på rullen - vel, da blir det jo litt vanskelig å vite hvem som rota den bort.

Men regn med at den er der, for rullene skal lagres de, og det blir de også. Dersom securitas har vært der og sett dette med kamera eller om de har det i person så har de også nesten klokkeslett når du slo disse beløpene inn, så slipper du gå gjennom hele dagen.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...