Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har fått linser. Har prøvd linser en gang før, men fekk helt feil linse. Gikk til optiker på nytt, fikk vite at de forrige var helt feil. Har nå prøvd de nye, men føler alt er så rart:p Alt ble så skarpt på en måte, og følte meg svimmel i øynene, haha vanskelig å forklare:p Er det normalt på begynnelsen? Eller skal det vær peerfekt syn med en gang uten at det er skarpt osv?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Hvilken styrke har du, og har du brukt briller før? Jeg gikk rett fra å virre rundt med dårlig syn til linser på -2,5 og -3,25 og alt var utrolig skarpt og fargesterkt den første uken, naturlig nok. Slet veldig med perspektiv og at alt var smått og skarpt, men nå hadde jeg jo tydeligvis gått i tåka lenge. Anonym poster: 02e0ec9ac157779f1f7384a6126ab0cd
Wildy Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Vanlig med litt "skarphet" når man bytter styrke. Jeg var nettopp til synskontroll, burde vært for lenge siden. Nye styrke, og oj, verden ble plutselig så tydelig! Ikke at jeg så veldig dårlig med de gamle linsene, men forskjellen var veldig markant de første dagene. Nå er jeg vant til det, og tenker ikke over det lengre.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Hvilken styrke har du, og har du brukt briller før? Jeg gikk rett fra å virre rundt med dårlig syn til linser på -2,5 og -3,25 og alt var utrolig skarpt og fargesterkt den første uken, naturlig nok. Slet veldig med perspektiv og at alt var smått og skarpt, men nå hadde jeg jo tydeligvis gått i tåka lenge. Anonym poster: 02e0ec9ac157779f1f7384a6126ab0cd -0,50 og -0,25 så det er naturlig å ha skarpt syn de første dagene?
Adhara Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Det tar en tid for øynene å venne seg til linser, dette er nok helt normalt. Verden føltes veldig skarp, klar og større når jeg begynte med linser også. Optikken kommer jo nærmere øyet, så alt virker større.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Vanlig med litt "skarphet" når man bytter styrke. Jeg var nettopp til synskontroll, burde vært for lenge siden. Nye styrke, og oj, verden ble plutselig så tydelig! Ikke at jeg så veldig dårlig med de gamle linsene, men forskjellen var veldig markant de første dagene. Nå er jeg vant til det, og tenker ikke over det lengre. Jeg har ikke brukt linser før, det var jo feil styrke jeg fikk før så brukte de ikke. Det er helt merkelig å bruke de. Det er så skarpt og ubehagelig. Men før hadde jeg -1,25 eller noe, og det var feil!Nå har jeg -0,50!
Gjest Daenerys Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Du har jo ikke akkurat stor synsfeil, men alt skal være skarpt ja Jeg har ikke skjeve hornhinner, når jeg går med linser ser jeg ekstremt godt, mye bedre enn med briller som også er rett styrke. Men, jeg syns det er ubehagelig å lese med linser. Det blir for nærme på en merkelig måte.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 De første dagene med linser, følte jeg at jeg så verden på en ny måte. Ble tung i øya av å plutselig å se så detaljert. Men det gikk over etter første uka, og nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg virret rundt så lenge med dårlig syn før jeg fikk øya sjekket. Anonym poster: e3307e61ec5bcac46c3729dc3e6b3bf0
Minya Skrevet 9. februar 2013 #9 Skrevet 9. februar 2013 Hjernen din har jo vent seg til at du ser dårlig og har prøvd å kompensere for det. Når du da plutselig ser godt, blir det noen dagers "forvirring" før hjernen slutter å kompensere for dårlig syn. Det føles veldig rart de første par dagene, men du venner deg fort til det.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 Du har jo ikke akkurat stor synsfeil, men alt skal være skarpt ja Jeg har ikke skjeve hornhinner, når jeg går med linser ser jeg ekstremt godt, mye bedre enn med briller som også er rett styrke. Men, jeg syns det er ubehagelig å lese med linser. Det blir for nærme på en merkelig måte. Ah, jeg har skjeve hornhinner.. Men visst noen har skader på øyet, og har fått nedsatt syn pga det. Hjelper det med linser da?
Gjest Daenerys Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Ah, jeg har skjeve hornhinner.. Men visst noen har skader på øyet, og har fått nedsatt syn pga det. Hjelper det med linser da? Det tror jeg du må spørre optikeren din om
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Ah, jeg har skjeve hornhinner.. Men visst noen har skader på øyet, og har fått nedsatt syn pga det. Hjelper det med linser da? Briller og linser hjelper mot brytningsfeil i øyet. Får man skader i øyet og det er synsfunksjoner som rammes, da vil nok ikke linser eller briller hjelpe nei. Kommer dog litt an på skaden. Anonym poster: b11758f1f39cb4beb6518b777b39521e
Wolfmoon Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 Jeg har nettopp hatt problemer med det samme. Har fått nye briller, og herregud så rart og slitsomt alt var. Jeg bruker bare briller som avlastning, og de gamle brillene mine var altfor svake Når jeg etter to dager byttet tilbake til linser fikk jeg litt samme problemet der også, fram til hjernen innstilte seg på hva det var jeg drev å hadde foran øynene Går det ikke over i løpet av noen dager, så ville jeg ha kontaktet optiker igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå