AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Noen her som har vært med i trekningen for å vinne et "green card" på "usagc.org"? Jeg meldte meg inn for ikke så lenge siden, men jeg forventer ikke at jeg skal vinne med det første. Jeg har egentlig lyst å flytte til Canada, men det ble bare slik at jeg meldte meg på for å vinne amerikansk oppholdstillatelse. Jeg har hørt rykter om at man kan ta en kunnskapstest for å få oppholdstillatelse i Canada hvis man allerede har oppholdstillatelse i USA, stemmer dette? Dette er en drøm som jeg virkelig har lyst å prøve, så om noen kan komme med noen tips til andre måter å skaffe oppholdstillatelse på, ville det vært flott. Jeg har hørt at man kan kontakte en advokat for å prøve å finne noen smutthull slik at man kan få oppholdstillatelse, noen som har prøvd dette? Del gjerne erfaringer! Anonym poster: b453246a9cad3183683239ce1c26877b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080311152229AAI0pnK http://blogstalk.com/blog/2208/USAGC-ORG-is-a-scam/ Anonym poster: 256ad3ff211792a5db2f3482e8e241cd
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Hva måtte du betale der da? Har meldt meg på lotteriet selv, men da på dvlottery.state.gov som er de offisielle sidene til USAs myndigheter. Jeg er sammen med en canadier som oppholder seg i USA og er blitt utestengt fra USA selv pga de syntes jeg kom over der for ofte. I Canada kan du være inntil 6 mnd uten visum, USA 90 dager....Nå er ikke canadieren min så lysten på å flytte hjem, men vurderer det om de ikke gir meg visum til USA. Har også sjekket arbeidstillatelse. Jeg kan kanskje få et P1 visum som gies til idrettsfolk, skuespillere og lignende. Men det koster 8000 dollar i advokater og gebyrer. Canada er ganske restriktive på nye statsborgere. Mye samme reglene som Norge, men her stilles det ikke krav til å beherske språk og Norges historie... Canada har mye samme helsesystemet som Norge-derfor er det mange syke fra usa som gjerne vil gifte seg med en canadier fordi da får de behandling. Så er vel neppe noe enklere å få opphold der fordi man har Green Card i USA. Vet om noen som har fått Green Card der borte, men de har investert mye penger i forretning der borte. Så om du har noen millioner på bok kammet du alltids kjøpe deg en stall, ansette noen amerikanske arbeidere og ha et Green Card om en 5-10 år. Anonym poster: 15233f8162acf9b4c80a31f94a2d57ae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå