Gå til innhold

Barnevakt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da skal jeg snart være barnevakt for verdens skjønneste jente på 2 år, men dere foreldre der ute, hvordan hadde dere likt at barne vakten "oppfører seg". Noen råd og tips. Er 14 år :)

Anonym poster: 5fe7d02b3f38e594d4877bd86e36cdb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Hvordan jeg forventer at barnevakten oppfører seg? Sånn bortsett fra det helt innlysende som voksent og ansvarlig? Ja, da forventer jeg at barnevakten faktisk er interessert i å gjøre jobben, hører etter instruksjonene og spør om noe er uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ønsket at du lekte med barnet når det skulle være våkent.

Spør gjerne om det er noe hun liker spesielt godt å drive med, og om det er noe spesielt hun ikke får lov til. (Noen barn kan utnytte at barnevakten ikke vet at det ikke er lov til å hoppe i sofaen f.eks.)

At du gir henne (sunn) mat og drikke til avtalt tid. Legging ved avtalt tid.

Unngå vennebesøk og lange telefonsamtaler hvis barnet er våkent.

Ikke bruk høretelefoner om barnet sover. Da kan det være du ikke hører henne om hun våkner.

Rydd opp det dere (hun) har rotet. Ikke shine huset, men det er greit å slippe å komme hjem til et bombet hus hvis det var strøkent når de dro.

Spør om hun har noen ting, sanger, bøker el. hun ha når hun skal sove.

Og les gjerne litt om førstehjelp på småbarn. Forhåpentligvis trenger du det ikke, men jeg var glad jeg kunne det når sønnen min satt en eplebit fast i halsen når han var liten.

Det at du i det hele tatt tenker på å spørre gjør at jeg får stor tiltro til deg som barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...