Gå til innhold

Skryteboka


Madison_00

Anbefalte innlegg

Følte jeg trivdes litt for godt i de to trådene "Hva har du spist i dag?" og "Har du trent i dag?" så da bestemte jeg meg for å opprette en dagbok i stedet :danse: Her vil jeg skrive hovedsaklig om mat, men også trening og sikkert litt annet innimellom.

Jeg er 24 år gammel, og målet mitt med trening og sunt kosthold er hovedsaklig å være sunn, energisk, i godt humør og få bedre immunforsvar :skya: En bikiniklar kropp er en fin bonus, spesiellt siden det er sesong omtrent året rundt her vi bor! Jeg skal ikke ned i vekt.

Advarsel: Jeg har bodd for lenge utenfor Norge til at jeg har et eneste snev av jantelov igjen i meg, så jeg har lett for å skryte masse av meg selv ;)

Endret av Madison_00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært syk noen dager nå, så det har blitt alt for lite, og alt for usunn mat. Helt utrolig for fort jeg kjenner at humøret synker og kroppen føles som en søpplebøtte etter litt frossenpizza og chips! Da kjenner jeg hvorfor jeg la om livsstilen, og får nytt pågangsmot! Så i dag er jeg tilbake for fullt. Ingen trening enda, tror ikke det blir før etter helgen, men har iallefallspist:

Frokost: 1 Knekkebrød med ost og kalkunskinke, et eple og kaffe.

Lunsj: En neve havregryn med melk, 1 banan og kanel. Grønn te.

Høres lite ut, men siden jeg fortsatt holder sofaen med mild sykdom trengte jeg ikke mer.

Til middag skal jeg ha salat med laks og egg, muligens quinoa. Har ikke prøvd quinoa før men fant det i den Skandinaviske butikken i dag, så det blir spennende å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble salat med egg, laks og quinoa som planlagt. Kjempegodt og passe mektig! I tillegg hadde jeg et ekstra knekkebrød med organisk peanøttsmør og banan etterpå, fordi jeg hadde så lyst på noe...

Kom over denne siden i dag, som jeg må dele: http://www.katheats.com/kaths-tribute-to-oatmeal Fin blogg, og spesiellt imponert over samlingen av havregrynsoppskrifter. Gleder meg til å prøve flere av overnight oats oppskriftene, hvilket minner meg på at jeg skal gå å gjøre istand morgendagens nå! Tenker litt eksotisk - ferskenyogurt og kokos, namm :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Overnight oats med 0% sukker/fett fersken yogurt og skummet melk + tørket kokkos. Kaffe.

Mellom: Eple.

Lunsj: Eggehakk med cherrytomat og fetaost. Grønn te.

Mellom: Pære og knekkebrød med makrell i tomat.

Middag: Hjemmelaget Thai Green Curry med kylling og basmati ris. Cola zero.

Lørdagskos: 150 gram smågodt og en neve potetchips :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen:

Frokost: Overnight oats med jordbæryogurt og skummet melk. Kaffe.

Mellom: Eple, pære og grønn te.

Lunsj: En neve ris (med soya), en neve grønn salat og en halv neve biffkjøtt (grillet). Vann.

Mellom: Halv kurv jordbær med 3 ss vaniljekesam. Grønn te.

"Middag": 1 knekkebrød med makrell i tomat, 1 med skinke og agurk. 2 cherrytomater. Vann.

Kvelds: 1 banan og en ss organisk peanøttsmør.

Glad jeg har blitt flinkere til å drikke vann. Kjedespiste litt i går, men ganske fornøyd uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregryn med melk, banan og jordbær. Kaffe.

Mellom: Eple og pære. Grønn te og vann.

Lunsj: Grønn salat, to eggemuffins (posjonsomeletter i stekeovnen), to miniagurk og to cherrytomater.

Mellom: Eple og 3 mandler. Grønn te.

Middag: Grønn salat med biffkjøtt, tomater, mais, agurk, bokhvete og en liten teskje balsamic vinegar. To glass Cola Zero.

Kvelds: Sjokoladepannekake av havregryn, egg, sukkerfri instant sjokoladepulver, quark og tørket kokos. Nam :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: 2 eggemuffins. Kaffe.

Mellom: 2 never blåbær og 2 never bringebær, 3 ss vaniljekesam. Et eple. Grønn te.

Lunsj: En neve sushi ris og en pakke instant miso. 1 knekkebrød med makrell i tomat og 1 med organisk peanøttsmør + banan. Vann.

Mellom: Eple og tre dadler. Grønn te.

Middag: Wok av brokkoli, blomkål og gulrot, med tacomarinert kyllingstrimler. Vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har vært lenge borte nå. Reise, sykdom og atter sykdom. Har holdt meg ganske bra i tøylene, men treningen har vært nedprioritert. Det MÅ gjøres noe med - ikke lenge til sommeren nå! Her er dagens:

Frokost: Knekkebrød med ost og skinke, grønn te.

Mellom: Eple og grønn te.

Lunsj: Knekebrød med makrell i tomat. Grønn te.

Mellom: Yogurtdrikk med eksotisk frukt.

Middag: Grønn salat, kikerter, kyllingfillet, fetaost og balsamicodressing. Sitronvann.

Kvelds: Brødskive med skinke. Fruktsalat av kiwi, plomme og blåbær med en ss gresk yogurt. Sitronvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen løping i dag heller, smekk på fingen. Er så vanskelig å komme seg ut når det virkelig fosser ned ute. Skal det aldri ta en pause? Dette må være det værste med å bo i Spania. Er det ikke sol og varmt, som det heldigvis er 320 dager i året, så sprutregner det. Siden jeg nekter å løpe på mølle, så blir det mye å ta igjen for når bakken blir tørr. Det er sikkert.

Men, superkroppen blir til på kjøkkenet har jeg lest, så her er dagens mat:

Frokost: Overnightoats med 2 ss gresk sitronyogurt, 3 ss skummetmelk, blåbær og kiwi. Grønn te.

Mellom: Eple og grønn te.

Lunsj: 1 fullkornsknekkebrød med makrell i tomat (nesten halvparten av fettinholdet til den fra stabburet!) Banan og vann.

Middag: Grønn salat med en boks tunfisk i vann, ett egg og kikerter.

Kvelds: Smoothie av 2 bananer, 1 ss sukkerfritt sjokoladepulver, et glass skummetmelk.

Kos: En kiwi og et glass Cola Zero.

Endret av Madison_00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Ovnsbakt ommelett av 2 egg, cherrytomater, mais og en klype ost. Vann og kaffe.

Mellom: Et eple og Cola Zero.

Middag: Kylling nuggets laget med havregrynsmel og sesamfrø, spinatmos.

598832_10152646322180607_1038695667_n.jpg

Kvelds: Et fullkornsknekkebrød med makrell i tomat, en ss organisk peanøttsmør og en banan.

Kos: Et glass rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 3 ss gresk yogurt, 1 fullkornsknekkebrød med makrell i tomat (den magre, fortsatt) og vann.

Lunsj: Speilegg på grovbrød. Grønn te.

Mellom: 3 skiver lett Gouda ost.

Middag: Grønn salat med stekt sjampinjong og kikerter.

Kvelds: Smoothie av 1/2 eple, 1/2 grapefruit, 3 kiwi, 2 ss gresk yogurt og en liten dobbel 0% drikkeyogurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...