Gå til innhold

Jeg stivner til! Hva skjer

Fremhevede innlegg

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Hallo

I mange år har jeg stivnet til dersom jeg legger meg ned eller setter meg etter en lang arbeidsdag, men det har liksom gått litt opp og ned. Nå stivner det meste etter jobb:(

Ryggen , heeele ryggen og beina.. Over og under bena eeeer så vondt når jeg skal stå på beina etter hvile, og å bøye beina.. Hva er dette her fornoe, hvorfor får jeg dette:( er det bare noen mennesker som stivner?

Jeg har jo hatt det sånn i mange år men det har blitt verre i det siste. Kan det henge sammen med min depresjon? Som for the record er satt til mild depresjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo

I mange år har jeg stivnet til dersom jeg legger meg ned eller setter meg etter en lang arbeidsdag, men det har liksom gått litt opp og ned. Nå stivner det meste etter jobb:(

Ryggen , heeele ryggen og beina.. Over og under bena eeeer så vondt når jeg skal stå på beina etter hvile, og å bøye beina.. Hva er dette her fornoe, hvorfor får jeg dette:( er det bare noen mennesker som stivner?

Jeg har jo hatt det sånn i mange år men det har blitt verre i det siste. Kan det henge sammen med min depresjon? Som for the record er satt til mild depresjon

Hva gjør du på jobb, da? Går/står du mye? Sitter du for lenge av gangen? I feil stilling? Er du stresset eller anspent? Vil tro dette egentlig er jobbrelatert, og at du stivner til når musklene får slappe av igjen, og du rekker å kjenne etter.

Du kan prøve å gjøre tøyeøvelser. Feks mens du ser tv, eller rett før sengetid. Over tid bør det hjelpe. Og om du gjør noe "feil" i stilling/arbeidsmetode på jobb bør du få dette endret.

Anonym poster: 26feefe74751bef5b0c39933b09f03c5

Skrevet (endret)

Har du blitt sjekket for revmatisk sykdom?

Har du andre symptomer som f.eks øyebetennelser, dårlig mage, hudforandringer, noen i familien med psoriasis?

Kan også være spenningen i kroppen som du ikke klarer å løsne selv. Trener du?

Endret av Løvetanten
Gjest LadyAntebellum
Skrevet (endret)

Fysisk hard jobb, hjelpepleier på somatisk avd. Mye gåing og generelt tunge arbeidsoppgaver. Dette i beina har jeg kjent før når jeg har begynt i nye jobber og gjort nye ting, men nå har det Sneket seg på igjen selvom jeg har jobbet der jeg jobber nå i noen år..

Revmatisme ligger i min familie, je har hatt mange symptomer som kan relateres til det, men blodprøvene slo ikke ut på det..

Ganske sikker på at jeg er i risikosonen for dette når min mor og begge hennes søstre har begynt og få revmatiske plager. Dette kom fra min mormor.

Men, så har jeg og hørrt at det ikke alltid er slik at revmatisme slår ut på blodprøvene hos fAstlegen?

Og ja, jeg trener:)

Endret av LadyAntebellum
Skrevet

Bechterews kan være atypisk, sammen med psoriasisartritt.

Men det er jo heller ikke umulig at det er jobben som tar kål på deg...

Skrevet

Fysisk hard jobb, hjelpepleier på somatisk avd. Mye gåing og generelt tunge arbeidsoppgaver. Dette i beina har jeg kjent før når jeg har begynt i nye jobber og gjort nye ting, men nå har det Sneket seg på igjen selvom jeg har jobbet der jeg jobber nå i noen år..

Revmatisme ligger i min familie, je har hatt mange symptomer som kan relateres til det, men blodprøvene slo ikke ut på det..

Ganske sikker på at jeg er i risikosonen for dette når min mor og begge hennes søstre har begynt og få revmatiske plager. Dette kom fra min mormor.

Men, så har jeg og hørrt at det ikke alltid er slik at revmatisme slår ut på blodprøvene hos fAstlegen?

Og ja, jeg trener:)

Min mann har kraftig psoriassis revmatisme. Og det slo ikke ut på blodprøvene faktisk. Så han gikk med smerter en god stund før de utredet videre og avklarte det. Så be om mer utredning ang revmatisme du.

Anonym poster: 7278b6b770389d7a1d348dd6ecdba3e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...