Gå til innhold

mandags morgen..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hater mandager.. det er et mareritt å stå opp til riktig tid. Jeg forsover meg nesten hver eneste mandag!

Og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å klare å komme meg ut av senga før det blir lyst?!

Har problemer med å sove om natta og å stå opp om morgenen, legen snakka en gang om forskjøvet søvnfase syndrom, og jeg fikk noen sovetabletter, men de slo meg helt ut, og jeg er alene med ei urokråke på 3 år, så jeg kan ikke ligge i koma i 10 timer hver natt.

Og jeg har prøvd mye for å klare å komme opp, forskjellige vekkerklokker, men venner meg til lyden og sover meg gjennom dem, lagt meg veldig tidlig søndagskvelden osv. Har nå kjøpt sånt wake-up light, og håper den vil hjelpe på. Jeg sover ikke noe lenge i helgene heller, da våkner jeg av meg selv i 10 tiden. Men alt etter klokka 6 er for sent mandags morgenen!

Noen tips til hva annet jeg kan finne på for å klare å komme meg opp tidsnok?

Anonym poster: d9f9cd5a0e50b6e1c1a3c7d573fd63e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg deg, og stå opp til samme tid HVER dag, også selv om det de helg.

Hjelper her.

• Liker 2
Skrevet

Nei dessverre ingen tips. Har det som deg jeg også. Vet man burde legge seg og stå opp til samme tid hver dag, men jeg MÅ sove til ca 10 minst en gang i løpet av helgen. Om ikke går jeg inn i en slags depresjon. Jeg har slitt med parasomni - kan du og ha en søvnforstyrrelse?

Anonym poster: dc454934feaf5abfe4d38c868d0659b6

Gjest snyball
Skrevet

Mitt eneste tips er å faktisk sprette opp når klokka ringer. Jeg øvde leeenge på det, men nå setter jeg meg opp med en gang den ringer. Da er jeg hvertfall et skritt nærmere en trivelig morgenstund :laugh:

Skrevet

Jeg er også slik. Hunden maser og styrer, jeg klarer ikke stå opp. Synes synd på mr. tissetrengt, føler meg som en dårlig hundeeier, men jeg klarer bare ikke.

Får ikke lagt meg tidlig heller. Når jeg merker at jeg blir trøtt, går jeg for å pusse tennene. Vips, så er trøttheten borte.

Kjedelige lydbøker og melatonin har hjulpet meg mye med å få sovnet, men sliter fortsatt med å stå opp. Eneste som funker er om noen ringer, da blir jeg bevisst nok til å forstå ting rundt meg. Alarmlyden kveles under puten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...