Gå til innhold

"Hjelp meg, jeg blir drept"

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Hjelp meg jeg blir drept!!! æhhh vær så snill hjelp meg"

Jeg hører en stemme inni hode som sier det :( stemmen kom idag. faen ass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være veldig plagsomt og sikkert skremmende.

Siden du tar dette med såpass fatning, går jeg ut fra at du muligens har opplevd hallusinasjoner før? Er du kanskje under behandling for psykose eller lignende? I såfall kan det tenkes at du bør få andre medisiner eller doser, så dette må du snarest ta opp med legen.

Du kan uansett ta kontakt med en lege umiddelbart hvis dette vedvarer. Plagsomme stemmer i hodet er alvorlig nok til at du med god samvittighet kan kontakte legevakten.

• Liker 1
Skrevet

Kontakt lege med en gang. Har du opplrvd noe lignende før? Du skriver det kom i dag, har du sett noe, eller er det noe spesielt du tenker mye på som kan forårsake det?

Skrevet

Jeg er under behandling på psykriatisk. opplever masse stemmer og ting jeg ser. så er vant til det. men det er bare så ekkelt :( han som blir drept står utenfor døren min. han skriker "slipp meg inn vær så snill"

Skrevet

Jeg er under behandling på psykriatisk. opplever masse stemmer og ting jeg ser. så er vant til det. men det er bare så ekkelt :( han som blir drept står utenfor døren min. han skriker "slipp meg inn vær så snill"

Hva skjer om du forsøker å si til stemmen at det ikke er farlig og ingen kommer til å drepe deg? Beklager om du synes jeg er dum, men jeg kan ingenting om scizofreni. Jeg lurer bare på om stemmene svarer eller om de bare sier random ting?

Anonym poster: fcc5fb662d57fa3580ea0bfcdcdaeb8e

Skrevet

Jeg synes du takler det veldig bra, men det er lett å forstå at noe slikt må være ekkelt.

Vet behandlende lege om at du ser og hører disse tingene? Har du meldt fra til personalet om at du opplever dette nå? Det kan tenkes at du kan få noe som får hallusinasjonene til å være mindre påtrengende, og kanskje det vil hjelpe litt å snakke med noen om det.

Gjest LostCase
Skrevet

Selv om du hører stemmer må du huske på at du ikke trenger å bry deg om de. La de bare være, og ikke gi de noe særlig energi.

Det er bare stemmer, ikke virkeligheten.

Skrevet

Ikke slipp han inn. Si du hører han, men ikke kan hjelpe.

Anonym poster: 3ec0f05e2b90453eed90a9cf61b3be45

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjære Gjest_hhhh_

Jeg stenger tråden din nå.

Du er under kyndig behandling der du nå er innlagt.

Du har fått meget gode råd om å fortelle behandlende lege om det du opplever nå.

Her inne har vi ingen mulighet til å holde tråden din under kontinuerlig oppsikt og sikre at de råd du får er råd som vi være gode for deg.

Vi har heller ingen mulighet til å vite om noen av dem som gir deg råd har medisinsk kompetanse.

Jeg håper og ønsker det beste for deg.

Mvh.,

Lille-pus, mod.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...