Gå til innhold

Beskriv din fantastiske mor!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en tråd om fedre som jeg leste for en tid tilbake. jeg synes det er så koselig å lese om andre sine mødre, hva som gjør dem spesielle og hvorfor man er glad i de. Så kom igjen, del historier om din fantastiske mor!

Anonym poster: 3614b26062cd5fbbf3ffcba9e9080c09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor er ikke fantastisk, så nei.

Anonym poster: 480af4c6b6095ed48c5ba50630413031

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt fordi hun er gla i meg og ville dødd for meg? omsorgen?

Skulle ønske hun hadde forbedret meg og dyttet meg litt mer ut i verden enn det hun holdt på med. Jeg har alltid sett mer opp til min far, hovedsaklig på grunn av at vi er mer like personlighetsmessig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange ting å si om min mor:

Min mor er ei stødig dame som ikke lar seg rokke - den mist fisefine personen jeg kjenner. Dette var utrolig plagsomt da jeg var en rebelsk tenåring, men jeg tror oppdragelsen hun gav meg gjorde meg til en vennlig person. Hun er veldig kunstnerisk og eksentrisk, så hun har introdusert meg for kunst og musikk. Hun har herdet meg på mange områder, og om jeg gjør noe hun mener er galt er hun ikke redd for å si i fra.

Selv om hun kan være streng, er hun en veldig omsorgsfull person som bryr seg om andre. Hun står opp for urettferdighet og har mange saker hun kjemper for. Dette overfører hun i hjemmet, så jeg føler meg veldig elsket. Det jeg skulle ønske var at hun prioriterte seg selv mer. Hun har en ramsalt humor også, noe jeg elsker. Hun er en høy, mørk og vakker dame som har fått veldig mye oppmerksomhet fra andre menn, selv i en alder av 50. Jeg skulle ønske jeg hadde arvet litt mer av hennes gener. Men hun har integritet og håndterer det veldig bra. Jeg skulle bare ønske hun prioriterte seg selv mer.

Anonym poster: 7c2b8e49fd4fb9e9ec3cd2f4cfb51acd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er i alle fall fantastisk masete, det skal hun ha... :fnise:

Men seriøst, hun er en ok dame som alltid prøver å gjøre sitt beste. Full av initiativ, hun planlegger og styrer. Og overstyrer, ikke minst.

Men jeg overveldes ikke av varme følelser, til det har det skjedd for mye rart, og jeg foretrekker å holde litt avstand. En ting er jeg likevel sikker på: hun har gjort så godt hun kunne og fortjener honnør for det.

Anonym poster: 95d4460d7c87edb7997ce9adec2167c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammaen min er ei herlig lita dame, gla og tålmodig men kan bli rasende om hun opplever stor urettferdighet på andres vegne. På baby bilde av hun er hun en chubby liten gla baby, på bilde av hun som 20 åring er hun en nydelig skjønnhet .Hun tar ikke to cent for å si i fra på en skikkelig måte om folk piller hun eller andre på nesen. Hun fikk 4 barn og meg som er en appåklatt fikk hun sent i livet så min mor er godt over 60.

Når jeg var liten var det intet så smakte så godt som mammas kakao, spesielt om hun hadde laget eggerøre og vi spiste god kvelds etter vi hadde lekt ute i snøen hele dagen, for ja min mamma er ei leken dame. Hun elsker bløtekake, the kelly family og Åge Alexandersenog har aldri skjønt seg på verken mobil telefon eller facebook. Jeg har aldri noensinne sitt hun full og det eneste jeg har sitt hun har nippet til er små glass av baylis, det verste banneordet jeg har hørt hun si er ”søren”. Hun er nordnorsk og flyttet til vestlandet for å slå seg til ro med min far, det er kanskje noe av det vanskeligste hun har gjort da det på den tiden var ekstremt mye fordommer mot nordlendinger på min hjemplass. Jeg ser i øynene hennes at hun er glad i meg, men det er svært sjelden hun har sagt det men det har aldri manglet på omsorg selv om hun pga sykdom har hatt manglende resurser fra tid til annen å vise det. Når jeg besøker hun stikker hun alltid en 500 lapp ned i lommen på jakken min når hun tror jeg ikke ser det. Så går hun av og til med ei spy grønn hue som er så stygg at jeg har lyst å sette fyr på den, vi har prøvd å kjøpe ny til hun men ingenting nytter, (jeg tror muligens jeg har fått en del av staheten og jeg bryr meg ikke hva du mener, jeg synes denne er fin holdningen av hun både på godt og vondt)

Alt i alt selv om sykdommen hennes på mange måter har gjort at jeg har følt jeg aldri har blitt skikkelig kjent med henne, så er jeg fantastisk glad for at jeg har fått utdelt henne som mor. For hun er verdens beste mor :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen min er verdens beste! Ho er virkelig forbildet mitt på korleis eg vil bli som mamma. Likar æ å kalle henne for omsorgsetaten, ho har omsorg for alle rundt seg! Leiken, lett å prate med, raus og inkluderande. Ser virkelig opp til måten ho takla tilværelsen på etter at pappa døde av kreft, etter over 30 års samliv, nei mamma er ei klippe i livet mitt <3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er den beste i hele verden! Hun har støttet meg gjennom en tung tid med psykisk sykdom og det som er. Hun stiller alltid opp. Skulle ønske folk generelt behandlet henne bedre. Snille folk blir så lett utnyttet. :(

Anonym poster: ec134b92cef8c1a3f713af1989e79d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er verdens beste! Hun fikk vår lille familie vekk fra en voldelig og alkoholisert far, og bygde oss alle opp igjen. Hun var alltid "streng" i oppveksten, når det gjaldt lekser, innetider og andre regler. Samtidig var hun alltid åpen for innspill og vår mening om ting. Vi fikk en del ansvar også. Mange ganger ønska jeg meg en mamma som var litt slakkere når det gjaldt rammer og regler, og misunte venninnene mine som hadde det omtrent fritt. I dag er jeg veldig glad for den omsorgen, engasjementet og kjærligheten som lå bak. Vi hadde lite penger da vi vokste opp, men vi gjorde så mye morsomt sammen. Skiturer, matlaging, vannmaling, håndarbeid, turer i nærområdet, besøk hos kjente, vi leste sammen, vi spilte spill. Hun engasjerte seg veldig i lekser og oppfølging av barna sine, jeg er så takknemlig for det.

Hun jobba mye, men tiden vi mistet i ukedagene tok vi igjen i helger og ferier. Vi dro aldri langt på grunn av økonomi, men jeg misunte aldri de som var i utlandet hver sommer. Hun var og er et forbilde for meg, jeg så at voksne måtte arbeide og jeg hadde samtidig en tilstedeværende mor. Hun er fortsatt til stede, og stiller opp når jeg trenger henne. Om det så er å bo hjemme i en liten periode når det ble slutt med samboeren, eller noen å prate med når man har en dårlig dag. Vi ler sammen, og vi prater om alvorlige ting sammen. Hun er samfunnsengasjert, og er veldig opptatt av det hun brenner for. Det har alltid vært inspirerende.

Hun har lært meg mye, og lærer meg fortsatt mye. Jeg vet at alle synes sin egen mor er best, men jeg fatter ikke hvor den dama har hentet styrken fra.

Anonym poster: ebd71e043fab37f1d654894bcde98570

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er en fantastisk dame, som alltid er der for oss, og en super mormor, men litt overbeskyttende noen ganger:) Hun lager fantastisk lekker og smakfull mat, som får tennene til å løpe i vann:)=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min er faktisk mitt største forbilde uten at hun er klar over det selv. Hun er egentlig ganske motsatt av meg, men jeg skulle virkelig ønske at jeg greide å være mer som henne.

Mamma er en av de mest jordnære personene jeg kjenner. Hun prater skikkelig "bondsk" og jeg har aldri i mitt liv møtt en person som greier å presse inn så mange ord med trykk på første konsonant som det hun greier. Fra jeg var bitteliten har hun tvunget meg og broren min med seg på turer i skog og mark i håp om at jeg en gang skulle begynne å elske villmarken like mye som hun gjør. Vi tok alltid alle postene på tur-orientering og fikk gull-pin på skigåing osv.

Hun er veldig utadvendt av seg, blid som dagen er lang, engasjert, snill og ikke minst et veldig flott medmenneske som virkelig setter alle andre foran henne selv. Jeg har ikke telling på hvor mange styrer hun har vært med på i forbindelse med skole, svømming, håndball, fotball, dans osv.

Mamma er den eneste personen som greier å se når jeg er lei meg og hun vet akkurat hva hun skal si for å få meg til å føle meg bedre eller ta et oppgjør med problemet om nødvendig. Hun er veldig følsom av seg og er veldig opptatt av at man skal vise følelser. "Bare gråt om du føler deg lei deg, Fash! Det er deilig å gråte og ikke farlig i det hele tatt. Det er derimot sunt og få luftet tankene og sinnet sitt litt."

Dessuten er hun er mester på kjøkkenet og mamma sin Lasagne pluss kaken hennes med sjokoladetrekk er verdens beste!

Jeg er veldig glad i mammaen min! :hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammen min er død.

Min og. Men hun var visst veldig flott og morsom.

Anonym poster: 37f100af4aba5dae1ae11d5fe450a1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor er ikke fantastisk, så nei.

Anonym poster: 480af4c6b6095ed48c5ba50630413031

Ikke min heller.

Anonym poster: c9104ac73c0876ce010e2f2414347f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma var sær og alt for mye rett fram. I unge år så ble jeg ofte såret og holdt meg unna i lengre perioder. Skjønte etter hvert at det var pga sin oppvekst og sitt liv som voksen. Hun har aldri fått noe lettvint og måttet kjempe seg til hver ting. I voksen alder så forstår jeg mer hva som formet henne og hvorfor hun var som hun var. Hun er glad i meg og vil mitt beste. Hun viser det på mange måter. Den krasse tunga hennes kommer med på kjøpet. Jeg beundrer henne for hennes kampvilje og for å aldri ha gitt opp. For å kjempe for et liv for familien. Jeg måtte bli voksen før jeg så og skjønte. Er uendelig glad i henne.

Anonym poster: c7d7688cdbe60fb69893bee1e16a995c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er verdens beste! Var bare 20 da hun fikk meg, så har alltid vært ung mor, og litt venninnete. Hun har vært streng på innetider og oppdragelse, men raus med oppmerksomhet, omsorg og har alltid stilt opp for meg. Mamma kan ordne og fikse alt, kan alltid ringe henne for råd, støtte og praktisk hjelp. Snakker sammen flere ganger hver dag. Og hun er en flott og engasjert mormor.

Anonym poster: 3c8f7c50e06e2bcb80d919c4d9cc4219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...