Gå til innhold

Den beste frossenpizzaen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg er vegetarianer har jeg nesten ikke noe utvalg på frossenpizzaer i Norge.

Så her går det i Big One Tripple Cheese og Casa DiMama med kun ost. Den førstenevnte er best, men også dyrest...

Førstnevnte er strengt tatt ikke vegetarisk ettersom den inneholder animalsk løpe

Anonym poster: 9715a64caa7e1e9a5a157d82783d41cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ristorante med mozzarella og pesto. Den eneste frossenpizzaen jeg liker :)

What, er det pesto?! :sjokkert:

Også jeg som alltid har trodd det var most brokkoli :fnise::rodme:

• Liker 5
Skrevet

What, er det pesto?! :sjokkert:

Også jeg som alltid har trodd det var most brokkoli :fnise::rodme:

Jeg trooor det i hvert fall :-p hahah

Skrevet

Vanlig grandiosa og grandiosa hjemmelaget.

Skrevet

Førstnevnte er strengt tatt ikke vegetarisk ettersom den inneholder animalsk løpe

Den er vegetarisk siden den ikke inneholder kjøtt. Du tenker på vegansk, noe den ikke er ;)

Skrevet

Stenovnsbakt Tradizionale prosciutto-funghi av Dr. Oetker.

Crispy bunn, og mye godt fyll :D

Gjest cool_water
Skrevet

Big-one pepperoni! En av de ekstrem få pizzaene som har ananas på :)

Ellers savner jeg veldig findus sin bake-up pizza, tynn bunn med tjukk kant/skorpe, med ananas og skinke tror jeg.

Skrevet

Casa de Mama! Bunner er så sprø og saftig og god :jepp:

Skrevet

Den er vegetarisk siden den ikke inneholder kjøtt. Du tenker på vegansk, noe den ikke er ;)

Litt OT - men jeg kjenner ikke en eneste vegetarianer, og jeg kjenner mange, som spiser ting som de vet inneholder animalske tilsetningsstoffer (det kan være litt vanskelig å få med seg alt) - og akkurat løpe og gelatin f.eks. vet vel alle om.

Skrevet

Dr oetker hva-den-nå-heter pizza spinaci. Spinat-pizza altså :spise:

Skrevet

Grandiosa Kebabpizza, men jeg har aldri klart å rulle den da, det står på pakken at man skal steke den i 13-16 minutt eller noe, men selv om jeg har på bare i sann 9-10 minutt så er bunnen så sprø at den bare sprekker såvidt jeg er borti den. Kanskje jeg bruker feil stille på ovnen? Har ingen anelse hva mesteparten av de tegnene på ovnen betyr uansett :P

Skrevet

En skikkelig hot pizza ifra Terina.....

Masse ost og saftige kjøttboller gjør den til en sikker vinner for meg jaffal!

:wink:

Skrevet

Det at den ikke inneholder kjøtt gjør ikke nødvendigvis at den er vegetarisk.

Så lenge pizzaen inneholder animalsk løpe fra slaktedyr er den per definisjon ikke vegetarisk. Men det er jo opp til deg om du velger å være såpass pirkete ;) Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på det.

• Liker 3
Skrevet

Litt OT - men jeg kjenner ikke en eneste vegetarianer, og jeg kjenner mange, som spiser ting som de vet inneholder animalske tilsetningsstoffer (det kan være litt vanskelig å få med seg alt) - og akkurat løpe og gelatin f.eks. vet vel alle om.

Sååå du sier at en vegetarianer og veganer egentlig er det samme?

Er du sikker på at disse vennene dine ikke er veganere? :P Hovedgreia til en vegetarianer er å holde seg unna kjøttet, og kun det.

Skrevet

Det at den ikke inneholder kjøtt gjør ikke nødvendigvis at den er vegetarisk.

Så lenge pizzaen inneholder animalsk løpe fra slaktedyr er den per definisjon ikke vegetarisk. Men det er jo opp til deg om du velger å være såpass pirkete ;) Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på det.

Jeg er vegetarianer og holder meg unna kjøtt. Det er det som er kjennetegnet til en vegetarianer.

Sier du jeg tar feil?

Skrevet

Jeg er vegetarianer og holder meg unna kjøtt. Det er det som er kjennetegnet til en vegetarianer.

Sier du jeg tar feil?

Ja.

Du kan jo sende en mail til Norsk Vegetarforening dersom du ønsker å krangle på om yndlingspizzaen din er vegetarisk eller ikke.

Det finnes minst tre-fire andre pizzaer mange tror er vegetariske, slik som Grandiosa Mozzarella(tomat, basilikum, mild chili) og Originale Mozzarella (mozzarella, parmesan & urter) og Big One Triple Cheese. Så vidt Norsk Vegetarforening erfarer er disse tilsatt animalsk løpe, noe som per definisjon gjør dem uegnet for vegetarianere.

Skrevet

Ikke tro at det er ment som kritikk på noen måte, Tibbie - jeg er alteter, og har ikke tenkt å stå med en moraliserende pekefinger om noen eter gelatin eller animalsk løpe. Jeg skulle bare gjøre deg oppmerksom på det i tilfelle du ikke visste det.

• Liker 1
Gjest Borghild
Skrevet

Schär sin glutenfrie pizza. Eneste jeg kan spise. Men god er den når man tar på litt ekstra ost og kjøtt. :)

Skrevet

Ja.

Du kan jo sende en mail til Norsk Vegetarforening dersom du ønsker å krangle på om yndlingspizzaen din er vegetarisk eller ikke.

Det finnes minst tre-fire andre pizzaer mange tror er vegetariske, slik som Grandiosa Mozzarella(tomat, basilikum, mild chili) og Originale Mozzarella (mozzarella, parmesan & urter) og Big One Triple Cheese. Så vidt Norsk Vegetarforening erfarer er disse tilsatt animalsk løpe, noe som per definisjon gjør dem uegnet for vegetarianere.

Når man holder seg unna kjøtt, og spiser noe uten kjøtt, så er det jo det man gjør!

Igjen, veganere er dem som holder seg unna animalske stoffer. Veggiser er KUN på kjøttet.

Skrevet

Når man holder seg unna kjøtt, og spiser noe uten kjøtt, så er det jo det man gjør!

Igjen, veganere er dem som holder seg unna animalske stoffer. Veggiser er KUN på kjøttet.

Da får du gjerne sende en mail til Norsk Vegetarforening og fortelle dem at de tar feil.

Se forøvrig dette fra vegetarforeningens nettside:

Hei.

Jeg lurer på hvorfor deres beskrivelse av en vegetarianer ikke inkluderer at man ikke spiser produkter laget av dyr, som f.eks gelatin og animalsk løpe?

Fordi disse produktene ikke er vegetariske, inngår de ikke i et vegetarisk kosthold.

Jeg er klar over at det er mange som likevel velger å spise slike produkter, men da er man, per definisjon, ikke vegetarianer, selv om man stort sett spiser vegetarmat.

Takk for innspillet. Som det heter er denne teksten en innføring i vegetarkost, og da har vi tenkt at ordene kjøtt og fisk også dekker produkter som består av kjøtt og fisk, slik som gelatin. Vi skal absolutt vurdere å nyansere teksten neste gang den gjennomgås :)

Du kan gjerne drikke animalsk løpe til frokost om du vil det, men det er IKKE vegetarisk, og det er ikke yndlingspizzaen din heller.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...