Gå til innhold

Aleneforeldre og mors/farsdag?

Fremhevede innlegg

Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg pleier å lage istand med kake og fortelle sønnen min at han må kjøpe gave til meg. Han får penger og velger blomsterhandler og kjøper en bukett til meg.

Så koser vi oss hjemme som andre familier.

Dropp dette "stakkars meg" greiene som ikke har familie lenger. DU HAR DET. Du og barna dine er familie.

Det kunne aldri falt meg inn å si at ungene mine skal kjøpe gave til meg. morsdag er noe handelsstanden har funnet på.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kunne aldri falt meg inn å si at ungene mine skal kjøpe gave til meg. morsdag er noe handelsstanden har funnet på.

Mother's Day har eksistert siden tidlig på 1900-tallet, og ble forsøkt innført rundt midten av 1800-tallet.

Skrevet

Og der er vi forskjellige. Noen har også barn som er større og som får med seg dette selv. At du ikke vil ha gave får gjelde for din familie, så kan vi som synes det er greit med gave få lov til å få det ;)

Anonym poster: ba0b4788a1f9797fc87e2f8697cc849d

Skrevet

Mother's Day har eksistert siden tidlig på 1900-tallet, og ble forsøkt innført rundt midten av 1800-tallet.

Men vi kan vel si at denne dagen, som så mange andre dager har blitt en kjøp ditt, kjøp datt- dag, noe handelsstanden vet å fore oss med.

Vi trenger ikke kjøpe noe for å hedre mor.

Den har på en måte mistet mye av sin glans , blitt noe billig noe , med alle annonsene som lyser mot oss av dårlig skjult profitt.

Underforstått:"Mor fortjener det beste og kjøper du ikke det er du ikke glad nok i din mor"

Anonym poster: 9f4c18d95eeb46acecf2d5e48cbaffbe

Skrevet

Men vi kan vel si at denne dagen, som så mange andre dager har blitt en kjøp ditt, kjøp datt- dag, noe handelsstanden vet å fore oss med.

Akkurat det er jeg enig med deg i, men sånn er det jo med alt annet også. Jula er ikke noe handlesstanden har funnet opp, selv om de har så godt som overtatt den.

Skrevet

Burde ikke en tiåring klare å dekke på et frokostbord og trakte kaffe uten at alt er gjort i stand på forhånd?

Anonym poster: 0f443915356bce6cea2268a5e48d309b

Tenkte jeg og......min både bakte kaker og stekte vafler på egenhånd da h*n var på den alderen.

Skrevet

Akkurat det er jeg enig med deg i, men sånn er det jo med alt annet også. Jula er ikke noe handlesstanden har funnet opp, selv om de har så godt som overtatt den.

Du har et poeng der. men da er det fint å sette skille et sted.

Julen har jo alltid vært det lille ekstra, kanskje mere tidligere enn nå da det var større kontraster.

Julen og bursdager sitter jo i ryggmargen på de fleste og man ønsker å handle.

Morsdagen må handelsstanden minne oss på det ser vi år etter år, det sitter ikke i ryggmargen, ikke enda..

Anonym poster: 9f4c18d95eeb46acecf2d5e48cbaffbe

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg tenker at hvis man skal markere en slik dag, så må det være barna (evt sammen med far) som gir mor litt ekstra oppmerksomhet. Ikke dyre gaver, men bare kaffe/frokost på senga eller baker en kake. Slik er jeg vant til hjemmefra. Selv er jeg ikke opptatt av slike markeringer i det hele tatt, så her går dagen forbi som en hver annen. Kommer aldri til å feire det med mindre barna tar initiativ til det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...