Gå til innhold

Røyk på soverommet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her jeg bor, er det flere leiligheter, altså blokk. Problemet er at et par av naboene står ute på sin veranda å røyker. Å røyken siver inn på mitt soverom som jeg deler med min ett-åring. Det er såpass intens røyklukt som siver inn, at det går ikke an å sette opp et vindu engang. For hver gang jeg skal lufte, står det noen ute på sin verenda og damper. Sent på kvelden, tidlig på morgenen. Ekstra ille er det når det er varmt ute å jeg må lufte, for på sommeren bor dem på verandaene sine å damper i ett sett!

Det er helt uutholdelig, jeg orker ikke dette lenger. Men hva kan jeg gjøre? Kan jo ikke nekte folk å stå på sin egen veranda å røyke heller. Tenker på all røyken jenta mi får i seg, synes det er skremmende at hun er passiv røyker.

Flere som har vært borti lignende? Gode råd mottas med takk.

Anonym poster: 4b222553dd5e76a73d2ae2720b3cf4f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde det slik et sted jeg bodde. Ikke snakk om å kunne lufte, men selv med lukkede vinduer fikk vi stanken inn. Vinduet mitt var rett på skrått ovenfor ytterdøren og der var det fullt når det regnet, æsj. Men hva kan man gjøre, de røyker jo ute, det er ingen lov mot det. Men det burde det vært.

Skrevet

Ta det opp med borettslaget.

Skrevet

Det siver inn her også selv om dører og vindu er lukket, dette er en stor plage. Husker en dag i sommer, verandadøra stod på gløtt mens vi var ute en liten tur. Når vi kom inn stinket det så voldsomt røyk at jeg trodde seriøst noen satt inne hos meg å røyka! Det ER virkelig ille.

Kan jo ta det opp med borettslaget, men spørs om dem kan gjøre noe da, de står jo på sin eiendom å røyker, sin egen veranda.

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig frustrerende når noen røyker ute, og røyken siver inn gjennom vinduer og ventiler.

Hadde jeg vært deg hadde jeg flyttet på dagen. Det er hverken godt for barn eller voksne.

Når det er så plagsomt så burde du rett og slett ta kontakt med de som røyker. Si det som det er, men på en rolig og voksen måte. Spør om dere ikke kan komme til en løsning? Om de føyer seg, så kan du føye deg? F.eks. de kan røyke, men ikke etter kl.23, og ikke før kl.7?

Bare et ekspempel.

Jeg kjenner noen som var plaget av det samme som deg. De bodde i en blokk, og han som bodde under røyker inne. Dessverre siver røykluften gjennom sprekker i taket og inn i leiligheten til de jeg kjenner.

De orket ikke mer, så de bygger om leiligheten nå, og skal tette igjen alle sprekker.

Det koster nok over en halv mill, men de har råd til det, og pusser opp i samme slengen.

Det er synd det skal være slik. Håper virkelig du finner en løsning på dette, for jeg skjønner frustrasjonen kjempegodt! Det er jo spesielt plagsomt når man ikke røyker seg, og ikke ønsker å puste inn røyk.

Skrevet

Det siver inn her også selv om dører og vindu er lukket, dette er en stor plage. Husker en dag i sommer, verandadøra stod på gløtt mens vi var ute en liten tur. Når vi kom inn stinket det så voldsomt røyk at jeg trodde seriøst noen satt inne hos meg å røyka! Det ER virkelig ille.

Kan jo ta det opp med borettslaget, men spørs om dem kan gjøre noe da, de står jo på sin eiendom å røyker, sin egen veranda.

Uff, det er bare helt grusomt! Håper du tar det opp med borettslaget, eller at du prater med de det gjelder direkte.

Om de plager andre med røyken, er de umenneskelige om de ikke gidder å ta hensyn. Man plager ikke andre med støy og bråk heller til alle døgnets tider?

Skrevet

Er det forresten noen vinduer som ikke er på samme side av verandaen? Eller er alle vinder kun på samme side?

Skrevet

Tusen takk for svar :) Har tenkt lenge at jeg skal snakke med dem, men er så redd for at det skal bli ufred og utrivelig etterpå. Det er et greit forhold mellom naboene her, så har ikke lyst til å lage til noe bråk.

Nevnte det i forbifarten til hun ene, at det luktet så voldsomt røyk på soverommet mitt. Ble avfeid med at det er det ikke noe å gjøre med! Så da torde jeg ikke si mere. Å hun sitter desverre i styret. De to verstingene jobber ikke heller, så de sitter ute og damper til alle døgnets tider.

Kan ikke folk bare begynne å røyke inne igjen???

Jeg demonstrerer med å slå vinduet hardt igjen mens jeg høylytt forbanner den h...etes røyklukta, men dem tar ikke hintet. Eller vil ikke rettere sagt.

Skrevet

Soveromsvinduet er på samme side desverre.

Skrevet

Soveromsvinduet er på samme side desverre.

Men hvilke vinduer vender ut mot motsatt side? Tenkte at du kunne ha soveromsvinduet igjen, og heller ha soveromsdøren åpen og et annet vindu åpent?

Skrevet

De andre vinduene snur ut mot gaten, jeg bor i første etasje å da blir det eksos igjen. Men på natta går det jo, ikke så mye trafikk da

Skrevet

Tusen takk for svar :) Har tenkt lenge at jeg skal snakke med dem, men er så redd for at det skal bli ufred og utrivelig etterpå. Det er et greit forhold mellom naboene her, så har ikke lyst til å lage til noe bråk.

Nevnte det i forbifarten til hun ene, at det luktet så voldsomt røyk på soverommet mitt. Ble avfeid med at det er det ikke noe å gjøre med! Så da torde jeg ikke si mere. Å hun sitter desverre i styret. De to verstingene jobber ikke heller, så de sitter ute og damper til alle døgnets tider.

Jeg demonstrerer med å slå vinduet hardt igjen mens jeg høylytt forbanner den h...etes røyklukta, men dem tar ikke hintet. Eller vil ikke rettere sagt.

Jeg vet det er vanskelig å si ifra, men prøv igjen.

Er det viktigst at de får røyke og ødelegge kroppen sin og omgivelsene? Eller er du og din datters helse viktigst?

Det er ikke synd på de, men det er synd på dere som må plages med dette.

Jeg er selv veldig allergisk mot røyk. Jeg får hodepine, sår i halsen, blir slimete og hostete og får problem med ørene om jeg blir tvunget til å puste inn røyk.

Ikke gi det. Om du sier ifra om hvor plagsomt det er, så må de høre på deg. Lukt er like plagsomt som lydstøy.

Skrevet

De andre vinduene snur ut mot gaten, jeg bor i første etasje å da blir det eksos igjen. Men på natta går det jo, ikke så mye trafikk da

Eksos er også fælt, men det kan ikke måle seg med den stanken av nikotin ... :(

Jeg ville iallfall heller ha hatt vinduet oppe på motsatt side, så slipper du å plages med dette.

• Liker 1
Skrevet

Plagsomt ja, jeg har astma så det er langt fra noe særlig dette. Å enda verre for den lille som drar i seg alle giftstoffene.

Skrevet

Plagsomt ja, jeg har astma så det er langt fra noe særlig dette. Å enda verre for den lille som drar i seg alle giftstoffene.

Hørte nylig fra en fyr at røyk var bra for astma, fordi det fikk pusterøret til å utvide seg ... han røyker selv, så han ville vel ha en unnskyldning for å røyke...

Skrevet

All sympati herfra! :klem: Vi har en nabo som røyker på badet, slik at dampen står rett inn på badet vårt gjennom luftekanalen. Selv når lufteluka er lukket lukter det gammel røyk på badet, og hvis vi skulle være så uheldige at vi tar en dusj når dama er på badet føles det som om vi dusjer i en røyksky. Glemmer vi å lukke luka etter morgendusjen stinker det røyk i hele leiligheten vår når vi kommer hjem fra jobb. :roll:

Skrevet

Røyker på badet faktisk :sjokkert: Huff ja, disse røykerne er en pest og plage. Selvsagt ikke alle, men de som ikke gidder å ta hensyn til andre. Kjenner noen som røyker i bilen, å dem har to små unger! Forstå det den som kan. Den bilen stinker så ille at lukten sitter i klær og hår hvis jeg sitter på med dem, noe jeg unngår hvis jeg ikke MÅ. Tenk hva de stakkars ungene drar i seg av gift, usja meg.

Skrevet

Spør om dere ikke kan komme til en løsning? Om de føyer seg, så kan du føye deg? F.eks. de kan røyke, men ikke etter kl.23, og ikke før kl.7?

Jeg kjenner noen som var plaget av det samme som deg. De bodde i en blokk, og han som bodde under røyker inne. Dessverre siver røykluften gjennom sprekker i taket og inn i leiligheten til de jeg kjenner.

De orket ikke mer, så de bygger om leiligheten nå, og skal tette igjen alle sprekker.

Som du kan lese så er det ikke sikkert at røyking inne vil løse noen problemer.

Nå har røykere blitt kjeppjaget hit og dit. Ikke her og ikke nå.

Jeg røyker og forbeholder meg retten til å røyke utenfor mitt eget hjem. Jeg hadde ikke godtatt at mellom kl. 23 og kl.7 så kunne jeg ikke røyke. Ikke at disse tidspunktene passer inn i forhold til TS sitt barn og leggetid heller.

Jeg må tåle en hel del av naboene mine også. Sånn er det bare når man bor så tett. Ja, jeg blir irritert, men skjønner at sånn er det bare.

Anonym poster: 87e7982d6bf9aa9a7170443251f3d566

• Liker 1
Skrevet

Man risikerer nå ikke å daue av kreft av høy musikk og tramping i gulvet. Men det er nå som jeg alltid har sagt; enkelte røykere er egomonstre av dimensjoner.

• Liker 2
Skrevet

Som du kan lese så er det ikke sikkert at røyking inne vil løse noen problemer.

Nå har røykere blitt kjeppjaget hit og dit. Ikke her og ikke nå.

Jeg røyker og forbeholder meg retten til å røyke utenfor mitt eget hjem. Jeg hadde ikke godtatt at mellom kl. 23 og kl.7 så kunne jeg ikke røyke. Ikke at disse tidspunktene passer inn i forhold til TS sitt barn og leggetid heller.

Jeg må tåle en hel del av naboene mine også. Sånn er det bare når man bor så tett. Ja, jeg blir irritert, men skjønner at sånn er det bare.

Anonym poster: 87e7982d6bf9aa9a7170443251f3d566

Ja, men skjønner du ikke at andre blir syke av røyken? Om noen bråker kan man stappe sov-i-ro i ørene. Om noen forurenser lufte med røyk kan man ikke blokkere luftveiene...

Syns du det er greit at noen som sliter med røyk går konstant syke med sår hals, slim i luftveiene, hodepine, vondt i ørene og øreverk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...