Gå til innhold

hemoroide eller svulst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! ved endetarmen har jeg fått et stor klump, ikke bare litt stor heller!! det er ca like stor som de største druene man finner i butikken, og litt til. Det vokser seg større og større. Den gikk ned litt, men nå er det enda større en før, og jeg har fått enda en litt lengre bak, men begge er tilknyttet endetarmen. De går ned om jeg klemmer på de, men blåser seg opp igjen. Den største har en hard klump inne i seg, så jeg er redd det ikke er en hemoroide?? men håper selvfølgelig det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig ut som en hemoroide. Svulster i tarmen sitter nesten alltid et stykke opp i tarmen og du ville ha hatt plager en god stund før den evt hadde vokst seg stor, som blødninger og endret avføringsmønster.

Prøv en hemoroidesalve, om det ikke hjelper så kontakt lege.

Anonym poster: 17ef698a695912ee25137d22a8a970f8

Skrevet

Haha, selvsagt er det en hemeroide.

Anonym poster: 22dd88afcabc281ff7c1e35c307fa80d

Skrevet

Haha, selvsagt er det en hemeroide.

Blitt litt feil der :P *hemoroider

Skrevet

Blitt litt feil der :P *hemoroider

haha? jeg ville ikke ledd av andres fysiske plager.

Skrevet

Det er det ingen som kan svare på nett. Gå til legen!

Anonym poster: f9d72f22d0169488944c413590513711

Skrevet

haha? jeg ville ikke ledd av andres fysiske plager.

Det er bare så åpenlyst at det er en hemeoride, så når man da bekymrer seg for om det er en svulst, er det litt morsomt.

Skrevet

Det er bare så åpenlyst at det er en hemeoride, så når man da bekymrer seg for om det er en svulst, er det litt morsomt.

unnskyld meg men jeg er under 20 å har ikke stor "erfaring" med slike plager. Dessuten blir jeg bekymret når den forandrer seg drastisk og klumper seg.

Skrevet

Du beskriver på prikken en hemoroide, også dette med at det at det er en hard klump i en av de. Den harde klumpen er koagulert blod. Det er helt normalt at man kan klemme sammen hemoroiden slik at den virker mibdre for en stund, men den vil gjerne ese ut igjen når den blir utsatt for trykk.

Hvis du ikke har store smerter forbundet med hemoroidene, kan du prøve deg frem med salve først. Gir de seg ikke er det best å få en lege til å sjekke om det skal mer behandling til.

Du kan også prøve å legge is på hemoridene. Men husk å legge et tøystykke mellom slik at du ikke forfryser huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...