Gå til innhold

Krasjet, forsikring står på pappa, hva nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en ulykke hvor jeg kjørte på en parkert bil, la igjen informasjon og gruer meg som en hund. Spesielt siden forsikringa står på pappa for å gjøre det billigst mulig, og bilen er registrert på meg :(

Var vitner også, hadde uansett lagt igjen info, men nå går det ikke an å si at det var pappa. Hva skjer nå?

Anonym poster: f03f437069e154329f2003d3fe806025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Hva er du redd for?

Å fortelle det til pappaen din? Da må du i så fall bare manne deg opp og si det med en gang. Alle kan havne i slike situasjoner en eller annen gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg vil tro at bilføreren tar kontakt, dere skriver skademelding, evt kan du inngå avtale med den andre bileieren om å betale utenom forsikringen. Om skaden ikke er for stor tror jeg det lønner seg å ikke blande inn forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke helst ha forsikring registrert på seg selv da?

Skal snakke med pappa senere i kveld :sjenert: Tror nok det må tas på forsikringa, jeg ripet den andre bilen saftig oppp :/

Anonym poster: f03f437069e154329f2003d3fe806025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsikringen følger bilen, ikke hvem som kjører den!

Bilen kan være forsikret slik at folk under 25 ikke får lov til å kjøre den, da dette er billigst mulig. Lurer kanskje på om det er en sånn forsikring faren til TS har`:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Da er det jo evnt forsikringssvindel de prøver på da?

Om TS er under 25 år og eier en bil som har en slik type forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen står registrert på deg må forsikringsselskapet ha sendt elektronisk melding om forsikring til motorvognregisteret i ditt navn, så da vet de at du eier bilen.

Hvis en under 25 kjører en bil med forsikring som sier at bare folk over 25 kan kjøre, betyr det bare at man får dårligere forsikringsoppgjør/rettigheter, ikke at mm kjører fullstendig uforsikret.

Anonym poster: 6fbc3839fc20bdd80875409113af7808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...