Gå til innhold

Opptak i barnehagen Sandnes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har søkt barnehageplass i Sandnes fra august av. Hovedopptaket var slutt nå til 1. februar, og jeg avventer svar. Logget meg på barnehagesidene på nett, og så der at jeg står på venteliste på alle mine 4 valg. Typisk!

Noen som vet rutinen herfra? Får man brev med nærmere informasjon? f.eks hvilken ventelisteplass man er på... Hvordan fordeler man da barnehager, har man i praksis ikke lenger noen valgmulighet? Ser for meg at vi bare blir tildelt en eller annen barnehage i gokk, og ikke har noe vi skulle sagt..

Lettere bekymret førstegangsmamma..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Sandnes og søkte barnehage i fjor,så kanskje jeg kan hjelpe deg :)

Vanligvis blir det sendt ut brev i slutten av februar(troooor jeg) om hvor du har fått plass.Dersom du ikke har fått plass i noen av de barnehagene du søkte på,så får du ikke noe brev før senere.Dette er fordi de venter til alle som er blitt tilbudt plass har takket ja eller nei til plassen.

Deretter blir de resterende plassene fordelt,så selv om du ikke har fått plass i en av dine ønskede valg i 1.opptak,kan det hende du får det i 2.opptak. Du vil ikke få oppgitt hvilket nr du har på ventelisten(det etterspurte jeg i fjor)

Dersom du ikke får noen av de ønskede barnehagene i hverken 1. eller 2.opptak,vil du få et brev med tilbud om plass i andre barnehager,her får du valg mellom alle de barnehagene som har ledig plass i kommunen.Men du kan risikere å få plass langt borte også,bare det er innenfor kommunens grenser.

Krysser fingrene for at du kommer med i 1.opptak,det er jo fortsatt ganske tidlig etter søknadsfristen og de arbeider ennå med å fordele plasser.

Håper det var litt oppklarende hvertfall :)

Anonym poster: 50329119cb2a749de59812385f900ce0

Skrevet

Aha, det var kjempeoppklarende... tusen takk AB! ;)

Det må vel bli sånt, for å se om folk takker ja til plasser osv.

Antar at jeg bare må beholde roen inntil videre da, og vente på beskjed. Det vil vel ikke hjelpe å ringe og mase noen sted?

Hvordan ordnet det seg for deg AB?

Skrevet

Det hjalp ikke for meg å ringe å mase hvertfall :plystre:

Jeg fikk ingen av barnehagene jeg søkte på,men fikk plass i en annen barnehage som er litt omvei i forhold til de andre.Men barnehagen hun fikk er topp,så er veldig fornøyd :)

Anonym poster: 50329119cb2a749de59812385f900ce0

Skrevet

Søknadsfristen var 1 februar og vi kan forvente svar i mnd.skiftet feb/mars. Når alle har svart starter 2 opptak. Inntil videre står det nok venteliste hos alle.

Skrevet

Søknadsfristen var 1 februar og vi kan forvente svar i mnd.skiftet feb/mars. Når alle har svart starter 2 opptak. Inntil videre står det nok venteliste hos alle.

Hehe, er bare jeg som er utålmodig på å få landa hele saken I guess.. Takk for opplysende svar også fra deg gjest!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...