Gå til innhold

Vitser og gåter (for små barn)

Anbefalte innlegg

Gjest Pjusk
Skrevet

Eldstemann på snart syv har begynt å synes det er veldig gøy med vitser. I går fortalte han den klassiske om nordmannen, svensken og dansken som skulle inn i grisehuset.

Jeg sa at jeg kunne masse slike vitser, men da jeg skulle prøve å komme på noen var hjernen totalt tom. Jeg husket ingen vitser med enkelt poeng à la "Nordmannen, svensken ...."

I steden prøvde jeg på en gåte, mens den eneste jeg kom på her også var "Hva er det som går og går og aldri kommer til døra"? Tittet etter noen i en gåtebok, men de var så vanskelige.

Guttungen maser om at jeg må fortelle en vits/gåte, så jeg håper dere kan hjelpe meg. Husk at den må ha et enkelt poeng!

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Joda, kan mange gåter og vitser, skal vi nå se... *tenke tenke* hm, tror jeg kommer tilbake til saken jeg, Pjusk :wink:

Gjest Estrela
Skrevet

Dansken, svensken og nordmannen var strandet på en øde øy. Der fant de en gammel oljelampe som de gned på, og ut kom en ånd. "Dere får ett ønske hver", sa ånden til de tre.

"Jeg ønsker meg hjem til familien min i Danmark", sa dansken. Vips, så var dansken forsvunnet hjem til kone og barn.

"Og jeg ønsker meg hjem til hunden min i Sverige", sa svensken. Vips, så var svensken hjemme hos hunden sin i Sverige.

Da følte nordmannen seg plutselig veldig ensom, og sa, lettere desperat:

"Jeg ønsker dem tilbake!"

:tunge1:

Gjest Embla s
Skrevet

:ler: Den var morsom, Estrela!

Og nå kom jeg på en jeg også:

Svensken, dansken og nordmannen var ute og gikk tur i ørkenen. Så ser de en flaske. Ut av flasken kommer det en ånd. Ånden sier: "Ser dere det tomme svømmebassenget der borte, nå skal dere en etter en ta løpefart og hoppe uti. I det dere hopper, skal dere rope noe, og dette blir svømmebassenget fylt med.

Ok. Nordmannen først: Tar løpefart og hopper uti mens han hyler: Godteri (egentlig ropte han "Damer", tror jeg, men siden det er til en syvåring :roll: ). Dermed lander han i et basseng fylt av godteri.

Så er det dansken sin tur. Han og tar løpefart og stuper uti mens han hyler "sitroooon brus" (tror vel han egentlig ropte "øøøøl" :tunge1: ) og dermed svømmer han rundt i deilig sitronbrus (som er det beste han vet...`).

Svensken har fulgt interessert med. Han har virkelig pønsket ut et supert ønske (som han nekter å fortelle hva er). Han gjør seg klar, tar skikkelig løpefart og setter ivei mot kanten. Men i det han skal til å hoppe uti, snubler han i kanten: "oh shit"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...