amonyn Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Var der tilfeldigvis igår. Hva er greia med det området? Rene Christianiastemningen med løse hunder uten halsbånd osv.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Vet ikke om det er noe mening med hele Svartlamon mer. Det var artig i 1994, nå er det vel bare å riive ned. 1
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Det er et område på mindre enn en kvadratkilometer og det eneste området i Norge som ikke er helt A4. Triste greier. Trist land vi bor i, egentlig. Blir neppe lenge til det blir som Gjest foreslår, vil jeg anta. 1
amonyn Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2013 Hvor kommer det fra? Hva er det? Hvem har startet det?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #5 Skrevet 10. februar 2013 Før så var det et viktig område i Trondheim, det bodde utradisjonelle mennesker der, pr i dag er det mer slike som så gjerne vil være "spesielle" som bor der.
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 10. februar 2013 #6 Skrevet 10. februar 2013 Hvor kommer det fra? Hva er det? Hvem har startet det? http://no.wikipedia.org/wiki/Svartlamon Det som selvsagt ikke står i wiki-artikkelen er at de fleste som bor der er hasjrøykende moderne typer hippier, noen av dem kreative, tiltaksfulle alternativister, andre igjen er bare slasker som går på NAV og aldri betaler husleie. Spiller ingen rolle uansett, ettersom ikke betalt husleie regnes som svinn der borte. Ting er generelt litt mer på halv åtte der i gården, litt mindre hysterisk (som f.eks. hunder som går rundt uten bånd), et friskt pust i et eller grått og kjedelig land. Hvorfor politiet ikke gjør daglige rassiaer der aner jeg ikke, men jeg vet ihvertfall at de har en slags "ordensperson" som jobber på frivillig basis og passer på at ting ikke går helt over styr. 1
Amarinda Skrevet 10. februar 2013 #7 Skrevet 10. februar 2013 Det bor en del på Svartlamon som er idealister, om det går an å kalle dem det? http://www.svartlamon.org/portal/index.php?section=1 Det er forøvrig et veldig fint område den dag i dag, og på kafe RAMP er det visst veldig mye bra konserter og diverse annet..
Luppa Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Vet ikke om det er noe mening med hele Svartlamon mer. Det var artig i 1994, nå er det vel bare å riive ned. Hvorfor var det så mye bedre i 1994? På 90tallet var svartlamon nær ved å bli revet, noe som heldigvis ikke skjedde. Er ikke de som bor der nå artige nok til at området fortsatt bør få være i fred? 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Hvor kommer det fra? Hva er det? Hvem har startet det? Google er din venn. Anonym poster: 9ee8d4aae680e7383ceca1f3da4b813a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #10 Skrevet 10. februar 2013 Før så var det et viktig område i Trondheim, det bodde utradisjonelle mennesker der, pr i dag er det mer slike som så gjerne vil være "spesielle" som bor der. Så det er der du bor! Anonym poster: 9ee8d4aae680e7383ceca1f3da4b813a
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Hvorfor var det så mye bedre i 1994? På 90tallet var svartlamon nær ved å bli revet, noe som heldigvis ikke skjedde. Er ikke de som bor der nå artige nok til at området fortsatt bør få være i fred? Fordi i 1994 så gjorde gjengen som bodde der litt annet enn bare å røyke feite og snakke om alle oss andre A4-menneskene. Miljøet betydde noe for studentersamfunnet og tilføyde Trondheims kulturliv noe eget. Endret 10. februar 2013 av Gjest
amonyn Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2013 Hmmm... Kanskje jeg skal søke ny bolig?
Luppa Skrevet 10. februar 2013 #13 Skrevet 10. februar 2013 Fordi i 1994 så gjorde gjengen som bodde der litt annet enn bare å røyke feite og snakke om alle oss andre A4-menneskene. Miljøet betydde noe for studentersamfunnet og tilføyde Trondheims kulturliv noe eget. Tror nok ganske mange røyka seg skakke og snakka dritt om andre da også, på samme måte som at ikke alle som bor der idag gjør det Eat the Rich er fremdeles oppe og går, Ramp og gratisbutikken er andre fine steder der nede den dag idag. Trondheim hadde blitt et litt kjipere sted om Lamon ble "renska". 2
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #14 Skrevet 10. februar 2013 Tror nok ganske mange røyka seg skakke og snakka dritt om andre da også, på samme måte som at ikke alle som bor der idag gjør det Eat the Rich er fremdeles oppe og går, Ramp og gratisbutikken er andre fine steder der nede den dag idag. Trondheim hadde blitt et litt kjipere sted om Lamon ble "renska". Tro meg, det er ikke som det en gang var.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #16 Skrevet 10. februar 2013 For all del, jeg har ikke bodd der siden 1999 og har knapt vært der siden, synes bare det var rart å si at nå er det bare å rive stedet fordi det ikke er det samme som for 20 år siden.. Skjønner hva du mener, men Lamon fikk samme skjebne som Møllenberg og Bakklandet, de menneskene som gav bydelen særpreg flyttet og de som kom etter var bare fusse inni.
amonyn Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 10. februar 2013 For all del, jeg har ikke bodd der siden 1999 og har knapt vært der siden, synes bare det var rart å si at nå er det bare å rive stedet fordi det ikke er det samme som for 20 år siden.. Vil du anbefale noen å flytte dit? Har svær bikkje (schäfer), om det har noe å si.
Gjest Ratata Skrevet 10. februar 2013 #18 Skrevet 10. februar 2013 For ikke å glemme svartlamon hardkor! Og daily hum som så dagens lys der! Synes de bidrar mye med god kultur i dag jeg. Og så står jo UFFA huset i sterk tilknytting til svartlamoen - massevis av konserter (ok, så er det nedbrent akkurat nå da desverre) og de arangerer fredelige demonstrasjoner av og til når en nynazist fiser for høyt.
Luppa Skrevet 11. februar 2013 #19 Skrevet 11. februar 2013 (endret) . Endret 3. juli 2025 av Luppa 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå