AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Var det noen som så premieren? Hva syntes dere om psykologen som ble avslørt med navn og bilde? Var det riktig av tvnorge å ikke anonymisere psykologen? Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e
Gjest NozMonster Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 (endret) jeg tenkte ikke så mye over det da jeg så programmet, siden jeg bare antok at han måtte godkjenne det før det ble sendt på fjernsynet. Men nå på klokka 15-nyhetene, så sa de at han går rettens vei for å prøve å stoppe programmet som går på TVNorge i kveld.. jeg skjønner ikke helt det, i og med at det er reprise men... Jeg synes det er dårlig gjort å henge han ut, tross for hva han er skyldig i.. Ingen fortjener å bli hengt ut på den måten.. Endret 7. februar 2013 av NozMonster
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Jeg tenker på at de også straffer familien til mannen. Hva om han selv har barn? Hvordan er det for de å gå på skolen etter dette? Selvmordsfare osv. Anonym poster: b73ce0549a8a00259e95df9a27378008
Sugerøret Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Jeg er rar ,men synes det er helt greit at dømte pedofile blir presentert med navn og bilde. Dette er syke folk som misbruker,voldtar ,manipulerer barn. Hva om denne pedoen bodde i samme blokk som deg og dine barn? Ville ikke du vite at han var dømt for pedofili? Jeg synes enkelte folk ikke skal beskyttes,når de har gjort slike grove forbrytelser som voldtekt og mishandling av barn. Da har en mista retten til slik beskyttelse . 6
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 Jeg er rar ,men synes det er helt greit at dømte pedofile blir presentert med navn og bilde. Dette er syke folk som misbruker,voldtar ,manipulerer barn. Hva om denne pedoen bodde i samme blokk som deg og dine barn? Ville ikke du vite at han var dømt for pedofili? Jeg synes enkelte folk ikke skal beskyttes,når de har gjort slike grove forbrytelser som voldtekt og mishandling av barn. Da har en mista retten til slik beskyttelse . Hvorfor skal dømte pedofile behandles forskjellige fra dømte heterofile eller homofile? Bør ikke da også hetero og homofile bli hengt ut med navn og bilde? Ellers bør du slutte å bruke ordet pedo i denne sammenhengen, og forholde deg til hvilke handlinger som er gjort: nemlig overgrep. Fjerndiagnostisering er dessuten en uting, og det er ingen her som vet om mannen er pedofil eller ikke. Uansett er det handlingene han har gjort som er viktig, ikke hva slags legning han måtte ha.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 Hvorfor skal dømte pedofile behandles forskjellige fra dømte heterofile eller homofile? Bør ikke da også hetero og homofile bli hengt ut med navn og bilde? Ellers bør du slutte å bruke ordet pedo i denne sammenhengen, og forholde deg til hvilke handlinger som er gjort: nemlig overgrep. Fjerndiagnostisering er dessuten en uting, og det er ingen her som vet om mannen er pedofil eller ikke. Uansett er det handlingene han har gjort som er viktig, ikke hva slags legning han måtte ha. Ofrene hans er jo mindreårige. Derfor pedo. Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 Ofrene hans er jo mindreårige. Derfor pedo. Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e Den konklusjonen er dessverre ikke så logisk som du tror. Forskningen viser at de fleste barneovergripere ikke er pedofile. Dessuten så hadde denne fyren sex med en 15-åring, noe som ikke har NOE som helst med pedofili å gjøre. Dessuten er det ikke legningene til folk som gjør at noen begår overgrep. Det er f.eks. ikke grunnet heterofili at enkelte voldtar.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Jeg ser på reprisen nå. Ser ingen grunn til at Han fortjener anonymitet. Håper han råtner i fengselet i Kambodsja. At det går an å vær så syk i hodet sitt og utnytte fattige barn på det groveste. Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e 1
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Jeg ser på reprisen nå. Ser ingen grunn til at Han fortjener anonymitet. Håper han råtner i fengselet i Kambodsja. At det går an å vær så syk i hodet sitt og utnytte fattige barn på det groveste. Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e Ja, men dessverre bor han i Oslo. Og reiser vel sikkert bare til andre steder og fortsetter djevelskapen sin Hadde jeg fått tak i navnene på disse i nettverkene som finnes, så hadde jeg publisert dem alle med en gang og heller tatt straffen for det i etterkant. I dagens samfunn så spiller det ingen rolle om det hadde blitt slettet fra medier like etterpå uansett, for mange ville videresendt dokumentene rimelig kjapt 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Ja, men dessverre bor han i Oslo. Og reiser vel sikkert bare til andre steder og fortsetter djevelskapen sin Hadde jeg fått tak i navnene på disse i nettverkene som finnes, så hadde jeg publisert dem alle med en gang og heller tatt straffen for det i etterkant. I dagens samfunn så spiller det ingen rolle om det hadde blitt slettet fra medier like etterpå uansett, for mange ville videresendt dokumentene rimelig kjapt Du er nok ikke alene om å ville det. Det gjelder nok alle med barn. Jeg har sett trynet hans på løkka og kan bare forestille meg hvordan naboen ville reagert. Stor respekt for offeret som sto fram. Og politiet som jobber med det. Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 Du er nok ikke alene om å ville det. Det gjelder nok alle med barn. Jeg har sett trynet hans på løkka og kan bare forestille meg hvordan naboen ville reagert. Stor respekt for offeret som sto fram. Og politiet som jobber med det. Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e Jeg har ikke barn engang, men tror jeg kjenner like mye avsky for disse som mennesker med barn. Hadde jeg sett ham så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å skrike barnemishandlerl og spytte ham i tryne....og jeg er en person som virkelig hater mobbing og så langt det lar seg gjøre så vil jeg forstå begge sider av saken...men pedofile som faktisk begår overgrep kan bare råtne. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 At han får lov til å gå fri... Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #13 Skrevet 7. februar 2013 At han får lov til å gå fri... Anonym poster: 4f21612ba5deb731174611449195cb9e Og at han får så lav straff... Folk som har drevet med forsikringssvindel får jo faen meg høyere straff..
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #14 Skrevet 7. februar 2013 Spørs hvor enkelt han får det etter denne dokumentaren , jeg har aldri hørt om denne saken før. Hadde han blitt tatt og dømt for dette tidligere ville nok saken foregått litt mer i stillhet , nå er ansiktet hans kjent. Det er nok mange som er villige og i stand til og gi han den "behandlingen" han fortjener om de treffer på han. Anonym poster: 36c29f49da471e3e98793ce62f495049
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Håper han får det veldig vanskelig. Dessverre så finnes det så utrolig mange andre i disse nettverkene som aldri blir navngitt offentlig Kudos til Jann Marcos da. Syns han er utrolig tøff...ikke mange offere som hadde orket å sitte slik ansikt til ansikt med sin overgriper og prate om dette. 1
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Det som folk burde vite før de uttaler seg om dette er at en slik offentliggjøring øker faren for nye overgrep. Dette er vist fra forskning i USA helt siden 90-tallet. M.a.o. fører folks hevnlyst til et farligere samfunn for barn.
Gjest Nyhomo Skrevet 8. februar 2013 #17 Skrevet 8. februar 2013 Det som folk burde vite før de uttaler seg om dette er at en slik offentliggjøring øker faren for nye overgrep. Dette er vist fra forskning i USA helt siden 90-tallet. M.a.o. fører folks hevnlyst til et farligere samfunn for barn. Ikke ødelegg moroa nå. Dette med å henge ut "pedofile" (legg merke til hermetegna) handler nok vel så mye om å få utløp for sine sadistiske tendenser som det det handler om noe egentlig samfunnsengasjement, eller et ønske om å "beskytte barn". Mennesker trenger helt åpenbart å få leve ut sine sadistiske sider, og det er stort sett bare imot pedofile det er politisk korrekt å gjøre det. Kun i forhold til pedofile er det greit at en ellers normal familiefar f.eks. utbasunerer på facebook at han kunne tenke seg å lemleste et annet menneske med kniv, til rungende applaus fra andre normale mennesker igjen. Vi er A4 og vi trenger noen å korsfeste.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #18 Skrevet 8. februar 2013 Han fortjener ikke anonymitet. Tenk å mange liv han har ødelagt. Typisk overgriper å prøve å legge skylden over på offeret også. Anonym poster: 49c27a0a75f1c2894bc797a425f7f8e3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå