Gjest loren Skrevet 10. februar 2013 #21 Skrevet 10. februar 2013 Jeg ringer til mamma, og søstrene mine fikser blomst fra oss til henne :-) Ellers var det opp 0730 og å dra på jobb som gjaldt i dag gitt... Stikker innom farmora til mini etter jobb i dag sammen med han, med et kort og tegning fra han, og så skal vi spise napoleonskake til dessert - siden det er noe av det beste jeg vet om, så det spiser vi alltid på morsdag og bursdagen min :-) Ellers sendte jeg mini og Bestekameraten min på senteret på fredag, siden mini spurte om han fikk kjøpe noe til meg, de kom tilbake med en kjempefin blomst :-)
Fru Edderkopp Skrevet 10. februar 2013 #22 Skrevet 10. februar 2013 Eg har kjøpt gave til mamma og fått gave av farmor og gitt kombinert gave til farmor siden ho har bursdag i morgon. Mannen min mener dagen er til for handelstanden men han skal lage god middag i morgon sier han. Eg synes både mødre og fedre bør hedres på sine dager. Men vi har at en liten feiring (kake og blomster alltid på denne dagen hjemme)
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #23 Skrevet 10. februar 2013 Ser at mange hyller mødrene sine på facebook (jeg gjør ikke dette selv, sender sms/ringer henne). Artig å se at alle har verdens beste mamma Anonym poster: 4754d9b97bd19eef6f10dfcacfb33cc6 1
Gjest Adera Skrevet 10. februar 2013 #24 Skrevet 10. februar 2013 Kjøper som regel ein liten gave/blomsterbukett og stikker innom på besøk. De siste 3 årene har eg kjøpt kake og tatt med opp, faller i smak hos min mor ihvertfall
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2013 #25 Skrevet 10. februar 2013 Fikk et digert hjemmelaget kort av vesla og Chanel av mannen. Fornøyd ja.
Ingeborg! Skrevet 10. februar 2013 #26 Skrevet 10. februar 2013 Jeg er mamma og vår datter er mamma; vi pleier å spise middag sammen hele gjengen og har kake til kaffen. En blomsterbukett, kort og en liten oppmerksomhet er vanlig. Jeg ønsker meg alltid frokost på senga, men har fått det sjeldent. Er som oftest meg som står først opp uansett, hehe..
Gjest LanaLane Skrevet 10. februar 2013 #27 Skrevet 10. februar 2013 Ja, morsdagen er en veldig hyggelig tradisjon. Vi pleier alltid å kjøpe en stor bukett røde roser fra alle oss barna (3), og å kjøpe et eller annet som betyr mye for henne. I år fikk hun en avtalebok jeg har bestilt med egendesign (bilder av alle oss barna inni) på nett. Synes det er vanskelig å kjøpe gaver til foreldre siden de har alt, da er det kjekt å kunne gi noe de kanskje ikke har tenkt på - men som betyr mye for dem.
Gjest Conservationista Skrevet 11. februar 2013 #28 Skrevet 11. februar 2013 Når jeg bodde hjemme laget jeg et kort og laget frokost til mamma. Ingen gave.. Samme har vi fortsatt med i egen familie..i går fikk jeg frokost på sengen og en tegning av toåringen:) skikkelig stas, og utrolig luksus for en småbarnsmor å få ligge å dra seg i senga litt og kose seg med kaffekoppen i fred...
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #29 Skrevet 11. februar 2013 Må noen avlyse denne dagen for alltid. Dette er dagen for handelstanden. Vi blir påtvinget både det ene og det andre. Hvorfor ikke gi mor en blomst eller noe annet en annen dag. Må vi ha en dag for å bli gjort oppmerksom på at det er morsdag? Mor har vi hele året. Hvis du ikke husker på din mor ellers i året,så betyr ikke morsdagen noe heller Anonym poster: dd6027f5a5b42c2ef84da4c8b21d6e3a 3
FantasDick Skrevet 11. februar 2013 #30 Skrevet 11. februar 2013 Feirer og feirer.. Sendte mamma en sms og bakte en kake til svigermor da vi var invitert ned til henne for kake og kaffe. Vi bor 5 minutter unna svigermor og et par timer unna mamma.
Gjest Conservationista Skrevet 11. februar 2013 #31 Skrevet 11. februar 2013 Syns det er en flott tradisjon, som har vært i norge i 100 år.man må ikke kjøpe noe, frokost på senga og litt oppmerksomhet er gratis. Og det varmer godt for morshjertet.
miss behave Skrevet 11. februar 2013 #32 Skrevet 11. februar 2013 Feirer den ikke. Da jeg var barn fikk jeg klar beskjed om at morsdag og farsdag "kun var for handelsstanden", så da har jeg ikke giddet å begynne med noen markering i voksen alder heller. Akkurat samme her. Samboeren derimot forventer å bli vartet opp på farsdag, så fikk gave og frokost av han på morsdag nå. (Datteren vår er 7 mnd.) 1
Ciara Skrevet 11. februar 2013 #33 Skrevet 11. februar 2013 Hehe, her i huset feirer vi farsdag og ikke morsdag. Av den enkle grunn at jeg synes slike ting er hyggelig, mens mannen synes det er noe tøys.
Leanne Skrevet 11. februar 2013 #34 Skrevet 11. februar 2013 Vi feirer litt, min mann tok med barna for å kjøpe marsipankake på rema1000 og barna fikk velge ut blomster på blomsterbutikken. Jenta på 8 hadde laget et fint kort med tegning, og minsten på 6 ga bort en ekstra kos Vi bor for langt unna mor/svigermor til å feire med de, men jeg ringte mamma og mannen sin mor ut på kvelden
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #35 Skrevet 12. februar 2013 Hehe, her i huset feirer vi farsdag og ikke morsdag. Av den enkle grunn at jeg synes slike ting er hyggelig, mens mannen synes det er noe tøys. Sympatisk mann du har.. Anonym poster: 84d6b9dcd04968bdef276f279849dac2 1
Silfen Skrevet 12. februar 2013 #36 Skrevet 12. februar 2013 Feirer ikke på en flekk. Det er en dustete merkedag som ikke fortjener min oppmerksomhet. 1
Angelheart2 Skrevet 12. februar 2013 #37 Skrevet 12. februar 2013 Feirer ikke. Er ikke vant til at vi feiret disse dagene da jeg var liten heller, så det har aldri blitt tradisjon hos oss. Mannen er med og betaler på en blomst som hans søster sender til deres mor, men han heller vet ikke helt hvorfor, da de ikke har feiret dette tidligere... Denne dagen føyer seg glatt inn i alle andre dager som ikke blir feiret, valentines, farsdag, halloween osv. Men vi er rasende dyktige på å feire bursdager, samt vise at vi setter pris på hverandre hele året ellers!
Ciara Skrevet 12. februar 2013 #38 Skrevet 12. februar 2013 Sympatisk mann du har.. Anonym poster: 84d6b9dcd04968bdef276f279849dac2 Ja, faktisk! Jeg synes ikke det at han ikke har sansen for morsdag er det mest vesentlige i et forhold. Var det opp til ham hadde vi ikke gjort noe på farsdag heller.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #39 Skrevet 12. februar 2013 Må noen avlyse denne dagen for alltid. Dette er dagen for handelstanden. Vi blir påtvinget både det ene og det andre. Hvorfor ikke gi mor en blomst eller noe annet en annen dag. Må vi ha en dag for å bli gjort oppmerksom på at det er morsdag? Mor har vi hele året. Hvis du ikke husker på din mor ellers i året,så betyr ikke morsdagen noe heller Anonym poster: dd6027f5a5b42c2ef84da4c8b21d6e3a Kan man ikke gi blomst på morsdagen, i tillegg til random dager resten av året? Og man trenger jo heller ikke kjøpe noe som helst. En god frokost, middag, gjøre noe koselig sammen eller hva som helst holder da lenge. Anonym poster: 4754d9b97bd19eef6f10dfcacfb33cc6
Gjest Riskjeks Skrevet 12. februar 2013 #40 Skrevet 12. februar 2013 Hehe, her i huset feirer vi farsdag og ikke morsdag. Av den enkle grunn at jeg synes slike ting er hyggelig, mens mannen synes det er noe tøys. Da burde det vel vært motsatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå