Gå til innhold

Tyrkia, kjedelig for store barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Planlegger en uke i Tyrkia til sommeren, med to barn på 10 og 12. Men vil de kjede seg? Er det nok å finne på? Jeg kan tenke meg at lange dager ved bassenget kan gjøre dem rastløse... Tips til hoteller og steder tilpasset familie mottas med takk!!

Anonym poster: 4f5c443e682c2a7946b11b455ebc3e62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyrkere er EKSTREMT glade i barn, så vil tro tyrkia er at av stedene de IKKE vil kjede seg. Kelnere på restauranter er flinke til å "tulle" med folk. Pirker folk på skulderen for så å gjemme seg, drar unge og gammle med for å danse fugledansen og lager generelt mye morro.

Jo mer show for kundene de lager, jo flere vil komme tilbake.. nettopp fordi både unge og gammle blir underholdt.

Skrevet (endret)

Altså, det blir hva man gjør det til. Jeg var i Tyrkia første gang da jeg var 10 år. Jeg storkoste meg, men det er jo som alle andre reisemål: det er hva man gjør det til. Jeg kan nesten ikke understreke det nok. Hvis man bare ligger der og ikke gjør noe så er det jo klart det kan bli kjedelig. Som regel er det en del utflukter å være med på gjennom reiseselskapet, dessuten har jo ikke barna, slik jeg ser det, vondt av å lære seg å faktisk finne på noe selv, som å slappe av med en god bok, ta med seg noen reisespill a la Ludo eller kortstokk eller høre på musikk.

Den gang jeg reiste til Tyrkia fantes ikke internett på den måten det gjorde i dag, jeg hadde ikke med meg håndholdte konsoller, men jeg koste meg allikevel. Selv elsket jeg å spille kort. Jeg badet dagen lang og spiste is.

Samtidig var vi også på utflukter, f.eks besøkte vi ulike basarer, vi besøkte ulike historiske monumenter og vi besøkte fantastiske gullsmeder. Det som er fint med utfluktene gjennom reiseselskapene er jo at alt er "timet og tilrettelagt". F.eks har Ving båttur på Manavgat-elven, ulike byrundturer hvor man besøker f.eks Side, Alanya, Antalya etc, delfinshow/badeland, besøke akvarium osv.

Med andre ord: jeg vil si det er masse for barn å gjøre, og jeg mener at en 10-åring kan absolutt kose seg.

Hemera Resort & Spa er forøvrig et fantastisk hotell, både for barn og voksne.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Tyrkia er absolutt ikke stedet å kjede seg, nei, så dere har gjort et godt valg.

Sjekk nazar.no, de har masse flotte hotellanlegg med badeland, aktiviteter osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...