Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 inspirert av "samboere og fising" tråden vil eg no ta opp eit problem. Daten min fise stille fiser, men de lukter så jævlig at folk flytter seg fra oss. Eg brekker meg nesten, og han fise i bilen, på resturang, køa på rimi osv. Han viser ikke tegn til å merke det, men det er heilt grusomt. Eg lurer på om han har en slags intoleranse eller problemer med magen sin, men hvordan ta det opp? En gang spiste vi mat og han slapp en jævlig en, jeg brakk meg og han unnskyldte seg. Han sliter vel med å holde seg, men da mä vel kostholdet endres..
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 Du får bare spørre om han har problemer med magen, og komme med kostholdsråd
leirbål Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Det kan være intoleranse, eller andre mageproblemer. Spør han på en fin måte neste gang. f.eks. "Jeg har lagt merke til at du har en del tarmgass, har du sjekket om det noe mat du ikke tåler?" Noen får hjelp av ulike midler de får kjøpt på apotek/ helsekost, andre må kutte ut ting i kosten. Det høres mest ut som intoleranse når det lukter så ille. Mange prøver 14 dager uten melk først, og ser om det hjelper. Det er en veldig vanlig intoleranse.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 Jeg fiser ille når jeg får i meg melk, er laktoseintolerant. Prøv å kutte ut laktose en periode og se om det bedrer seg. Er han mye oppblåst også, eller får vondt i magen? Anonym poster: 5209e736209d07bbca2a2146698e299f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå