Tussi'en Skrevet 3. juni 2002 #1 Skrevet 3. juni 2002 Er det noen av dere som har rengjøringshjelp (les vaskedame) hjemme hos dere en gang i uka eller hver 14.dag? Hva betaler dere? Og hvem gjør det, byrå, "svartbetalt" eller hva? Vi vurderer å skaffe en, selv om vi bare har en leilighet på 70kvm. Det hadde vært så utrolig deilig!
Freetime Skrevet 4. juni 2002 #2 Skrevet 4. juni 2002 Ikke så dumt det,om dere begge jobber..kan unngå mange konflikter med den løsningen der ja Så litt alvor:Skaff deg ett byrå,de kommer 2 av gangen,gjør en bra jobb med rett utstyr og det er "safe".Kostnadene:Har ikke store leiligheten du jo,så det blir nok ikke mange hundre kronene i mnd.Om dere da ikke strør rundt dere da og har en haug med dyr Ring noen tlf.til de forskjellige og få pris,kan spare litt på det.
LilleBille Skrevet 4. juni 2002 #3 Skrevet 4. juni 2002 Vi betaler 100,- kr/timen (svart), og det er verd hvert øre!!! Når man er opplagte skippertaksmennesker som vi er, jobber vi heller noen timer overtid for å slippe vaskingen. Vi slipper også den evinderlige diskusjonen om hvem som skal gjøre hva. I tillegg er vi jo nødt til å ha en viss orden når det kommer "fremmede" mennesker inn i huset vårt. Problemet er å finne dyktige mennesker - som du kan stole på. Det er ikke bare bare å slippe hvem som helst inn i huset. (Vi har et afrikansk par - som er bare helt topp). 12
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #4 Skrevet 4. juni 2002 hei, JAAA - skaff dere vaskehjelp. Det er bare så deilig I mitt tidligere forhold hadde vi en "svart" vaskedame hver 14. dag. Jeg feide over kjøkkengulvet et par ganger i uka, men ellers holdt det fint at hun kom såpass sjelden. Jeg fant henne via noen naboer som brukte henne. Så let i naboskapet, så vet du litt mer om hva du får. Hun strøk til og med skjorter HE HE - men ikke hver gang da. Idag bor jeg i en leilighet på ca 70 kvm og har en ung jente på 15 år - dette er også et veldig godt alternativ Problemet er at det ikke er alltid at hun kan (trening, viktige prøver, kjærster osv) - men gud så deilig det er når hun kommer....... Og dette er også et billigere alternativ enn en voksen. Når det gjelder byråer, så ikke stor for mye på de som vasker der. Det er nemlig ikke alltid at det er så mye bedre!
Gjest Tristessa Skrevet 4. juni 2002 #5 Skrevet 4. juni 2002 Hjemme hos meg hadde vi tidligere vaskehjelp fra byrå, ettersom mamman min er i full jobb og har nakkeproblemer og pappan min kun vasker når han selv vil, og da som regel de stedene han oppholder seg mest... Men vi har hatt en del negative erfaringer med dette. Det er dyrt å få en svær villa vasket, selv om det kun er hver 14. dag. Ikke vasker de noe særlig godt heller, og hvis noen har støvallergi slik som meg, vet de at skikkelig vasking er alfa og omega. Enkelte ganger kom de i firetiden når vi var i ferd med å lage middag, selv om vi hadde gitt beskjed om når de skulle komme. Andre ganger kom de ikke i det hele tatt, og det hendte flere ganger at det ikke bla vasket i hele huset. Mange telefoner ble det, og nå vasker jeg min egen del av huset og har aldri vært så fornøyd som nå! 12
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2002 #6 Skrevet 11. august 2002 Vurderer også dette... Har satt inn annonnse i avis og venter på svar. Hva bør jeg spør om? Hva bør jeg kreve?Er det vanlig at de kommer her og ser først?(Rydde,rydde..)Hva er vanlig pris? 100kr?150 kr?Viss de ikke gjør det svart, må jeg da betale feriepenger og greier?! :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå