Gå til innhold

Hvorfor er det så mange norske menn som skaffer seg Thai koner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bolsjevidkun

Ser ut som du klart å velge en grunn allerede og venter på at andre også støtter den. lol

Les denne og prøv å reflekter litt selv.

http://www.dagbladet...enriks/6669614/

Får jeg spørre deg om du virkelig er en dame? Og om du virkelig er norsk? Dette er i så fall første gangen jeg har noen form for interaksjon med en norsk kvinne som forfekter de meningene du gjør, så jeg bare lurer.

Når det gjelder Hanne Nabintu Herland, syns jeg hun er en religiøs gjøk, sånn generelt. Hennes virkelighetssyn kræsjer bare fullstendig med mitt når det kommer til religion. Men jeg syns synet hennes på menn er ganske så forfriskende.

Føler ofte at vi nordmenn kanskje har gått oss inn i en blindgate, både kvinner og menn. Vi er så sinnsykt skeptiske til hverandre og det skal så vanvittig mye til før vi gir hverandre litt kred. Det virker som at norske kvinner misliker norske menn, og at norske menn misliker norske kvinner akkurat like mye. Selvsagt er det ikke sånn på grasrotnivå, men det er ihvertfall det inntrykket man får av offentlige ordskifter, norsk politikk og den type ting. Det er "oss mot dem" hele tiden. Nesten ingen ekteskap som holder heller, uten at jeg skal peike fingre mot noen av kjønna. Men det er ihvertfall så det blir litt "skummelt" å skulle baserer barn og fremtid på et samliv med en norsk "søster".

Det er liksom bare "sinte unge menn" ditt og "bitterfitter" datt. Er så lite kjærlighet ute og går for tiden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike som Hanne gjør meg kvalm rett og slett.

Anonym poster: 9c9b504d3da2d90cf5cd89c9444720d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mer om undertrykkelsen. Disse kvinnene ser på det som å vinne i lotto å få komme til Norge gjennom å gifte seg med en nordmann. De lever ofte under uverdige forhold, og det blir vel ikke helt feil å si at flesteparten av dem er halvprostituerte. Det er jo en grunn til at de "elsker" en person etter 30 min, og at søte ungjenter på 22 blir med uhygieniske nordmenn på 56 til landet med melk og honning... Altså blir det å utnytte personer i uheldige situasjoner. Greit, man kan si thai-damene vil det selv, men det blir samme problemstilling som indiske surrogatmødre.

Anonym poster: c5e9525cd97de82e1b5919e96a737ab9

Det er mange menn på min arbeidsplass som er gift med utenlandske damer. Og utover at de er kommet opp i årene (og har blitt skilte fra sine norske koner), så er det ikke noen av dem som passer til beskrivelsene dine. Om de blir mishandlet hjemme kan jeg selvsagt ikke si noe om, men kan du støtte opp dine påstander om det?

Den personen jeg kjenner best som har giftet seg med ei dame i Thailand fant seg forøvrig ei på samme alder som seg selv. Og det var ikke han som styrte showet. Hun bestemte det meste og de flyttet til og med tilbake til Thailand etter hvert. Hvorfor gidde det om det ikke er noen følelser inne i bildet? Han kunne jo som du sier bare kjøpt seg ei på 22?

Og ærlig talt. Hadde disse damene vært mer eller mindre undertrykte om de hadde blitt på landsbygda i Thailand enn om de hadde reist til Norge?

Anonym poster: 8c03525d7aecb3499500ed0eb0a1fe9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de liker damer bedre enn rivjern.

Jeg skal ikke begynne å generalisere for mye, men alle de thailandske kvinnene jeg kjenner er rivjern i liten forpakning.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror virkelige den "ekle" norske småfeite/gamle/stygge mannen at en thai jente med rimelig bra utseende er sååå på tuppa etter han og at det er kjærlighet? Økonomisk trygghet er viktigere enn alt annet og det virker mer som et kynisk spill enn kjærlighet... men la nå nordmenn tro hva de vil... Norske damer på 60 er vel like populære i Egypt som den norske mann er i Thailand. Og ja det er nok noen tilfeller med EKTE kjærlighet men den er nok minimal....

Patetiske menn... Jeg husker jeg så en ekkel mann med en mindre pen thai dame for noen uker siden.. de kunne såvidt kommunisere.. -YOU NEED PANTS? YES? PANTS? PANTS? (mens han tok seg i buksa.... ).. Sukk!

Anonym poster: e0314b0bec05c473cc88366a27fb01e8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skaffer seg "lærevillige" dukker som gjør hva de sier. Men har møtt på noen damer fra div land som kom hit som ei nikkedukke, men lærte språket, fikk seg jobb og skilte seg.

Vi i Norge har nok høye krav ja, men vi vet jo også at vi klarer oss alene økonomisk og går inn i et forhold med tanken om å trives og ikke for å overleve og forsørge familien. Så vi norske godtar ikke å bli behandlet "dårligere" enn menn blir.

Men for all del, det byttes jo ofte partnere her i Norge og skillsmisse statistikken er høy. Men på en annen måte kan jo være et resultat av at vi nå "tør" skille oss hvis vi er i et dårlig ekteskap/forhold enn før. Eller at vi er storforlagende og tar alt for lett på parforholdet. Jeg vet ikke, men interessant tema egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg spørre deg om du virkelig er en dame? Og om du virkelig er norsk? Dette er i så fall første gangen jeg har noen form for interaksjon med en norsk kvinne som forfekter de meningene du gjør, så jeg bare lurer.

Ja jeg er virkelig en dame, men ikke norsk. Dog har meningene mine lite å gjøre med min etniske bakgrunn. Jeg har bare en tradisjonell syn på forhold og ekteskap. Hvordan det?

Endret av Exotica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel mange grunner til det, men til syvende og sist bunner det ut i en ting: Det er disse damene det stemmer med.

Nå har jeg aldri vurdert å hente hjem noen dame fra utlandet, så jeg aner ikke hva som ligger bak tankemessig, men selv blir jeg stadig overrasket over hvor mye variasjon det er blant jenter, og det er ingen positiv overraskelse jeg da snakker om. Noen jenter er virkelig ikke interessert i å finne seg noen gutt i det heltatt, iallfall føles det sånn ut når de bare sitter der pent og svarer på spørsmål uten å på noen som helst vis bidra til noen samtale. Til nød kommer det et «og hva med deg?» ut en gang i blant. De samme jentene påstår gjerne at de liker å bli kjent med ny mennesker, men å stille spørsmål? Ånei, det går ikke an. For farlig det … Meninger? Nei, skrekk og gru …

For all del, langt fra alle jenter er sånn, tvert i mot er de fleste jenter ikke sånn, men det illusterer allikevel det jeg ofte savner fra jenter: Ren pur interesse av å bli kjent.

Jeg har en god venninne som mange burde bli inspirert av. Hun har meninger, og er generelt meget enkel å snakke med, til og med enklere enn de fleste gutter også. Det var i grunn en befrielse å møte henne første gang, ganske enkelt fordi hun faktisk var interessert i bli kjent og hun holdt ikke noe igjen. «Haken» her er at hun er britisk, og jeg har tilgode å se noen norske jenter oppføre seg på samme, enkle måten. Noen minner såklart veldig på væremåten, men ingen kommer helt opp til siden eller forbi, og det er trist. Det skorter ofte på viljen til å ta initiativ kombinert med å faktisk ha litt meninger om ting, og faktisk være en samtalepartner, men det er vel for mye å forvente når salget av negllakk i den vestlige verden har gått kraftig opp samtidig som det er finanskrise? Mulig noen fra en annen del av verden som ikke bryr seg fult så mye om sånt plutselig blir litt mer attraktiv, hva veit vel jeg? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolsjevidkun

Ja jeg er virkelig en dame, men ikke norsk. Dog har meningene mine lite å gjøre med min etniske bakgrunn. Jeg har bare en tradisjonell syn på forhold og ekteskap. Hvordan det?

Jeg hadde bare håpet at du kanskje var en norsk dame, men det er jo positivt at dine meninger ikke har noe med din etniske bakgrunn å gjøre da. Jeg sporer liksom så mye mer kjærlighet og forståelse for dine medbrødre hos deg, enn det jeg f.eks. gjøre hos de jeg har sitert under her:

Nei, de som finner seg kone i Thailand er de som ikke greier å få seg dame i Norge. Det vil si at de må til thailand og kjøpe seg en.

Dette er generaliserende, og det fins selvsagt unntak. Men, la oss innse det: se på norske menn med thai-damer. Hva slags folk er det? Er det kjekke, sjarmerende menn, med stabil økonomi og sosialt nettverk? Er det menn som har lett for å komme i kontakt med folk? Er det reflekterte menn som stemmer annet enn frp? Nei, i all hovedsak ikke. Disse mennene får ikke de damene de vil ha, og reiser til Thailand for å kjøpe en kone til å fostre opp barn, vaske hus og gi dem seksuelt samkvem. Mer er det vel ikke å si...

Det handler vel mer om undertrykkelsen. Disse kvinnene ser på det som å vinne i lotto å få komme til Norge gjennom å gifte seg med en nordmann. De lever ofte under uverdige forhold, og det blir vel ikke helt feil å si at flesteparten av dem er halvprostituerte. Det er jo en grunn til at de "elsker" en person etter 30 min, og at søte ungjenter på 22 blir med uhygieniske nordmenn på 56 til landet med melk og honning... Altså blir det å utnytte personer i uheldige situasjoner. Greit, man kan si thai-damene vil det selv, men det blir samme problemstilling som indiske surrogatmødre.

Slike som Hanne gjør meg kvalm rett og slett.

Tror virkelige den "ekle" norske småfeite/gamle/stygge mannen at en thai jente med rimelig bra utseende er sååå på tuppa etter han og at det er kjærlighet? Økonomisk trygghet er viktigere enn alt annet og det virker mer som et kynisk spill enn kjærlighet... men la nå nordmenn tro hva de vil... Norske damer på 60 er vel like populære i Egypt som den norske mann er i Thailand. Og ja det er nok noen tilfeller med EKTE kjærlighet men den er nok minimal....

Patetiske menn... Jeg husker jeg så en ekkel mann med en mindre pen thai dame for noen uker siden.. de kunne såvidt kommunisere.. -YOU NEED PANTS? YES? PANTS? PANTS? (mens han tok seg i buksa.... ).. Sukk!

Så vanvittig mye hat mot menn, menn som sikkert ikke strekker helt til i mange tilfeller, for all del, men allikevel...Unner man liksom ikke disse menna noen form for lykke? Unner man dem ikke kjærlighet? Hva er liksom poenget med å trykke ned menn man uansett ikke anser som gode nok? Hvilken annen grunn kan det være til det enn reinspikka manneforakt?

Jeg likte det innlegget her mye bedre:

Er det jeg har hørt andre si bare... Så hadde jeg lest om noen men som sa nettopp dette. Det var en stakkarslig dansk mann som ikke klarte å finne dame i Danmark og han gikk for å prøve lykken i Thailand. Er glad han fant seg dame tilslutt, han så jo veldig snill ut... Om jeg hadde visst helt sikker hvilken grunn det var så hadde jeg nok ikke postet her. Er bare nyskjerrig!

Egentlig samme budskapet når det kommer til hvilke menn som får seg thai-damer (hvilket er helt ok), men her var det ihvertfall litt kjærlighet og omsorg å spore. Her unner en ihvertfall denne mannen kjærlighet og er glad på hans vegne. Hvorfor skal man ikke det overfor mennesker man uansett anser som uaktuelle for seg selv?

Og jeg sier ikke at norske menn er noe spesielt bedre, men det her var ihvertfall et kroneksempel på hvordan ståa er mellom kjønnene i dag. Så uhorvelig mye hat. Så utrolig lite forståelse og velvilje. "Oss mot dem".

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebefili. Banna bein. Disse "små dukkene" er bare legitimisering av mannfolks evige jakt på en ungdomskilde, hvem vil vel ikke ha et voksent menneske som ser ut som et barn.

Anonym poster: 36c1a76e8e40ef2c561abc9269d9dab0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LostCase

Her jeg bor er det 4-5 stykker som har import-damer. Disse mennene er menn i 40-50 åra som har funnet/kjøpt seg unge thaidamer på ca. 20.

De har til felles at ingen norske kvinner ville tatt i de med ildtang. Ganske ekkelt og trist for de stakkars damene....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym poster: e0314b0bec05c473cc88366a27fb01e8

Om det funker for dem, og begge parter får noe ut av det, hvorfor klage så veldig? Hvorfor denne ordbruken? Om du representerte norske kvinner og går rundt med en holdning om at menn som er mindre heldige med utseende tydeligvis ikke bør få seg dame av noe slag så er det kanskje ikke så rart at disse mennene henter hjem noen som er interessert i å være sammen med dem? Det er nå en gang slik at det for mange er mye bedre å leve i et forhold bygget på gjensidig vinning og økonomisk samarbeid enn å leve ut livet som ungkar som hele tida får høre at han er stygg?

Jeg tviler sterkt på at disse mannfolka tror jentene er på tuppa etter dem på grunn av utseendet. De er nok veldig klar over at disse jentene hovedsaklig er interessert i et ekteskap de kommer godt ut av. De får økonomisk og politisk trygghet, og på toppen av det hele får de mest sannsynlig grenseløs kjærlighet og takknemlighet fra en mann som forguder dem.

Jeg synes personer som deg kanskje burde tenke litt over hvordan dere fremstår selv, i tankegang og ordbruk, fremfor å slenge drit mot mennesker du ikke kjenner. Alt i alt fremstår du som like bitter som de mannfolka som er her inne på KG for å klage over hvor forferdelig det er at de ikke får seg noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det 4-5 stykker som har import-damer. Disse mennene er menn i 40-50 åra som har funnet/kjøpt seg unge thaidamer på ca. 20.

De har til felles at ingen norske kvinner ville tatt i de med ildtang. Ganske ekkelt og trist for de stakkars damene....

Om det er så jævla synd på disse Thai-damene så ta ansvar og bli sammen med en av de mennene, så Thai-dama kan dra hjem. Da gjør du en god gjerning i stedet for å sitte på et nettforum og rakke ned på andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at det er snille menn som er altfor sjenerte og tilbaketrukne til å lykkes på datingmarkedet utenfor internett.

Anonym poster: df9015cdb853a71072a65cddb6871f18

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min er sammen med en thai dame som er minst 20 år yngre, hun var sammen med en typisk superhot thailandsk player som hadde 578 damer eller noe og tre barn med ham og var nok så såret i kjærligheten eller over ham at hun i neste instans satset på å få familien til norge heller med en trygg mann. Jeg tenkte på liknende vis etter en liknende eks og traff en snill mann. Det er ikke så unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med norske damer som utenlandske menn?

Er ikke det ekkelt damer?

Er det fordi ingen norske menn vil ta i de?

Jeg tenker grunner er nokså like for begge kjønn. Dette er ikke noe mannsfenomen at en får utenlandsk partner. Historien forteller det først var norske kvinner som satte fart på blandingspar. Nå er asiater svært like oss i kultur . Det er mye mer likhet mellommenn asiatiske kvinner og norske menn enn muslimske menn og norske kvinner . Nå ha ikke jeg noen asiatisk partner. Jeg har mye med både menn og kvinner fra hele verden og vil si asiater er svært like oss. De er et vennligsinnet folk som jeg ser opptil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes norske menn som ikke er bra for thaidamer. Det finnes langt fler utenlandske menn som ikke er bra for norske kvinner . Vet dere hva. Mange søker ut av ensomheten på denne måten for de ikke er perfekte og mangler rett og slett utsendelse. De kan være litt overvektige. De er snille menn som i noen tilfeller blir utnyttet av thaidamer som sender hele hans inntekt til thailand . Målet deres kan være å søke forsørgelse av mor og far der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at de mennene som er sammen med thai damer takler den jævlige gneldringa jeg. Jobber sammen med ei sånn, det skjærer i marg og bein når hun snakker. Var sammen med 3 thaidamer på cafe en dag, jeg orket ikke støynivået og den høylytte kaklinga med gneldrestemmer, fikk hodepine av hele greia.

Anonym poster: 7fea8d8a0274c66199b6e2118cfd038f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Hun så jo ut som Pamela Anderson! Hvem sier at norske kvinner vil ha mindre sex enn thailandske eller russiske kvinner? Skjønner ikke hvor hun får det fra...

Anonym poster: 5a7b43fd32a9a232087beeca9f3172aa

Det sto jo noe om å være stille og gjøre som mannen sier, også..

Viktig å ta med alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...