Gå til innhold

Ønskeliste

HanneB

Anbefalte innlegg

Hvem bestemmer hva dere skal ønske dere? Er dere sammen om å bestemme eller er det bruden som bestemmer?

Sambo er litt lite engasjert i dette og det begynner å irritere meg.

Vi har bodd sammen i 4 år og har jo det meste av hva vi trenger (+ at vi begge har arvet div servicer etter våre foreldre som har gått bort), men det er likevel en del ting jeg kunne tenke meg å bytte ut. F.eks middagsservice på kjøkkenet, nye vinglass, kaffeservice osv.

Noe som liksom er "oss" ikke bare arvede ting

Mister litt "gløden" og greier ikke helt å sette meg ned på egenhånd å bestemme noe som jeg mener begge burde delta i......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skrevet ønskelista hos oss, også har jeg sagt at han får si ifra hvis det er noe han ønsker å ha med, eller hvis det er noe han er uenig i at vi ønsker oss. Foreløpig har jeg ikke fått noen innspill.

Han skal imidlertid være med når vi skal sette opp ønskeliste hos Glasmagasinet og Til Bords. Han skal også være med å ta ut nytt servise til å ha på kjøkkenet som vi kan ønske oss deler til. Når han først er med i butikken kommer han med meningene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte sammen opp ønskelisten, men det var nok jeg som kom på flest ting vi kunne/burde ønske oss. Men vi diskuterte sammen hva som burde stå der og var enige om den. Ønskelisten hos Glassmagasinet laget vi 100% sammen, og vi plukket ut servise sammen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har High Fi dilla og mener at dersom man kan ønske seg sølvbestikk så bør man også kunne ønske seg sølvkabler (til stereoanlegget) til bryllupet...hehehhee.... synd for han at vi ikke sparer på sølvbestikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har satt op listen i felleskap. Alle gaver til bryllupet får vi jo sammen, og da må vi jo sammen finne ut hva VI ønsker oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som er "ansvarlig" for ønskelisten. Eller dvs. det var jeg som startet å skrive opp, så det er jeg som tilfører listen evnt. ønsker som dukker opp. Han er ikke så flink til å komme på ting.

Service, bestikk, glass osv. skal vi selvsagt plukke ut sammen. Vi skal ta en tur i sommer tenker jeg, for å se hva vi ønsker å begynne å spare på.

Det er nok jeg som vet best hva vi trenger, men jeg hører jo man han før jeg fører det opp på listen selvsagt.

Vi skal nok sette oss ned sammen å gå gjennom alt når det nærmer seg. Noe stryker vi, og noe føres til. Jeg skrev opp elektrisk tannbørste x 2, men dette er noe han ikke trengte sa han. Så da får jeg jo stryke det da. Har ikke gjort det enda da men :wink::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem bestemmer hva dere skal ønske dere? .....Vi har bodd sammen i 4 år og har jo det meste av hva vi trenger .....

Vi har bodd ilag i vel 11 år og har også "alt" man kan trenge. Min bedre halvdel har også vært litt ambivalent mht hva vi ønsker oss og sa at "du finner vel ut hva vi trenger hm?" .....men jeg syntes han ikke skulle slippe så "lett" unna og her forleden kveld satt vi oss ned og gikk gjennom hva vi _nøyaktig_ ønska oss/trengte. Og, etter litt dikkedaring kom fram til hva og HVOR vi skulle legge ut gaveliste m.v.

Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt grådig mange diskusjoner rundt hva vi skal ønske oss, ikke bare oss i mellom men også (av en eller annen grunn) med min tilkomne svigermor(!)...

Etter veldig mye frem og tilbake har vi havnet på "bidrag til garasje" som eneste ønske.

Vi har det vi trenger og vel så det av løsøre; får vi flere fat, servise, bakeboller, gryter, glass osv. nå må vi enten bygge ut eller legge det på loftet. Tror det siste er det mest realistiske alternativet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dert er vel jeg som er den mest aktive på den fronten, men det er mest fordi han har fantasi som en frosk!! Han kommer rett og slett aldri på noe som helst. Før bursdagen hans klarer han aldri å komme på en eneste ting han ønsker seg bortsett fra "Deg, vennen min! :hjerter2:" og det er jo veldig søtt, men... Frustrerende!! Hehe!

Servise og glass og bestikk har vi selvsagt blitt enige om, men resten har jeg funnet på og klarert med ham før jeg har skrevet det på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nevnt noen ting som han har lyst til å ha på ønskelista, og vi har blitt enige om hvor mange tallerkener, glass og bestill vi ønsker oss, men resten har jeg skrevet opp alene. Men jeg har nevnt det for han i ettertid, og han har ikke protestert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde den sammen! Var rundt og kikket etter servise og andre ting sammen, og satte opp liste. Det var faktisk brudgommen som fant serviset først. Men det kan jo ha med interessen også da, han liker å lage mat og ha selskaper, og da må man nødvendigvis være litt interessert i kjøkkenutstyr o.l. også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget den sammen, men jeg har nok bidratt mest med nye ideer og han har "blitt enig" :ler: ............... og lagt den på nett og sånt da, flinke vennen min :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har satt opp listen vår i fellesskap, men jeg har mer enn en gang fortalt svigers at det trenger vi ikke å ønske oss, for det har vi allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som dette er noe vi jentene styrer mest med ja....i likhet med det meste annet til bryllupet kanskje?! Min kjære var riktignok med på Til Bords, men hadde det vel ikke overvettes moro der. Men han var flink og plukket ut nytt kjøkkenservise :) Han synes nok forøvrig at jeg hadde en vel omfattende liste til slutt, men etter å ha sett gavebord med stor overvekt av kakespader og ostehøvler i sølv(som vi ikke ønsker oss), vil jeg heller gi folk nok å velge i. Lista vår er dermed en skjønn forening av servise, bestikk, glass, soveposer og diverse fra Elkjøp. Det er moro å gifte seg av så mange grunner :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge bidratt med det vi ønsker oss mest. Jeg vil ha bestikk og duker, han vil ha vedkløyver.... :roll:

Hver sin lyst, så begge deler finnes blandt ønskene våre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ut av ønskene i sammen, det ble noen timer hos Glasmagasinet, Duka og lignende butikker før vi fant skikkelig ut av ting. Var nok jeg som skrev ned listene og sørget for å levere dem og sånn, og hadde det meste i hodet også.. Men han var absolutt med hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...