Gjest Mnea Skrevet 7. februar 2013 #1 Skrevet 7. februar 2013 Jeg er litt usikker på når det er "vanlig" å sende ut innbydelsene? Og hvor lenge før bør svarfristen være? Vi skal gifte oss 31.08.13. Håper noen kan hjelpe meg :-)
Petalouda Skrevet 7. februar 2013 #2 Skrevet 7. februar 2013 vi gifter oss 13. juli, invitasjonene gikk ut for tre uker siden og vi har svarfrist i mai. men vi har ganske mange gjester som må reise langt, og vi gifter oss et stykke hjemmefra, så for oss var det viktig å få ut info så tidlig som mulig
Gjest Adriane Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Vi gifter oss tidligere i august, og invitasjonene går nok ut i april, med svarfrist i midten av juni tror jeg (sånn det ser ut nå). (Vi har "forhåndsvarslet" datoen da, slik at folk har visst om datoen ganske lenge)
Anglofil Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Sendte innbydelsene i mars og hadde bryllupet i begynnelsen av august. Svarsfrist var 1.juni. Mvh Yvonne
Gjest lisha Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 vi gifter oss i midten av juni, invitasjonene våres skal ssendes ut i neste uke ( skal bli ferdig med de denne uken!) og svarfrist har jeg satt til 1.mai
Gjest Kiara! Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 De skal ut asap venter bare på konvoluttene som er på vei. Svarfrist 1.juni - bryllup 29.juni. Gjestene fikk et kort om at vi gifter oss i sept/okt så de vet at de blir invitert.
Gjest Adriane Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 Sendte innbydelsene i mars og hadde bryllupet i begynnelsen av august. Svarsfrist var 1.juni. Mvh Yvonne Kan jeg spørre om dere da hadde gjort folk oppmerksom på datoen på forhånd? Eller sendte dere såpass tidlig nettopp fordi dere ikke hadde informert om datoen? Jeg er så usikker på når vi burde sende, men hadde egentlig landet på april. Nå ble jeg usikker igjen, hehe, siden dere også giftet dere tidlig i august
Anglofil Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Kan jeg spørre om dere da hadde gjort folk oppmerksom på datoen på forhånd? Eller sendte dere såpass tidlig nettopp fordi dere ikke hadde informert om datoen? Jeg er så usikker på når vi burde sende, men hadde egentlig landet på april. Nå ble jeg usikker igjen, hehe, siden dere også giftet dere tidlig i august Både og. Vi hadde ikke gått ut og egentlig sagt det, men det blir jo snakk når man er i selskaper og slikt "dere skal gifte dere, ikke sant" "jo, 6.august". Men en del visste nok ikke noe i det hele tatt nei. Det var nok kanskje også grunnen til at par måtte takke nei pga andre planer, hvilket er fair. Mvh Yvonne
Mariahamm Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Vi gifter oss i juli, er det for sent å sende ut invitasjoner i slutten av mars?
Gjest Adriane Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Både og. Vi hadde ikke gått ut og egentlig sagt det, men det blir jo snakk når man er i selskaper og slikt "dere skal gifte dere, ikke sant" "jo, 6.august". Men en del visste nok ikke noe i det hele tatt nei. Det var nok kanskje også grunnen til at par måtte takke nei pga andre planer, hvilket er fair. Mvh Yvonne Takk for svar Da holder jeg på april, for vi sendte ut "hold av dato"-info i november, så alle vet om datoen på forhånd
Anglofil Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 Takk for svar Da holder jeg på april, for vi sendte ut "hold av dato"-info i november, så alle vet om datoen på forhånd Ja, da tror jeg nok det går fint. Mvh Yvonne
Irja Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Synes det kommer ann på når bryllupet er. I juli et mange på ferie og det kan være greit å få ut innbydelsene ekstra tidlig. Siden dere gifter dere 31. August og de fleste har startet på jobb/skole behøver dere ikke være like tidlig ute synes jeg. April-mai ville jeg gått for. Med svarfrist 1. Juli.
Moderfavn Skrevet 7. februar 2013 #13 Skrevet 7. februar 2013 Vi sendte ut invitasjonene nylig, og har svarfrist 1.april. Venter flere liksom-avlysninger grunnet valg av dato, men det får bare være. Gifter oss 1.juni.
Moderfavn Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Liksom-avlysninger? Ja, som jeg kjenner onklene mine, vil de ikne la den sjansen gå fra seg. De vil også tro de er den eneste som tenker på at det er den datoen, og le hjertelig av seg selv. Den gleden gir jeg dem gjerne.
Gjest Adriane Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Ja, som jeg kjenner onklene mine, vil de ikne la den sjansen gå fra seg. De vil også tro de er den eneste som tenker på at det er den datoen, og le hjertelig av seg selv. Den gleden gir jeg dem gjerne. Haha, nå skjønte jeg det - pga svarfristen!! Jeez, nå var jeg treig 2
fresia Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 jeg har allerd Jeg er litt usikker på når det er "vanlig" å sende ut innbydelsene? Og hvor lenge før bør svarfristen være? Vi skal gifte oss 31.08.13. Håper noen kan hjelpe meg :-) jeg fikk invitasjon forrige uke til et bryllup samme dato som deres, men de var veldig tidlig ute da! ville nok sendt ut i april/mai og hatt svarfrist 1. juli/ca. 2 mnd før?
Skjønningen Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Har sendt ut til halve slekta, og den andre halvparten gjenstår. Gifter meg om litt under 6 måneder. Er greit å levere ut innbydelser relativt tidlig når man har gjester som kommer langveisfra, eller dersom man planlegger å feire bryllupet i utlandet eller på en måte som forutsetter at gjestene har god tid til å planlegge hvordan de skal komme seg dit og/eller eventuelle utgifter de selv må dekke. Uansett så ville nok jeg ha levert ut innbydelsene en 5 måneder i forveien, bare sånn at alle gjestene har best mulig utgangspunkt til å ordne det. Jeg har forresten satt S.U. til en måned før bryllupet står.
Gjest Mnea Skrevet 11. februar 2013 #19 Skrevet 11. februar 2013 Synes det kommer ann på når bryllupet er. I juli et mange på ferie og det kan være greit å få ut innbydelsene ekstra tidlig. Siden dere gifter dere 31. August og de fleste har startet på jobb/skole behøver dere ikke være like tidlig ute synes jeg. April-mai ville jeg gått for. Med svarfrist 1. Juli. det hørtes bra ut, hadde ca samme tanke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå