Gå til innhold

Aleneforeldre og mors/farsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere andre som er aleneforeldre å markere mors/farsdagen på noe vis?

Merker jeg synes det er sårt når venninner snakker om at de skal ut å spise sammen hele familien, og mannen har fiksa ditt og datt til dem osv... =\

Tips til hvordan jeg kan ordne en fin dag for meg og datteren uten at det blir rart siden det liksom pleier å være pappaen som fikser mye til morsdag og omvendt?

Anonym poster: 7ea54160bc860c9b4124f98f967c683d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir du gave på vegne av datteren til faren hennes? Det kan være et fint sted å starte, så får du kanskje noe tilbake til neste år. :) Hvis han er i live da.

Skrevet

Gir du gave på vegne av datteren til faren hennes? Det kan være et fint sted å starte, så får du kanskje noe tilbake til neste år. :) Hvis han er i live da.

Vi har vært fra hverandre i to år, han fikk gave i fjor og året før uten at han ga noe tilbake.

Jeg vet han husket morsdagen, for han fikk ta med seg jenta på middag hos sin egen mor den dagen selv om det var "min" helg.

Men ellers var det et fint tips, takk :)

Anonym poster: 7ea54160bc860c9b4124f98f967c683d

• Liker 1
Skrevet

Bak en kake og kos dere med den. Ungene syns nok garantert ikke det er rart, bare koselig!

Skrevet

Her lager jeg boller, så koser vi oss, og barna gir meg kort som de tegner selv :-) det er ikke far som skal feire mor, det er barna! Noe annet er hva butikkene legger opp til... ;-)

Boller & kort, det er tingen.

• Liker 6
Skrevet

Jeg sender gutten min med en kamerat på senteret i dag, han har fått litt penger av meg siden han sa han ville gi meg noe til morsdagen. (De hører jo om morsdag i barnehagen, så han har plukka det opp selv). Har også sagt at han vil lage kort, så på lørdag skal vi lage kort sammen, jeg til min mamma og han til sin ;)

På søndag kommer vi til å lage muffins, boller eller kake eller noe sånt og kose oss sammen, jeg og han som er hovedgrunnen til at jeg kan feire morsdag (Ja, jeg vet pappaen var med på prosessen :P), du trenger ingen far for å feire morsdag, og heller ikke omvendt :) Som Dalila sier, det er barna som feirer mor, ikke pappaen :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ordnet gave til alle "merkedager" (jul, bursdag, farsdag) fra sønnen min til faren hans, men det kommer ingenting i retur. Jeg er litt uenig med Dalila, jeg tenker at jeg ved å hjelpe ungen å markere disse dagene, viser at jeg også setter pris på ham som far til mitt barn.

• Liker 1
Skrevet

På kvelden før morsdag legger jeg pålegg på et fat i kjøleskapet og skjærer opp brødskiver slik at hun kan dekke på frokostbordet. Kaffetrakteren og vannkokeren er klar slik at hun kun trenger å sette i kontakten.

Hun gir meg morsdagskort/brev som leses og beundres i sengen etter å ha "vekket" meg. :)

Hun er veldig glad i cupcakes og det lager vi på formiddagen og spiser det som dessert etter middag som hun har laget med "litt" assistanse fra meg.

Vår årlige jentedag (som er ca 1 gang i mnd) faller selvsagt på denne dagen og da ordner vi hverandres hår og maler hverandre så vi blir sååå fine begge to.

Hun er etterhvert blitt så flink at nå føler jeg meg faktisk fin etter at hun har gjort sitt. ;)

Vi er veldig fornøyde begge to når hun på kvelden går i seng. :)

Hun er forresten 10 år.

Anonym poster: cafbf8f7c868c9c95f1f3a018db183c8

• Liker 6
Skrevet

Merker jeg synes det er sårt når venninner snakker om at de skal ut å spise sammen hele familien, og mannen har fiksa ditt og datt til dem osv... =\

Tips til hvordan jeg kan ordne en fin dag for meg og datteren uten at det blir rart siden det liksom pleier å være pappaen som fikser mye til morsdag og omvendt?

Litt på siden av spørsmålet, men jeg er helt uenig i at det er pappaen som skal fikse og ordne (selv om vi har en pappa i hus). Dagen er ikke mye verdt for meg hvis det ikke kommer spontant fra ungene selv. Enig med Dalila, boller og kort er tingen! Eller bare kaffe på senga og en tegning. Det er det jeg ønsker meg til morsdagen, i alle fall, ikke at pappaen skal styre med middag og gaver.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ordnet gave til alle "merkedager" (jul, bursdag, farsdag) fra sønnen min til faren hans, men det kommer ingenting i retur. Jeg er litt uenig med Dalila, jeg tenker at jeg ved å hjelpe ungen å markere disse dagene, viser at jeg også setter pris på ham som far til mitt barn.

Jeg ordner også, sammen med guttungen en liten ting til jul, bursdag og farsdag. Har til dags dato (snart to år siden bruddet) ikke fått noe tilbake. Han sier takk og setter pris på det altså, men han gir ikke noe tilbake, og det er OK, det får være hans valg.

Jeg regner med at dess eldre mini blir, dess mindre involvert blir jeg i dette, men fram til han ønsker å fikse det selv legger jeg til rette for at han skal få markere disse dagene, nettopp fordi jeg setter pris på han som far til mini.

• Liker 1
Skrevet

Her så koser jeg meg med barna denne dagen, vi lager noe god mat og baker noe sammen.

De lager gjerne kort til meg og. Største hjelper da minste med dette.

I begynnelsen laget jeg kake med barna og de laget kort til far da det var bursdag og farsdag.

Nå gjør vi det ikke lenger da de har for lite kontakt med far. Men skulle de ønske å lage kort, og sende det, så skal jeg sefølgelig hjelpe de med det.

Skrevet

Vi markerer ikke morsdag, men hvis ungene har lyst å gjøre det når de blir litt større, er det selvsagt bare hyggelig. Nå er de så små (2 og 4 år) at det blir uansett i prinsippet jeg som ordner til meg selv ;)

Anonym poster: 8946c5c38a90c9d4b96b682011546047

Skrevet

Tidligere hjalp min mor dem med å lage kort og en gave. Så gikk vi gjerne ut alle sammen for å spise middag. Jeg satte også pris på min mor denne dagen ;)

Nå er de så store at de fikser det selv. Spør om penger og kjøper en liten gave til meg. Spise ute gjør vi fortsatt - 3 generasjoner.

De får også lov til å kjøpe gave til far på farsdag, men han har aldri tatt seg bryet med å gjøre det samme tilbake. Tenker som så at det er hans tap når ungene legger merke til det, noe de nå har gjort. Jeg vil uansett ikke synke ned til det nivået, her er det barnas ønsker og følelser som teller.

Anonym poster: ba0b4788a1f9797fc87e2f8697cc849d

Skrevet

Er det noen som har noen gaveideér til morsdagen, i et tilfelle som dette hvor mor og far er skilt?

Barna er litt for små til å kjøpe helt selv.

Skrevet

Jeg pleier å lage istand med kake og fortelle sønnen min at han må kjøpe gave til meg. Han får penger og velger blomsterhandler og kjøper en bukett til meg.

Så koser vi oss hjemme som andre familier.

Dropp dette "stakkars meg" greiene som ikke har familie lenger. DU HAR DET. Du og barna dine er familie.

• Liker 2
Skrevet

På kvelden før morsdag legger jeg pålegg på et fat i kjøleskapet og skjærer opp brødskiver slik at hun kan dekke på frokostbordet. Kaffetrakteren og vannkokeren er klar slik at hun kun trenger å sette i kontakten.

Hun er forresten 10 år.

Anonym poster: cafbf8f7c868c9c95f1f3a018db183c8

Burde ikke en tiåring klare å dekke på et frokostbord og trakte kaffe uten at alt er gjort i stand på forhånd?

Anonym poster: 0f443915356bce6cea2268a5e48d309b

• Liker 2
Skrevet

Det er fastelaven på søndag, så lag boller med krem og kos dere sammen. Kanskje gå ut og plukke kvister dere kan pynte med ;)

Mine barn lager tegning til meg, på min oppfordring ;) Kjempe hyggelig!

Skrevet

Er det noen som har noen gaveideér til morsdagen, i et tilfelle som dette hvor mor og far er skilt?

Barna er litt for små til å kjøpe helt selv.

Et kort/tegning fra barna og evt. en blomst/plante spm barna har valgt ut til mor? :)

Anonym poster: 95c95ca84d34886971264a6904fdb57d

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Det er da ikke faren som skal feire mora, men barnet. La henne lage et kort og så baker dere kake sammen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har virkelig ikke sans for mors- og farsdag så her blir ingenting feiret. Eller rettere sagt. Jeg legger ikke opp til det og ungene får heller ikke penger for å kjøpe noe til meg eller til eksen.

Anonym poster: 4113d2f96cbc01075424308262d12778

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...