Gå til innhold

Hvordan flytte til et nytt sted?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er en jente som har lyst til å flytte fra området jeg bor i nå, er lei av stedet, folkene, familien, ja lei av alt egentlig og dette har jeg tenkt på ganske lenge. Ønkser å flytte til en annet fylke (gjerne nær en stor by) kunne gjerne også ha flyttet til et annet land (dette har jeg alltid hatt lyst til) Så det jeg lurer på er, hvordan går jeg fram?

Har lite penger og må jo finne meg jobb og leilighet, hva begynner jeg med? Jobb eller leilighet? Jeg tenker at for å få jobb bør jeg gjerne bo der og for å få leilighet må jeg ha jobb sånn jeg kan betale for meg (og de som leier vil vel gjerne vite at jeg kan betale) synes det er vanskelig å finne ut av og vil ikke spørre noen jeg kjenner om råd fordi jeg ikke vil de skal vite noe om disse planene før jeg har funnet ut hva jeg skal :P Noen med tips, evt. som har gjort det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på.

Er redd for at hvis jeg flytter, så:

a) flytter før jeg får jobb så får jeg ikke jobb eller plass å bo

b) får jobb, men får ikke plass å bo innen en viss tidsfrist, så mister jeg jobben pga det.

Anonym poster: 3067977c106b4e50be6a5a9fc5be4399

Skrevet

Hvis du ikke har noen som helst inntekt eller oppsparte midler, så må du begynne med jobb. Finn ut hva du kan jobbe med, kontakt et rekrutteringsfirma/søk jobber, og begynn i den enden. Finn også først ut hvor du kunne tenke deg å bo.

Jeg sa opp jobben gjennom mange år og flyttet til en helt ny by, egentlig veldig uten mål og mening. Hadde ikke jobb på forhånd, jeg bare dro. Men jeg hadde oppsparte midler, og fikk meg jobb med en gang. På den tiden flyttet jeg inn i et voksent kollektiv med 2 andre, og fikk dermed ganske raskt en omgangskrets. Oppdaget etter et par år at gresset ikke var grønnere på den andre siden, og dro hjem igjen.

• Liker 1
Skrevet

Følger med på denne. Jeg har også lyst til å flytte men vet ikke helt hvor jeg skal begynne og hvordan jeg bør gå frem.

Anonym poster: 26a38b7a3e2b053aa7b155cdde948a22

Skrevet

Mange arbeidsplasser hjelper tilflyttende ansatte med å finne bolig, så det skal du ikke bekymre deg sånn for.

Skrevet

Mange arbeidsplasser hjelper tilflyttende ansatte med å finne bolig, så det skal du ikke bekymre deg sånn for.

Jeg har ingen utdannelse, noe som gjør at butikkjobber er nærmest det eneste som er aktuelt for meg, evt. barnehage og slike ting, tviler på at de hjelper med å finne bolig?

Skrevet

Jeg har ingen utdannelse, noe som gjør at butikkjobber er nærmest det eneste som er aktuelt for meg, evt. barnehage og slike ting, tviler på at de hjelper med å finne bolig?

Det må du nesten spørre om på intervju. Få jobben først, sørg for at du har en viss tid til oppstart (f.eks 1 mnd) så du har litt tid på deg. Så setter du inn annonse og søker bolig istedet for å svare på annonser (du kan jo gjøre det også såklart), også ordner det seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...