Skjønningen Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Hei. Jeg lurer på hvor mye dere betalte for slør, underskjørt og tilpasning av deres brudekjole? Min brudekjole endte opp på 6000 kroner og jeg har ennå ikke kjøpt slør og underskjørt til den. Såg at de hadde noen fine slør i brudebutikken, men er ikke disse sykt dyre? Har sett på billige alternativer på blant annet e-bay, men disse kan jo ikke måle seg med de fra butikken. Man kan tydelig se at de er av dårligere kvalitet og de har også færre krystaller sydd på seg. Og hva pleier det egentlig å koste å tilpasse brudekjolen? Når jeg kjøpte min brudekjole så oppfattet jeg det som at tilpasningen var inkludert i prisen, for det var aldri snakk om noe tillegg for dette. Min kjole skal heller ikke ordnes stort, men den er et par cm for vid i brystet og det skal syes inn (siden den ikke har stropper). Er det noen her som har fått tilpasningen gratis? Hvis ikke, hva betalte du for tilpasning av din brudekjole? Takker for alle svar.
pusla Skrevet 9. februar 2013 #2 Skrevet 9. februar 2013 Jeg betalte 1000 kr for å legge opp kjolen hos skredderen som salongen bruker. Tror ikke tilpasning er vanlig å ha gratis egentlig? Underskjørtet kostet rundt 500 kr. Sløret jeg prøvde i salongen kosta godt over 2.000 så jeg bestilte et på nett i stedet. Men kvaliteten er ikke like god, sløret er litt stivt. Men holder mer enn nok for meg!
Skjønningen Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2013 Jeg betalte 1000 kr for å legge opp kjolen hos skredderen som salongen bruker. Tror ikke tilpasning er vanlig å ha gratis egentlig? Underskjørtet kostet rundt 500 kr. Sløret jeg prøvde i salongen kosta godt over 2.000 så jeg bestilte et på nett i stedet. Men kvaliteten er ikke like god, sløret er litt stivt. Men holder mer enn nok for meg! Tusen takk for svar, pusla. Jeg trodde heller ikke at tilpasningen skulle være gratis, men når jeg snakka med dem i butikken så ble jeg aldri fortalt noe om noen pris for å legge den litt inn i brystet for meg. De sa bare "den må legges inn litt i brystet, og det gjør vi like før bryllupet". Synes det er litt merkelig at de ikke gir beskjed om sånt. Det at underskjørtet kostet 500 høres ut som en god pris. Får håpe jeg finner et like rimlig et. Jeg er livredd for å bestille et slør som jeg oppfatter som for stivt, så jeg er derfor meget skeptisk til å kjøpe over nettet. Jeg synes for stive slør kan minne litt om myggnetting, skjønner du. Og jeg vil jo ikke dresse meg opp i det! Likevel, 2000 kroner? :O Nesten så jeg vurderer å droppe hele sløret.
Gjest Kiara! Skrevet 9. februar 2013 #4 Skrevet 9. februar 2013 Jeg betaler ganske lite for tilpassningen rundt 1000,- +/- For 2 tilpassningsavtaler. (ikke i Norge). Sløret koster 3000,- så det snakker jeg ikke høyt om, underskjørt trenger jeg ikke. Ingenting er gratis, heller tvert imot. Og det er vel vanlig å justere kjolen etter høyden din også, mulig jeg tar feil. :9
Skjønningen Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2013 Jeg betaler ganske lite for tilpassningen rundt 1000,- +/- For 2 tilpassningsavtaler. (ikke i Norge). Sløret koster 3000,- så det snakker jeg ikke høyt om, underskjørt trenger jeg ikke. Ingenting er gratis, heller tvert imot. Og det er vel vanlig å justere kjolen etter høyden din også, mulig jeg tar feil. :9 Høyden var heldigvis helt rett for meg, når jeg tok på underskjørt. Er bare snakk om 2 cm i brystet, det er alt. Slør til 3000 er sykt, synes jeg. Hehe. Skjønner at du fortrenger det. Det er sikkert helt nydelig, da.
Gjest Kiara! Skrevet 9. februar 2013 #6 Skrevet 9. februar 2013 Høyden var heldigvis helt rett for meg, når jeg tok på underskjørt. Er bare snakk om 2 cm i brystet, det er alt. Slør til 3000 er sykt, synes jeg. Hehe. Skjønner at du fortrenger det. Det er sikkert helt nydelig, da. Det er et helt enkelt slør, ikke noe diamanter eller blonder, det er riktignok 3meter så det kan godt tenkes at noen tror det kommer fra ebay. jeg sa ja takk til en pakk uten å helt tenke meg om. heldig du da som slipper unna med minimale justeringer. Da kan man jo håpe på at prisen er overkommelig også.
Petalouda Skrevet 9. februar 2013 #7 Skrevet 9. februar 2013 jeg har betalt to tusen for mitt slør, fingerspisslangt, og kommer sannsynligvis ikke til å bruke det ... så ikke helt veloverveid egentlig, selvom det der og da gjorde utslag for kjolevalget på en måte ... jeg har kjøpt to underskjørt, et brukt på finn.no til 400 med en ring i som gjorde det ubrukelig (ringen er synlig under kjolen for det er så tynn tyll i den, og så har jeg betalt 170 for et annet som jeg kjøpte på lightinthebox.com, som jeg igrunn syns er i videste laget ... ikke helt hundre prosent der heller altså ... tilpasning har jeg ikke hatt av noe slag
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #8 Skrevet 10. februar 2013 Brudesalongen jeg kjøpte kjolen min i hadde utleie av underskjørt. Veldig praktisk Kanskje det er flere som har det? Anonym poster: ed683e2e12c85ba9dd9c54e193dc5d6f
pusla Skrevet 10. februar 2013 #9 Skrevet 10. februar 2013 Myggnetting Det vil ikke jeg heller ha på hodet altså! Håper det henger seg til jeg da
Skjønningen Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2013 Myggnetting Det vil ikke jeg heller ha på hodet altså! Håper det henger seg til jeg da Det gjør det sikkert! Nå har jeg også bestilt meg et rimlig slør på ebay så vi får se om ikke vi blir myggnetting-søstre.
pusla Skrevet 10. februar 2013 #11 Skrevet 10. februar 2013 Det gjør det sikkert! Nå har jeg også bestilt meg et rimlig slør på ebay så vi får se om ikke vi blir myggnetting-søstre. Jeg måtte prøve sløret igjen dag for å sjekke it om det faktisk ser ut som myggnetting. Jeg skjønner jo hva du mener, særlig når jeg ser på det når det henger. Men på meg så tenkte jeg ikke så mye over det. Venninna mi sa jeg kunne stryke forsiktig på det, men det vet jeg ikke om jeg tør.
Petalouda Skrevet 10. februar 2013 #12 Skrevet 10. februar 2013 det skal visstnojk hjelpe å henge sløret inne på badet når det er varmt og fuktig der, fex når trøketrommelen går, eller noen har dusjet
Gjest Tekola Skrevet 11. februar 2013 #14 Skrevet 11. februar 2013 Slør kan helt fint dampes Sløret mitt betalte jeg 2000 kroner for i kjolerus, og selv om det jo var fint og alt sånt, så synes jeg vel egetlig ikke at det var verdt det Underskjørt kjøpte jeg på eBay. Kjøpte et som var justerbart, så jeg kunne få det akkurat så vidt som jeg trengte det. Og så solgte jeg det videre til ei venninne som giftet seg noen måneder etterpå for en symbolsk sum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå