Caramellis Skrevet 9. februar 2013 #1 Skrevet 9. februar 2013 Hei alle, jeg har et problem! Sist helg var jeg hos ei venninne fra jobb, moren hennes hadde bakt denne sykt gode kaken som hun kalte, "Sompkake". På ren bokmål blir det "Sumpkake". Kaken ligner veldig på sjokoladekake og brownies.. Den var litt lysere enn brownies og heller ikke så veldig klissete som brownies, men nesten! Hun hadde sjokkoladebiter i den, noen oppå hele kaka og noen inni. Hun reiste til Bali i går og glemte og gi med oppskriften.. Jeg tenkte å lage denne kaken imorgen til morsdag.. Og må handle ingredienser i kveld før butikkene stenger... Noen som vet hva denne kaken heter??
Caramellis Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #2 Skrevet 9. februar 2013 Fant denne kakeoppskriften som heter Svampkake... http://krydder.org/2007/11/svampkake/ Men.. er intet bilde eller noe, så vet ikke om dette er ei ordentlig kake? som jeg beskriver ovenfor...
Gjest Funky Punk Skrevet 9. februar 2013 #3 Skrevet 9. februar 2013 Kan det være det samme som den svenske kladdkaka?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå