Gå til innhold

Tilbake til psykologen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Poster dette her, siden det er psykisk helse:)

Hei:) Jeg er en jente på 17 år, og sliter med angst og spiseforstyrrelser. Jeg gikk og snakket med helsesøster på skolen lenge, før hun fikk ordnet så jeg fikk snakke med en psykolog fordi hun ikke følte hjelpen hennes strakk helt til. Jeg gikk så, litt motvillig, til psykologen i ca 4 mnd, men jeg sluttet tidlig i januar nå. Grunnen var at jeg ikke følte jeg fikk noe ut av det, fordi jeg hadde en ubehagelig følelse i meg etter hver time, en følelse av at jeg hadde delt alt for mye i forhold til hva jeg var komfortabel med! Jeg syns hun fikk alt for mye ut av meg, at jeg ikke klarte å begrense hva jeg selv ville si. Litt vanskelig å forklare, men jeg likte hvertfall ikke å gå til psykologen, så jeg sluttet, og gikk tilbake til å snakke med helsesøster igjen.

Men nå, når jeg ser tilbake på det, så angrer jeg på at jeg sluttet! Timene med helsesøster utfordrer meg så utrolig lite, og jeg føler overhodet ikke at det hjelper lenger. Jeg tror en av grunnene til at jeg ikke likte psykolgen helt, var fordi hun utfordret tankene mine såpass mye.

Den siste timen jeg hadde med psykologen var faktisk den beste samtalen jeg noen gang har hatt når det kommer til sånne ting, følte jeg fikk et slags 'gjennombrudd' med henne. For første gang føltes det helt riktig å snakke, og det føltes komfortabelt å dele ting. Men jeg hadde jo allerede sagt jeg skulle slutte, så følte ikke jeg kunne trekke det tilbake.

Men ja, til poenget! Jeg angrer! Jeg klarer nå å se at psykolgen faktisk hjalp meg. Jeg vil snakke med henne igjen. Går det an å angre? Kan jeg gå tilbake til psykologen nå, eller blir det bare dumt?

Anonym poster: f7698778ea45e5b73e7c182d3dba01c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal prøve å komme til psykologen igjen. Det er jo positiv utvikling at du ser nå at det hjalp og vil tilbake til henne. Lykke til videre. :-)

Anonym poster: 7f927ce659f489fc20508a697d8bc07f

Gjest Tulipana
Skrevet

Klart du kan gå tilbake! Ikke tenk på det som et nederlag, tenk heller på at du endelig har skjønt hvordan du skal "bruke" henne.

• Liker 1
Skrevet

Du kan selvsagt komme tilbake! Si dette til helsesøster, så kan hun sikkert hjelpe deg med å opprette kontakt igjen. Siden det er kort tid siden det ble avsluttet er det ikke sikkert at det er nødvendig med ny henvisning.

Anonym poster: 2f5399fb475b56afffcf57ccb28aa6e6

Skrevet

nei det er ikke for dumt,bare å gå tilbake :)

Skrevet

Takk for svar:) Tror jeg kontakter helsesøster etter vinterferien, så får vi se om det ordner seg:)

Anonym poster: f7698778ea45e5b73e7c182d3dba01c2

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Nå jeg er noen år eldre enn deg,men sliter med det samme. Og selvom det er tøft så trenger vi faktisk at noen utfordrer oss. Det tok meg en god del år å innse det,så nei det er langt i fra dumt å gå tilbake til psykologen,og hun er også sikkert klar over at det ligger i sykdommes natur og flykte når det blir for tøft. Så ikke se på det som et nederlag,men en seier!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...