Gå til innhold

Finnes det noen ulemper med dette - Bryllupskake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva om det regner? Skal man sitte inni teltet i 2 timer og kjede seg?

Anonym poster: 21c32d9f954da212c1cc1176211d2a7e

Ser nå at det jeg skrev kunne oppfattes litt frekt, men det var absolutt ikke meningen. Beklager igjen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, var ikke meningen å kritisere på noen måte :)

Ingen fare, jeg som sikkert er litt hårsår også. :)

Skrevet

Hørtes kjempe kult ut. Personlig hadde jeg nok blitt litt småkvalm om jeg spiste kake når jeg var sulten :P

Skrevet

Ja, jeg lurer på hvordan i all verden jeg skal få overbevist mamma om at dette er en god ide... Har liksom ikke gode nok argumenter for at den serveres sammen med jordbær.

Kanskje jeg må prøve selv. Spise et kakestykke, vente i 2,5t å kjenne hvordan det føles. :spise:

Skrevet

Da har jeg snakket med svigermor om våre planer, og hun var meget fornøyd bare hun får litt søtt til kaffen som serveres umiddelbart etter middagen. Veldig koselig å involvere henner litt også. :)

I de to timene som er mellom skal vi og våre gjester mingle, drikke champagne, kose oss med ulike sommerspill og leker, å ikke minst nyte solen og sommerdagen i min barndomsidyll!

Jeg synes det høres kjempekoselig ut! :jepp:

Skrevet

Vi var i bryllup i Tyskland for noen år siden, og der ble det servert bryllupskake (og andre kaker) rett etter vielsen. 3 retters middag ble servert om kvelden. Var visst vanlig der borte:)

Eneste dumme var at vi ikke var klar over det, og vi var egentlig ganske sultne, men siden vi trodde det ble mat noen timer etter vielsen så brydde vi oss ikke om å kjøpe noe å spise før vi dro i kirken.....så ble mange sultne timer til middag (jeg klarer ikke spise noe søtt når jeg er sulten, blir bare innmari kvalm).

Skrevet

Det må formidles må en eller annen måte at bryllukpskaken serveres sammen med champagnen og at det etter det blir middag mm. Hvis ikke ser jeg for meg en katastrofe av et opplegg. :fnise:

Og jeg håper inderlig at man spiser godt før vielsen som starter kl.1500. Det er jo ikke vanlig at middagen serveres så tidlig som mulig, så det regner jeg nesten med...

Vanskelig dette her synes jeg, det er jo flere enn meg som skal synes dette er en god ide.

Skrevet

Har dere en hjemmeside eller noe sånt? Da er det jo mulig å legge ut en slags tidsplan der, for eksempel? :)

Skrevet

Jeg tror et fåtall spiser godt før en vielse.....de skal jo tross alt få god middag senere! Har vært i utallige bryllup selv, og har aldri spist et stor måltid før et bryllup, en lett lunsj ja, men ikke noe mere enn det.

• Liker 1
Skrevet

Det må formidles må en eller annen måte at bryllukpskaken serveres sammen med champagnen og at det etter det blir middag mm. Hvis ikke ser jeg for meg en katastrofe av et opplegg. :fnise:

Lurt! Hvis ikke jeg hadde ikke vært del av bryllupsplanleggingen hadde jeg i et par sekunder tvilt på om det kom til å bli middag i det hele tatt. Eller kanskje jeg hadde gått glipp av noe? En buffet bak huset for eksempel? :fnise:

Så gi beskjed, men god idé! :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, hjemmesiden er den første tanken. Og også på programmet kanskje som vi skal ha...

Nei, men man spiser jo sikkert noe slik at man ikke er skrubsulten når vielsen er ferdig. Spiser godt blir feil ordvalg, men at man i det minste har spist noe som gjør at man ikke er ulvesulten eller blir kvalm av det som serveres. :)

Men hvis denne kaken serveres så tidlig som en del av champagnen og felleskålen blir det jo bare en smak å noe søtt ikke et helt måltid. Må snakke med de hjemme om dette også, selv om jeg synes det er en strålende ide.

Skrevet

I det forrige bryllupet jeg var i spiste vi på mc donalds før bryllupet... :plystre:

Jeg syns planen høres ypperlig ut, men det er nok greit å formidle at man ikke kommer dausulten til kaka :D

Skrevet

I det forrige bryllupet jeg var i spiste vi på mc donalds før bryllupet... :plystre:

Jeg syns planen høres ypperlig ut, men det er nok greit å formidle at man ikke kommer dausulten til kaka :D

Vet du hva det tror jeg er veldig lite uvanlig, å det kommer sikkert til å være noen pølser ol før vårt også siden vi har en sen vielse. Kunne sikker gjort det samme selv...Men ikke i brudekjole der går grensen. :ler:

Men å sette opp kjøreplanen på hjemmesiden synes jeg var en kjempeide som ikke har streifet meg en gang før denne tråden. :)

Skrevet

Dette er veldig inspirert av Petalouda sitt opplegg og en kommentar som jeg fant hos en blogg; http://www.friekaker.no

Nemlig å servere bryllupskaken umiddelbart etter vielsen sammen med champagnen!

Jeg finner ingen ulemper med å servere bryllupskaken allerede da, den får oppmerksomhet, det er sikkert noen som er sultne siden klokken er 1600 og ingen blir trøtte av at kaken serveres sent.

Innspill?

Det ble gjort i et bryllup jeg var i i sommer, da småpikene til brudeparet også skulle få glede av bryllupskaken. Funket som fy, det! Men husk å ha en kake tilgjengelig for cøliakikere/glutenallergikere, også. Suksessterte kan lages i porsjonsformer og tåler nedfrysing.

Anonym poster: c06cf9b025897fbc81fac9c3cad56761

Skrevet

Det ble gjort i et bryllup jeg var i i sommer, da småpikene til brudeparet også skulle få glede av bryllupskaken. Funket som fy, det! Men husk å ha en kake tilgjengelig for cøliakikere/glutenallergikere, også. Suksessterte kan lages i porsjonsformer og tåler nedfrysing.

Anonym poster: c06cf9b025897fbc81fac9c3cad56761

Ja, der sier du noe som taler for at bryllupskaken blir pasjonsfruktmoussekake og ikke en kremete sak.

Men du kan jeg bare spørre siden du har vært gjest med dette opplegget. Følte du at kvelden ble bedre av å kutte ut kakeseansen? Jeg innbiller meg jo at kake roer det hele ned igjen, mens en dessert på farten gjør at man ikke blir så mett og sigen liksom.

Skrevet

Jeg tenker at de fleste vet at det kan gå en stund mellom vielse og middag, så jeg ville iallefall spist godt før en vielse - iaaaaallefall dersom vielsen ikke er før klokken tre om ettermiddagen ... jeg syns forslaget ditt er genialt jeg - er mange steder man ikke blir servert noe som helst før minst et par timer etter vielsen :)

Skrevet

Jeg har jo vært så misunnelig på dere som skal skåle i champagne til bryllupskaken, så dette er min løsning på det "problemet". Farlig å lese om andre sine planer. :fnise:

Skrevet

hi hi ja, men moro også ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...