AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Jeg er 20 år gammel, og de siste månedene har jeg hatt et irriterende og vondt problem. Når jeg får orgasme får jeg nemlig ekstremt vondt i magen, ryggen og livmora. Det kjennes rett og slett ut som noen banker meg opp skikkelig, og det holder på en god stund etterpå. Det er så vondt at jeg ikke klarer å reise meg eller gå normalt. Det har som sagt kommet helt plutselig, og hemmer meg veldig med tanke på sex med kjæresten. Bare det å ha sex i seg selv gjør vondt. Jeg har googlet rundt og ser mange skriver at det kan være sammentrekninger i livmora, men det kjennes ikke sånn ut heller. Jeg går på p-ring, og har hatt gjennombruddsblødninger ganske lenge. Jeg tror(håper) det er det ihvertfall. Syns så synd på kjæresten min som må holde ut med det her, de siste månedene har vi vel gjort det èn gang i måneden. Føler meg som en drittsekk, men heldigvis forstår han det. Til informasjon har jeg heller aldri vært hos gynekolog, da jeg har helt angst for det, og kvier meg veldig. Jeg vet at jeg burde gjort det for lenge siden, men jeg syns rett og slett det virker helt grusomt. Og, teit nok, er jeg veldig redd for at de skal finne noe galt. Noen som har erfaringer rundt dette? Anonym poster: 1286db7ab51c47e7593deabdff1dfced
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Ingen? Anonym poster: bbb57c1f2f885124e0bc1be91dc82b95 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Hørtes veldig rart ut ... kanskje du strever for hardt? Eller orgasmene blir for voldsomme for deg? Du burde iallfall søke hjelp, kanskje det blir borte når du blir vandt med dette? Kanskje du rett og slett er støl fordi du bruker uvandte muskler? Anonym poster: 08bf0cafc4696d50522c47d5554a305f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Ingen? Anonym poster: bbb57c1f2f885124e0bc1be91dc82b95 Det er nok mye mindre kleint å gå til gynekolog 1 gang enn å ha vondt hver gang du har sex. Eneste jeg kan tenke på er om du har bakteriell vaginose, sopp eller klamydia? Kjenner du om området er ømt/hovent/klør når du ikke har sex? Anonym poster: d9436c3187c69022c7d7ddd290bcbe52
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Cyster på eggstokkene, endometriose, bakoverliggende livmor er også alternativer som kan gi smertene du beskriver. Det er rett og slett ansvarsløst ovenfor deg selv og partneren å ikke foreta nødvendige helsekontroller. Sex forplikter til annet enn bare kondom/ p-piller. Anonym poster: e8780a8b486f4b70a30ea12b9f6fae71 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Til informasjon har jeg heller aldri vært hos gynekolog, da jeg har helt angst for det, og kvier meg veldig. Jeg vet at jeg burde gjort det for lenge siden, men jeg syns rett og slett det virker helt grusomt. Og, teit nok, er jeg veldig redd for at de skal finne noe galt. Noen som har erfaringer rundt dette? Anonym poster: 1286db7ab51c47e7593deabdff1dfced Er er 29 år gammel og var på en gynekologisk undersøkelse for første gang i mitt liv for et par mnd siden. Det gikk kjempefint, fikk velge å ha med en ekstra sykepleier inn som kunne prate med meg og berolige/distrahere. Det var ikke i nærheten av så fælt jeg trodde det skulle være, alt gikk fort og greit og nesten helt smertefritt, og det var over på et blunk. Gå og snakk med fastlegen din og finn ut av det! Anonym poster: a8b31b3cfb0f550bdde746f3104ab770 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Det er nok mye mindre kleint å gå til gynekolog 1 gang enn å ha vondt hver gang du har sex. Eneste jeg kan tenke på er om du har bakteriell vaginose, sopp eller klamydia? Kjenner du om området er ømt/hovent/klør når du ikke har sex? Anonym poster: d9436c3187c69022c7d7ddd290bcbe52 Det virker ikke som om det er noen sånn problemer heller Har testet meg for kjønnssykdommer, hatt sopp èn gang for noen år siden (og det MERKET!!!! jeg) og det lukter ikke spesielt eller noe. Alt virker som normalt ellers.. Hørtes veldig rart ut ... kanskje du strever for hardt? Eller orgasmene blir for voldsomme for deg? Du burde iallfall søke hjelp, kanskje det blir borte når du blir vandt med dette? Kanskje du rett og slett er støl fordi du bruker uvandte muskler? Anonym poster: 08bf0cafc4696d50522c47d5554a305f Problemet er jo at det plutselig har kommet. Ikke noe jeg gjør annerledes. Uvante muskler ville jeg nok ikke sagt Cyster på eggstokkene, endometriose, bakoverliggende livmor er også alternativer som kan gi smertene du beskriver. Det er rett og slett ansvarsløst ovenfor deg selv og partneren å ikke foreta nødvendige helsekontroller. Sex forplikter til annet enn bare kondom/ p-piller. Anonym poster: e8780a8b486f4b70a30ea12b9f6fae71 Skal sjekke det opp.. Selvsagt har jeg et ansvar, og har som sagt testet meg for kjønnssykdommer, vært trofast osv. Har ingenting smittsomt ihvertfall Er er 29 år gammel og var på en gynekologisk undersøkelse for første gang i mitt liv for et par mnd siden. Det gikk kjempefint, fikk velge å ha med en ekstra sykepleier inn som kunne prate med meg og berolige/distrahere. Det var ikke i nærheten av så fælt jeg trodde det skulle være, alt gikk fort og greit og nesten helt smertefritt, og det var over på et blunk. Gå og snakk med fastlegen din og finn ut av det! Anonym poster: a8b31b3cfb0f550bdde746f3104ab770 Tusen takk for at du deler erfaringen din med meg Ble du henvist av fastlegen eller tok du det privat? Hva koster det? Jeg bor i Oslo hvis det spiller en rolle! Anonym poster: bbb57c1f2f885124e0bc1be91dc82b95
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Og forresten, jeg vet ikke om dette er relevant, men kanskje det henger sammen? Da jeg var 14-15 hadde jeg MYE ubeskyttet sex. Totalt uansvarlig og tullete gjort, uten at vi skal gå videre innpå det. Det som bekymrer meg litt (selvom det var bra DA), er at jeg aldri ble gravid. Jeg hadde som sagt veldig, veldig mye sex, og det forundrer meg at jeg kan være så heldig. Kan det henge sammen? Anonym poster: bbb57c1f2f885124e0bc1be91dc82b95
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 Hva med å ta en tur til legen? Det er jo ganske opplagt at jeg må det etterhvert, men jeg kvier meg så sinnsykt Anonym poster: bbb57c1f2f885124e0bc1be91dc82b95
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Tusen takk for at du deler erfaringen din med meg Ble du henvist av fastlegen eller tok du det privat? Hva koster det? Jeg bor i Oslo hvis det spiller en rolle! Det var faktisk fastlegen som undersøkte meg (hun foreslo det i forbindelse med at jeg ble utredet for noe annet, og satte opp en time til meg tre dager senere så jeg ikke fikk så lang tid til å gruble på saken og grue meg ). Jeg hadde frikort og betalte ingenting. Vet ikke hvordan prisene er andre steder men. Bor i Trondheim Anonym poster: a8b31b3cfb0f550bdde746f3104ab770
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Du bør gå til gynekolog for å utelukke at det er noe som trenger behandling - antagelig er det ikke noe alvorlig, men det er veldig greit å finne ut hva det kan være. Jeg har også alltid kvidd meg veldig for GU, men har etter hvert bestemt meg for at jeg bare må gjennom det, og vet du: Det er ikke noen stor sak. De fleste leger er profesjonelle og flinke (jeg har blitt undersøkt både av spesialisert gynekolog og fastlegen min som er en ung kvinne), de forteller hva de gjør, eller du kan be dem om det, og det meste gjør ikke vondt. Noe er litt ubehagelig riktignok, men det er en god følelse å ha fått tatt nødvendige prøver og - stort sett - funnet ut at alt er i orden. Anonym poster: af8a79a6ecd599408c0edbae6ae82056
Eleutheria Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Gå til gynekolog!! Jeg tipper det er noe galt, og jeg tipper gyno kan fortelle deg hva det er OG hjelpe deg. Har et par venninner som har slitt med lignende problemer, og begge har fått hjelp av gyno/lege og er nå så godt som kvitt problemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå