AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Er det flere enn meg som kunne tenkt seg å trykke minus på innlegg? Spesielt på sånne innlegg som ikke tilførerdebattene noen ting. Sånn som "slutt å døm, frihet til å leve som vi vil" innlegg uten substans. Hva mener kg? Bør vi kunne ha muligheten til å stemme ned innlegg også? Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #3 Skrevet 11. februar 2013 Ja, la oss innføre enda en metode for å mobbe brukere Anonym poster: 072c4fe4b375327570a1988029fa057a 1
Gjest Gunfreak Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 NEI!! da mister jeg alle mine kjære plusser på en uke, og ender vel opp med minus 5000 før måneden er over.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 NEI!! da mister jeg alle mine kjære plusser på en uke, og ender vel opp med minus 5000 før måneden er over. Vi kan fjerne ryktespoengene på brukerkontoer og heller holde dem til innlegg. Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc
Gjest Morteno Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Masse barnslige folk som vil trykke minus på et innlegg de er uenige i. Som f.eks. i rasisme debatter, politikk osv. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #7 Skrevet 11. februar 2013 Masse barnslige folk som vil trykke minus på et innlegg de er uenige i. Som f.eks. i rasisme debatter, politikk osv. Så får folk plusse det opp da? Jeg tenker at man kan ha både pluss og minusvisning på innleggene. Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc 4
Guybrush Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Personlig ser jeg forslaget til TS som korttenkt og kun konfliktsskapende. At noen få personer går rundt og bedømmer en person basert på dennes "popularitet" forteller mer om dem. Heldigvis har jeg ikke inntrykk av at de fleste her inne oppfører seg som om man går på ungomsskolen. La argumentene stå for seg selv - sannheten er aldri demokratisk uansett. 2
Gjest Gunfreak Skrevet 11. februar 2013 #9 Skrevet 11. februar 2013 Personlig ser jeg forslaget til TS som korttenkt og kun konfliktsskapende. At noen få personer går rundt og bedømmer en person basert på dennes "popularitet" forteller mer om dem. Heldigvis har jeg ikke inntrykk av at de fleste her inne oppfører seg som om man går på ungomsskolen. La argumentene stå for seg selv - sannheten er aldri demokratisk uansett. Det er den vel, flere ganger man har godt sammen og stemt frem hva som er sannhet(skjedd flere ganger i den kristene kirke)
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #10 Skrevet 11. februar 2013 Kan ikke se for meg at det skal tilføre forumet noe positivt. Anonym poster: dd9d8f0243f11e09891ead3f6029fa0f 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #11 Skrevet 11. februar 2013 Kan ikke se for meg at det skal tilføre forumet noe positivt. Anonym poster: dd9d8f0243f11e09891ead3f6029fa0f Er ikke sannhet og ærlighet positivt? Tror du tenker på komfor. Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc 3
Guybrush Skrevet 11. februar 2013 #12 Skrevet 11. februar 2013 Det er den vel, flere ganger man har godt sammen og stemt frem hva som er sannhet(skjedd flere ganger i den kristene kirke) Vet ikke om du missforsto hva jeg mente - bare fordi mange nok mennesker sier at månen er av ost så blir det ikke slik. Ergo er ikke sannheten demokratisk På samme måte, kun fordi en person har fått mange plusser betyr det ikke at denne har mer korrekt i hva h*n har skrevet. Hvis denne derimot skulle ha rett på noe vis, er det pga denne personens kunnskap og evner, ikke fordi flertallet er enige.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #13 Skrevet 11. februar 2013 Personlig ser jeg forslaget til TS som korttenkt og kun konfliktsskapende. At noen få personer går rundt og bedømmer en person basert på dennes "popularitet" forteller mer om dem. Heldigvis har jeg ikke inntrykk av at de fleste her inne oppfører seg som om man går på ungomsskolen. La argumentene stå for seg selv - sannheten er aldri demokratisk uansett. Det er ikke plusser og minuser som skaper mobbing. Mobbing skjer fordi mobbing skjer. Mange mobber med plussene også og plusser innlegg som henger ut andre eller innlegg til brukere som vil slette seg. Skal vi først kunne løfte innlegg opp med pluss kan vi vel like greit stemme ned med minus? Kanskje ville folk fått utlø for frustrasjon og sluttet med personangrep så lenge de kan gi en minus i stedet. Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc 2
Vulpes Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Høres ut som en særdeles dårlig idé. Hadde bare blitt roten til enda mer dårlig stemning. 1
Guybrush Skrevet 11. februar 2013 #15 Skrevet 11. februar 2013 Det er ikke plusser og minuser som skaper mobbing. Mobbing skjer fordi mobbing skjer. Mange mobber med plussene også og plusser innlegg som henger ut andre eller innlegg til brukere som vil slette seg. Skal vi først kunne løfte innlegg opp med pluss kan vi vel like greit stemme ned med minus? Kanskje ville folk fått utlø for frustrasjon og sluttet med personangrep så lenge de kan gi en minus i stedet. Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc Så du ser virkelig ikke forskjellen på det å gi ros og det å gi negativ tilbakemelding i en såpass banal form? Gi oss en god grunn til hvorfor man skal kunne gi negativ karakter til noens innlegg? Man kan fint fortelle en person at man er uenig ved å skrive et innlegg. Ergo er ikke det et godt nok argument. At noen er uenig er faktisk interessant innhold, årsaken til at man har plusser vil jeg tro skyldes at det ville vært ekstremt kjedelig med titalls av innlegg hvor det sto "er så enig", "enig med du", "flott innlegg" osv. Ergo har det en funksjon.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #16 Skrevet 11. februar 2013 Så du ser virkelig ikke forskjellen på det å gi ros og det å gi negativ tilbakemelding i en såpass banal form? Gi oss en god grunn til hvorfor man skal kunne gi negativ karakter til noens innlegg? Man kan fint fortelle en person at man er uenig ved å skrive et innlegg. Ergo er ikke det et godt nok argument. At noen er uenig er faktisk interessant innhold, årsaken til at man har plusser vil jeg tro skyldes at det ville vært ekstremt kjedelig med titalls av innlegg hvor det sto "er så enig", "enig med du", "flott innlegg" osv. Ergo har det en funksjon. Det florerer vel av frekke innlegg også. Jeg har lest ganske grove fornærmende innlegg som aldri blir ryddet så hvorfor kan vi ikke bare si fra med minus så vi slipper å gi disse trollene mer oppmerksomhet enn det? Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #17 Skrevet 11. februar 2013 Høres ut som en særdeles dårlig idé. Hadde bare blitt roten til enda mer dårlig stemning. Tror dårlig stemning kommer av lav takhøyde for nettopp dårlig stemning. Dette er et diskusjonsforum. Ikke et kollektiv. Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc 2
Guybrush Skrevet 11. februar 2013 #18 Skrevet 11. februar 2013 Det florerer vel av frekke innlegg også. Jeg har lest ganske grove fornærmende innlegg som aldri blir ryddet så hvorfor kan vi ikke bare si fra med minus så vi slipper å gi disse trollene mer oppmerksomhet enn det? Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc Har selv rapportert inn innlegg og de forsvant med en gang. Derimot har jeg sett personer reagere på innlegg hvor de leser selv mellom linjene og tillegger innlegget langt mer innhold enn hva de fleste andre gjør. Da blir det vanskelig for moderatorer å gjøre noe med det. Tror folk må bli mindre hårsåre. En idiot er en idiot uansett hvor mange pluss eller minus denne får. Samtidig må man også innse at ikke alle har samme oppfatning av hva som er trolling og ikke. Jeg ser derimot ingen god grunn til å innføre et minussystem. Pluss-systemet fjerner masse unødvendige innlegg for å fortelle skribenten at man er enig/liker innholde og har derfor en god funksjon.
Vulpes Skrevet 11. februar 2013 #19 Skrevet 11. februar 2013 Tror dårlig stemning kommer av lav takhøyde for nettopp dårlig stemning. Dette er et diskusjonsforum. Ikke et kollektiv. Anonym poster: a91f6bbe217cb0b881bdbdcf193099bc Det handler ikke om at jeg ønsker en hyggelig alle-liker-alle-stemning her inne, men alt for mange er ikke i stand til å diskutere og være uenige på en ålreit måte. Et minussystem ville på ingen måte hjulpet.
Antlers Skrevet 11. februar 2013 #20 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har alltid ment at det er meningsløst med pluss så lenge man ikke samtidig har muligheten til å trykke minus. Får man 10, 50 eller 100 pluss på et innlegg, kan det virke som om dette er noe "alle" er enige om. Det hadde vært interessant å se svart på hvitt hvor mange som faktisk var uenige, fremfor at det plusses på "mobbeinnlegget" under. Man ser like lite forskjell på en hatefull minus og en konstruktiv minus som man gjør på en rævsleikepluss og en "som jeg skulle sagt det selv"-pluss, så hvorfor er enkelte så redde for minus? Det er da like mye tilbakemelding som en pluss, men folk vil kanskje helst forholde seg kun til positive tilbakemeldinger? Plussene alene kan som kjent ikke brukes til noe som helst, men brukt sammen med minus kan de i det minste fortelle litt om hva flertallet egentlig mener, eller om innlegget ditt var velskrevet/hjelpsomt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå