Gjest nobilian Skrevet 9. februar 2013 #41 Del Skrevet 9. februar 2013 Nei, de som finner seg kone i Thailand er de som ikke greier å få seg dame i Norge. Det vil si at de må til thailand og kjøpe seg en. Anonym poster: 988605e24e6f3e76f953cbcb6ee7bfa2 Så det er ikke en mulighet at de ikke ønsker å finne kone i Norge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. februar 2013 #42 Del Skrevet 9. februar 2013 Man har to typer som skaffer seg postordrebruder: De som må ha en punchingbag for å føle seg vellykket. De som ikke er ettertraktet av norske kvinner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
en'krone Skrevet 9. februar 2013 #43 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Hehe her var det ikke mye nytt, ser det er mange bitre, tåpelige svar fra kgkvinnene nok en gang. Det spiller ingen rolle hvem disse mennene er i grunn, selv om mange har lyst til å avskrive dem som tapere som ikke får seg noe her hjemme. Men det er noe som stusser med det at det skulle være vanskelig å få seg dame her i hjemlandet. Står norske kvinner så høyt i kurs egentlig? Hør her. På verdensbasis er dere de kvinnene som gjør minst husarbeid, er mest sykemeldt og har mest fritid i hele verden. Norske menn derimot gjør mest husarbeid i verden og jobber ikke noe midre enn andre menn, hvertfall ikke i betydelig grad. I andre land er det svært uvanlig å se at størsteparten av den kvinnelige befolkningen raver rundt stup fulle på gata og bruker fortauene våre som toalett og spyposer. Det gjelder å se dere selv utenfra. Dere er faktisk ikke noe catch, sammenlignet med de asiatiske. Sånn rent bortsett fra at de asiatiske ofte har økonomisk motivasjon, altså golddigging,hvilke egenskaper vil dere si dere norske kvinner har som ikke thaikvinner har som gjør dere huslige å bo med? Jeg syns svarene her vitner om latterlige storhetstanker om seg selv. Lukker øynene til verdens rundt seg og ter seg som om dere har en bedre hånd å spille med enn konkurentene. Pokerfjeset deres lurer nok etterhvert bare dere selv da. Norske menn er de mest likestilte i verden. De er antageligvis de mest omsorsfulle og omtenksome mennene i verden som respekterer og behandler kvinner bra. Og rent fysisk er de faktisk de stødigste karene i verden også når det kommer til høyde og vekt. Norske kvinner har ikke noe unikt positivt å tilføre menn som andre kvinner ikke har. Faktisk har de mindre. Nå har ikke jeg særlig sansen for thaidamer sånn rent visuelt, pluss at jeg er lite fan av gold digging og hypergami, men jeg forstår godt at noen menn velger bort norske kvinner til fordel for disse. Disse mennene får langt mer fra disse kvinnene enn det norske kvinner har å tilby dem. Hvordan dere klarer å unngå å se det skjønner jeg ikke. Men det er vel det at man lukker øynene til morgenspeilet og venter til masken er satt og later som om den litt mindre lystige sannheten er en illusjon. Jeg tar ofte fram holdninger som er motvekt til norske kvinners generelle holdninger til menn. Jeg er generelt godt likt blant mine veninner og jenter generelt når er mitt glansbildet, men så fort disse holdningene, ment som en motvekt til kvinners generelle holdninger til oss menn, kommer fram, skyr de meg. Og jeg kan godt forstå det, men det som er så synd er at dere selv sjeldent evener å se hvor ufordragelige og like en god del av dere er. Holdninger som lett får vominnholdet til å vrenge seg langt i magesekken så fort de tilhører menn og som så alt for lett blir oversett når det kommer fra en leppestiftdekket munn. Endret 9. februar 2013 av en'krone 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. februar 2013 #44 Del Skrevet 9. februar 2013 Det er da like mye omvendt, enkrone, uten at man kan på langt nær se at norske kvinner har like mye henting av menn utenlands. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #45 Del Skrevet 9. februar 2013 Fordi de er på halv pris etter tsunamien vel Anonym poster: e13cf9ab81cc7b7251be3a0c568a5aaa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikkesett Skrevet 9. februar 2013 #46 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvis teorien om at disse mennene ikke klarer å få seg norsk jente stemmer: Det fødes nesten like mange gutter som det fødes jenter i Norge, da vil det også si at enkelte norske kvinner heller vil være singel enn å være sammen med disse mennene. Hvis det er tilfelle tror jeg norske kvinner må justerne forventningene littegrann. Siden for hver illeluktende, late og rastløse mann jeg treffer, så treffer jeg minst 2 feite, sure og late kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #47 Del Skrevet 9. februar 2013 Ok, rett fra levra: Det store flertall av norske menn som henter seg thaikoner er sjenerte, under middels attraktive og ofte relativt enkle sjeler. De er ofte fra mindre steder der kvinnene har reist inn til byen for å skaffe seg utdannelse, mens gutta har sittet frustrert igjen med kvinneunderskudd. Dette bøtes på ved å skaffe seg en kone som er avhengig av en selv. De fleste av disse mennene behandler faktisk sine koner forsøksvis ganske bra. De er oftere snille og velmenende enn slemme og utspekulerte, men det er klart de begrenser mulighetene til sin kone ved at hun er helt avhengig av mannen både økonomisk og sosialt. Vi får heller se på om det er et bedre liv enn i Thailand. Det finnes en hel del unntak, de som bare skaffer seg en thaikone for å kunne behandle henne så dårlig de bare ønsker, men brorparten ønsker en å være glad i og sliter med å finne en i Norge. En og annen er riktignok sammen med en thailandsk dame uten at det er slik jeg beskriver. Vi har selv en familievenn som er 47 år og høyt utdannet med stabil økonomi og stor omgangskrets. Kona er thailandsk, 45 år, har mastergrad og er i full jobb. Men slike er definitivt i mindretall. Anonym poster: 60387d7ab70760714942e437f69e871b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #48 Del Skrevet 9. februar 2013 Okay, oppsummert fra alt jeg har lest, mindre attraktive menn skaffer seg importert fin dame, fyfyy. Men hva med alle de fine damene her til lands som f.eks har type som er MYE mindre attraktiv enn det de er? Er det like "tabu". Ser du ned på den dama og tenker hun er undertrykt eller har valgt å være sammen med gutten for økonomisk trygghet ala det thai-damer velger? Hvorfor er det så enkelt for oss å dømme en fin thai-dame med en stygg norsk mann, men ikke en norsk fin dame som har samme pakket? Da ville jo nesten personen vært en helgen, valgt han for personlighet, sett forbi det ytre osv... Anonym poster: e13cf9ab81cc7b7251be3a0c568a5aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2013 #49 Del Skrevet 9. februar 2013 Hovedsaklig 2 årsaker: 1. De får seg ikke kvinnfolk i Norge 2. De ønsker seg et kjønnsrollemønster ala 1940, dvs. at kvinnen skal være mannens sexobjekt Disse to punktene henger jo nært sammen. Nr. 1 er en direkte følge av nr. 2. Norske kvinner lar seg ikke bruke lenger, og dermed må disse svina KJØPE seg kvinner som lar seg underkue. Grunnen til at dette er mulig er at thaidamene som kjøpes ofte kommer fra svært fattige kår og omtrent et hvert liv vil være bedre enn det de har hjemme. Dessverre ser vi mange tilfeller hvor disse damene blir utsatt for vold også. Burde vært ulovlig å kjøpe seg koner i utlandet. Det er ingenting annet enn menneskehandel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reaper Skrevet 9. februar 2013 #50 Del Skrevet 9. februar 2013 Her jeg bor er det 4-5 stykker som har import-damer. Disse mennene er menn i 40-50 åra som har funnet/kjøpt seg unge thaidamer på ca. 20. De har til felles at ingen norske kvinner ville tatt i de med ildtang. Ganske ekkelt og trist for de stakkars damene.... Hvorfor ikke? Hvordan vet du dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #51 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvorfor ikke? Hvordan vet du dette? De 4-5 mennene er så stygge at det er trist for thaidamene Anonym poster: 68a9b40956beebca327ba303c10136ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #52 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvorfor ikke? Hvordan vet du dette? Sett deg rundt i tresfjorden før? De som virker normale er som regel de som er gift med ei norsk dame og har familie sammen. Å bli sammen med ei thai-dame som allerede har kommet hit og fått seg jobb stiller seg annerledes. Det er vel like normalt som hvilken som helst annen dame. Anonym poster: e230a6d858466cda95cd22af489c7440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #53 Del Skrevet 9. februar 2013 Sett deg rundt i tresfjorden før? De som virker normale er som regel de som er gift med ei norsk dame og har familie sammen. Å bli sammen med ei thai-dame som allerede har kommet hit og fått seg jobb stiller seg annerledes. Det er vel like normalt som hvilken som helst annen dame. Anonym poster: e230a6d858466cda95cd22af489c7440 Nei, mennene er uansett stygge tapere som ingen normale ariske damer vil ta i med ildtang. Jeg føler meg virkelig som en vinner når jeg skriver dette. Anonym poster: 68a9b40956beebca327ba303c10136ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #54 Del Skrevet 9. februar 2013 Nei, mennene er uansett stygge tapere som ingen normale ariske damer vil ta i med ildtang. Jeg føler meg virkelig som en vinner når jeg skriver dette. Anonym poster: 68a9b40956beebca327ba303c10136ee Germaner blir vel mer presist hvis det er slik du skal være. Anonym poster: e230a6d858466cda95cd22af489c7440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merete76 Skrevet 9. februar 2013 #55 Del Skrevet 9. februar 2013 http://www.filmstriben.dk/fjernleje/film/details.aspx?id=9000000115... http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-41609832:thaier-skal-se-fra-thy-til-thailand.html tjek disse omhandler thailandske kvinner som gifter seg med danske menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merete76 Skrevet 9. februar 2013 #56 Del Skrevet 9. februar 2013 http://m.youtube.com/#/watch?v=ZkSPFxkTFvM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DZkSPFxkTFvM&gl=NO... klip fra serien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rights Skrevet 9. februar 2013 #57 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Her jeg bor er det mange menn som har hentet seg thai koner. Har noen av disse "kjøpt" seg koner? Garantert. Utseendemessig er de på samme nivå som mennene selv. Uten å gå nærmere innpå det, så er det rett og slett ikke mange pene thaidamer her (men det er bare min smak). Men synes likevel folk skal være forsiktige med å "stemple" alle som har thai damer for tapere. De er da mennesker som alle andre de også. Jeg kjenner til iallefall 2 personer som er gift med en thai/fillipiner jente, og ingen av disse er tapere på noen som helst måte. Begge har meget god jobb med bra inntekt, begge hadde lett fått seg norske kvinner. Men jeg har en mistanke om at begge 2 også liker best det gamle "kjønnsrollemønsteret", div. at hun er hjemme og vasker/lager middag.. samt at de faktisk liker eksotiske jenter! Hun ene har en lang utdannelse, men er hjemmeværende pga nyfødt barn nå. Hun skal kanskje studere videre for å bli doktor. Hun andre var frisør i Thailand, og startet også salong her i Norge. Hun er blitt ganske populær. De 2 jentene er de eneste jeg kjenner også (siden det er damene til bekjente av meg), men de er veldig oppegående og hyggelige. Whatever rocks your boat! Endret 9. februar 2013 av Rights 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 9. februar 2013 #58 Del Skrevet 9. februar 2013 Ok, rett fra levra: Det store flertall av norske menn som henter seg thaikoner er sjenerte, under middels attraktive og ofte relativt enkle sjeler. De er ofte fra mindre steder der kvinnene har reist inn til byen for å skaffe seg utdannelse, mens gutta har sittet frustrert igjen med kvinneunderskudd. Dette bøtes på ved å skaffe seg en kone som er avhengig av en selv. De fleste av disse mennene behandler faktisk sine koner forsøksvis ganske bra. De er oftere snille og velmenende enn slemme og utspekulerte, men det er klart de begrenser mulighetene til sin kone ved at hun er helt avhengig av mannen både økonomisk og sosialt. Vi får heller se på om det er et bedre liv enn i Thailand. Det finnes en hel del unntak, de som bare skaffer seg en thaikone for å kunne behandle henne så dårlig de bare ønsker, men brorparten ønsker en å være glad i og sliter med å finne en i Norge. En og annen er riktignok sammen med en thailandsk dame uten at det er slik jeg beskriver. Vi har selv en familievenn som er 47 år og høyt utdannet med stabil økonomi og stor omgangskrets. Kona er thailandsk, 45 år, har mastergrad og er i full jobb. Men slike er definitivt i mindretall. Anonym poster: 60387d7ab70760714942e437f69e871b Denne stemmer i stor grad for de (relativt mange) tilfellene jeg kjenner til. Vil poengtere dette med bosettingsmønster, for her ligger store deler av hunden begravet. Vi vet at en større andel kvinner enn menn flytter inn til byene, enten pga jobbmuligheter eller utdanning. Mange menn blir igjen, jobber i primærnæringer og etablerer ungarsredet nært der de vokste opp. Allerede her har de tatt valg som har gjort dem annenrangs. Vi har jakten på kjærligheten og de der damene på buss ut til bygdene, men realiteten er at bygdegutter (etterhvert bygdeungkarer) ikke står høyest i kurs hos damene. Blant dem finnes kjekke, intelligente, sjarmerende gutter som i byen ville hatt muligheter, men som utelukkes fordi bostedet deres ikke kan tilby jobb som passer kvinnens utdanning. Ikke alle har egen gård å lokke med, og nyoppusset hus er fort ikke nok når det ligger i et døende industritettsted. Mange asiatiske jenter ender opp med slike bygdemenn, og det trengs ikke flere faktorer for å forklare det. Vi som er stedbundne ønsker selvfølgelig en partner som vil bo der vi bor. Selv jeg, som gudene må vite er en jævlig catch, ville ikke fått dedikerte byjenter til å flytte ut hit, ergo er det ikke vits i å prøve - og min bygd er ganske velutviklet i forhold til svært mange andre. Det sier seg selv at mange må finne andre måter å finne partner på.b Mange thai-kvinner lever i bygdene eksakt det samme livet som kvinner i byene, med samme type mann og familiesituasjon, men de nedvurderes og ses ned på likevel. Noen brukere her går så langt som til å betrakte asiatiske jenter som halv-prostituerte. Slikt kommer fra hel-ignoranter. I tidligere tider var mannen en catch om han var snill og kunne forsørge kvinnen. Så, i takt med utviklingen av samfunnet har flere krav kommet til. I Norge har vi kommet så langt (eller nådd pendelens vendepunkt) at vi kan tillate oss å velge partner basert på de uvesentligste detaljer. Å finne en brud eller brudgom i utlandet er en type utnyttelse i manges øyne. Menneskene der vil velge økonomisk trygghet fremfor kjærlighet, ihvertfall gjentas det til stadighet i slike debatter. Hva om de bare ser etter mer grunnleggende egenskaper enn det vi er tillært? Uten alle tilleggskriteriene? Hvorfor er det ikke ok å bruke snill, oppmerksom og hengiven som kriterie for valg av partner? Er disse nevnte thai-kvinnene en trussel fordi de ikke stiller mer krav enn de gjør? Hvorfor skulle NOEN stille mer krav enn snill, oppmerksom og hengiven? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #59 Del Skrevet 9. februar 2013 Et nytt spørsmål til dere kvinner. Hvorfor unner dere ikke ensomme, sjenerte menn kjærlighet? Gjør det så fryktelig vondt for dere å se at en uattraktiv mann får selskap? Hvorfor kaller dere dem svin, horekunder og lignende? Hvor kommer alt oppgulpet fra egentlig? (Da tenker jeg ikke på 50-åringen som finner seg en 20-åring). Anonym poster: 20deaf69ecf69392f80d306ba9ea42d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazycatlady Skrevet 9. februar 2013 #60 Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg også syns man skal være forsiktig med å dømme alle som har asiatisk kone. Så lenge de har det bra sammen så syns jeg det må være helt greit uansett grunn. Jeg vet om tilfeller der disse damene utnytter det at den norske mannen har penger så det er ikke sånn at nødvendigvis den asiatiske kona er så uskyldig og omtrent et offer. Tipper noen av dem er ganske så bevisste på hvorfor de vil ha en mann fra den vestlige verden, men det er vel ikke så rart at de ønsker seg et bedre liv om de er fattige. Men jeg syns det virker som de fleste har det bra sammen. I alle fall de jeg vet om, og her jeg bor er det endel som har asiatisk kone 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå