Gå til innhold

opereres....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal opereres om 2 uker bare med lokalbedøvelse.

Må derfor faste fra midnatt.

Men mitt problem er at jeg da vet at magen min kommer til å rumle, når jeg går så lenge uten mat. Jeg er avhengig av faste måltider og etter et måltid vet jeg på klokka når magen begynner å rumle om den ikke får mat.

Det hadde vært helt greit om det var "vanlig" rumling, men med meg er det mer "buldring". Og å ligge der på operasjonsbordet i et par timer kommer til å bli helt forferdelig da.

Kan jeg rekke å venne kroppen min til lite mat til jeg skal opereres?

Om jeg f.eks bare spiser ett måltid om dagen i 2 uker?

Anonym poster: 47a6a0adb7622d5d093826e657c7ed48

Anonym poster: 8c49e898e73db2a1f63a38a9f8a91c55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan venne kroppen din til så mangt. Det er kanskje ikke sunt, men jeg tror at så lenge du får i deg alle vitaminer og mineraler kroppen trenger i løpet av en dag så burde det gå fint. Jeg har ihvertfall vent meg til det! Skal opereres om 9 dager !

Lykke til !! :danse:

Skrevet (endret)

Men mitt problem er at jeg da vet at magen min kommer til å rumle, når jeg går så lenge uten mat. Jeg er avhengig av faste måltider og etter et måltid vet jeg på klokka når magen begynner å rumle om den ikke får mat.

Det hadde vært helt greit om det var "vanlig" rumling, men med meg er det mer "buldring". Og å ligge der på operasjonsbordet i et par timer kommer til å bli helt forferdelig da.

Jeg ble operert på fredag, med lokalbedøvelse.. Måtte ikke faste da :huh:

Nå opererte jeg i brystet, mulig at det har en sammenheng med hva/hvor du skal opereres...

Ønsker deg lykke til :)

Endret av Earth
Gjest Eurodice
Skrevet

Hva spiller det for rolle at magen din rumler? Det bryr vel ikke operasjonsteamet seg om. Pleier du å spise om natten siden du synes at du går sålenge uten mat når du må faste fra midnatt? Du kommer ikke til å sulte ihjel. Jeg forstår virkelig ikke problemet.

• Liker 3
Skrevet

Hva spiller det for rolle at magen din rumler? Det bryr vel ikke operasjonsteamet seg om. Pleier du å spise om natten siden du synes at du går sålenge uten mat når du må faste fra midnatt? Du kommer ikke til å sulte ihjel. Jeg forstår virkelig ikke problemet.

Jeg spiser ikke om natten, men det er det første jeg gjør når jeg våkner. Får jeg ikke mat da, begynner helvetet... Men takk for svar alle sammen!

Vet det ikke er sunt men skal spise så lite som mulig til jeg er ferdig med operasjonen :)

Ts

Skrevet

Jeg er 100% sikker på at legen og sykepleierene bryr seg null om at magen din rumler eller brumler. Det var en merkelig ting å tenke på synes nå jeg. Spis som du pleier nå og frem til operasjonen og spis etter operasjonen.

Rumlende mager var virkelig også noe å bekymre seg over.

Anonym poster: b297d78eee28e937e029d1b853ebb900

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tråden ryddet for avsporing.

Lille-pus, mod.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor man må faste når det er lokalbedøvelse?

Om man spiser ei skive rett før operasjonen, kan legene merke det på noen måte?

Hvordan kan man bli "avslørt"?

Jeg skal opereres om ikke så lenge selv og sliter også med det samme problemet.

Skrevet

Det er i tilfelle noe går galt og de må legge deg i narkose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...